Malossi vario past niet meer op doppler s1r krukas

Beste mensen,

Mijn vario past niet meer op de doppler krukas zoals hij op de orginele zat! Op de orginele kwam eerst de olie tandwiel dan de vulring van 5mm dik en dat de vario etc, als ik dit doe op de doppler krukas pakt hij geen tandjes meer.

Zonder opvul ring van 5mm hou ik weer boven bij starterkrans stuk tandjes over waardoor ik de bout niet helemaal tegen de starterkrans krijg dus deze blijft los zitten.

Nu wou ik dit oplossen door een aantaal lossen ringen erop te doen van 0,5mm dik en dan 4 stuks zodat ik op 2mm kom dan zou het allemaal moeten passen, maar ik ben beetje bang omdat de vario dan ook maar 2,5mm ongeveer over de tandjes heen zit. Omdat ik niet precies weet wat een vario doet in de carter durf ik dit niet zomaar te proberen. Ik weet dat hij naar buiten toe komt als je gas geeft dus dan komt hij toch ook van de tandjes af lijkt mij.

Groetjes Roy
 
Advertisement - register to remove this


Je kan de eerste minuut overslaan
Dankjewell voor je reactie!!.

Zelf had ik deze video gevonden en dan denk ik dat gewoon mogelijk is omdat de gradeschijf (of hoe noemen ze het ) gewoon blijf zitten en het anderen gedeelte naar buiten toe drukt.

vanaf 3,20min werking van vario

Zou echt zonde vinden op me nieuwe krukas meteen na de malle moere te helpen door zo iets stoms.
 
Heb in het verleden meer problemen gezien met een doppler krukas.

Ten eerste dat de spie pen niet paste.
Ten tweede dat de spiebanen dikker zijn en de vario er ook niet meer erop wilde.
De vario past nog wel, maar heeft geen grip op de tanden van de krukas als je snapt wat ik bedoel. De mhr multivar glijdt over de krukas heen en de std krukas zit wel goed.
 
Back
Top