Malossi RC-One Piaggio (slow build)

De Bierkoerier is helaas in onderdelen verkocht. Onze vriend @Brute-Force heeft het blok maar denk niet dat hij durft te rijden want duurt allemaal wel een tijdje voor dat frame enzo rolt haha




Oei ja die 7t die ik nooooooooit weg had mogen doen.... godver wat heb ik daar nog elke dag spijt van zeg om te janken
Rollend Chassis staat al klaar ,incl. Grote Radiateur ,alleen veel bezig met klantjes om de Boel een beetje te kunnen Financieren, moet alleen nog Sub Frame in elkaar lassen , dan mag het Blok er onder en dan is het Spul "getrouwd"...

Oei ja die 7t die ik nooooooooit weg had mogen doen.... godver wat heb ik daar nog elke dag spijt van zeg om te janken... Dat Kanon bedoelde ik Amigo.
 

Attachments

  • 20240627_200734 - kopie (2).jpg
    20240627_200734 - kopie (2).jpg
    396.6 KB · Views: 17
Rollend Chassis staat al klaar ,incl. Grote Radiateur ,alleen veel bezig met klantjes om de Boel een beetje te kunnen Financieren, moet alleen nog Sub Frame in elkaar lassen , dan mag het Blok er onder en dan is het Spul "getrouwd"...
Waar wil je die splittergaskabel voor gebruiken? Die past niet op een Keihin Airstriker haha
 

Prijs is aangepast naar een zeer respectabele 450 (tijdelijk nog niet leverbaar). Kun je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten... ja, maar verwacht dan niet de service.
 
Ik denk dat ik een beetje meer keuze heb gemaakt waar ik het onder ga hangen, telkens is de vraag wat ik ermee wil gaan doen en of ik ook gewoon voor mijn plezier een keer wil kunnen rijden (baan/meeting). Een Zip is leuk, maar domweg niet mijn echte smaak en zoek toch iets meer "volwassen" en/of stoerder. Een dragframe is leuk, maar het blokje is natuurlijk niet echt voor drag bedoelt en en op maat frame blijkt dus echt onbetaalbaar te gaan worden in de duizenden euro's kaal. Verder wil ik ook wel iets meer dan domweg rechtuit gaan.

Voor mij blijft er dan persoonlijk een Runner of SR50 type over, beide spreken mij aan en zie voldoende potentie om deze modellen wat te customizen; maar de SR50R staat op dit moment wel als nr.1 als het om uiterlijk gaat.

Zojuist ook de ontsteking kunnen bestellen, het is even doorsparen en keuzes maken, maar het is gelukt met wat extra korting met grote dank aan Wouter, WBTuning. Het lukt mij net om elke maand 500 euro te sparen en hoop het nog een beetje beter te gaan doen in de aankomende maanden. Ik heb financieel iets geschoven met de bestelling van de krukas en uitlaat waardoor ik nog een deel moest betalen en nu de ontsteking ook net in 1 kon betalen.



Schermafdruk_2024-12-18_13-54-59.png

Tot nu toe:
489 Carter (Augustus)
420 Uitlaat (September)
525 Cilinder (Oktober)
705 Krukas (November)
420 Ontsteking (December)
--------------------
2559 Totaal

Voor januari moet ik een keuze maken wat het gaat worden.... Deksels en assen spul, of carburateur en wat extra's. Ik reken een beetje uit wat ik verwacht uit te geven en bezuinig her en der een beetje zodat dit project door blijft lopen en wellicht net iets sneller gaat lukken.
 
Last edited:
De vraag gaat worden... kan ik uiteindelijk boven de 35 gaan :eek: met deze nieuwe 100cc cilinder van Malossi, vernieuwde krukas en vernieuwde uitlaat.


PS: Aangezien Wouter naar Jos gaat voor de testbank, ga ik dus in de toekomst ook naar Jos https://josdijkman.nl Ik heb verder geen idee wie Jos is en heb ook nog niets opgezocht van dit bedrijf, maar denk dat het gewoon een goede keuze is als Wouter er ook heengaat.
 
Last edited:
Omdat een "race" scooter de juiste brandstof nodig is, en oliën, lijkt het mij verstandig om daar wat verdieping op te doen. Ik als amateur zou er anders gewoon het goedkoopste in kwakken van de benzine pomp en naar de Action lopen voor mijn olie.


Nu heb ik absoluut geen verstand van chemie en hoe je dit soort dingen nu kunt testen, dus bedacht mij dat ik misschien eens wat onderzoek moet gaan doen. Hoe weet ik nog niet, maar een begin maken kan geen kwaad. Brandstof opwarmen (verdamping) met een lont erboven en kijken naar het vlampunt kan al leuk zijn.
 
Mijn Advies : Serieuze Set Up , verdiend Serieuze Olie, en zoveel kost het niet op jaar basis . , mij werd altijd nadrukkelijk verteld :
ELF HTX 976 + . gebruik dit Maat ... ( Ook bij Wouter tekoop ).
 
De vraag gaat worden... kan ik uiteindelijk boven de 35 gaan :eek: met deze nieuwe 100cc cilinder van Malossi, vernieuwde krukas en vernieuwde uitlaat.


PS: Aangezien Wouter naar Jos gaat voor de testbank, ga ik dus in de toekomst ook naar Jos https://josdijkman.nl Ik heb verder geen idee wie Jos is en heb ook nog niets opgezocht van dit bedrijf, maar denk dat het gewoon een goede keuze is als Wouter er ook heengaat.
Ik kom uit Zwolle en in 2004 mijn certificaat gehaald. Jos was altijd(iig in overijssel) de naam als je wat hebben wou e.d.Hoewel ik totaal niet met die man kan ivm een voorval(in een verkoop en in koop naar mij was hij niet eerlijk , Is dit wel een grote naam en weten ze echt wat ze doen qua tuning en onderdelen. Je was best stoer als je je onderdelen daar haalde zeg maar. IIg zo voelde en leek dat destijds.
 
Ik ken Jos verder niet en heb pas vandaag op zijn site echt eens bekeken, ik kan mij wel voorstellen dat bij dure projecten en tuning er veel komt kijken in vertrouwen en dat het allemaal een beetje op het scherpst van de snede kan gaan. Op dit moment kan ik slechts vaststellen dat ik een goede relatie met Wouter heb en er vertrouwen in heb dat hij zijn bedrijf ten goede voortzet zonder arrogantie. Het spijt mij voor je als je een benadeelde ervaring hebt gehad.

Mochten er problemen zijn dan denk ik dat goed overleg het beste resultaat geeft, ik ben niet in deze scene bekent en ga uit op mijn beperkte ervaring.
 
Last edited:
Mijn ervaring met Jos Dijkman is tot nu toe goed , echter verzending mag wat vlugger,( gemiddeld 4 a 5 DGN als het binnen is )
Als je een E-Mail stuurt met wat vragen , word die zeer snel beantwoord.
 
Ik weet niet hoe jullie contact hebben met een verkoper, maar ik heb Wouter gevraagd voor de ontsteking die niet op voorraad is (stond niet op de site), heeft hem op de site geplaatst, prijs aangepast en ik heb pas vandaag kunnen bestellen en de ontsteking is al binnen in zijn magazijn. Door openheid en aangeven hoe ik mijn planning maak heeft hij dus al de ontsteking in voren besteld (dat zonder mijn definitieve bestelling), theoretisch gezien hoef ik dus niet eens te wachten en krijg ook hele snelle respons ondanks de verbouwing en magazijn verhuizing.

Ik ben er niet vanuit gegaan dat ik een antwoord zou krijgen tijdens de verhuizing, maar binnen een minimale tijd heb ik antwoord en ondanks de verbouwing de betaal gegevens buiten de site om.

16:15 bericht verstuurd, 16:38 betaal link.

Ik weet niet hoe ik meer vertrouwen en binding kan ervaren met een ondernemer.
 
Last edited:
Ik weet niet hoe jullie contact hebben met een verkoper, maar ik heb Wouter gevraagd voor de ontsteking die niet op voorraad is (stond niet op de site), heeft hem op de site geplaatst, prijs aangepast en ik heb pas vandaag kunnen bestellen en de ontsteking is al binnen in zijn magazijn. Door openheid en aangeven hoe ik mijn planning maak heeft hij dus al de ontsteking in voren besteld (dat zonder mijn definitieve bestelling), theoretisch gezien hoef ik dus niet eens te wachten en krijg ook hele snelle respons ondanks de verbouwing en magazijn verhuizing.

Ik ben er niet vanuit gegaan dat ik een antwoord zou krijgen tijdens de verhuizing, maar binnen een minimale tijd heb ik antwoord en ondanks de verbouwing de betaal gegevens buiten de site om.

16:15 bericht verstuurd, 16:38 betaal link.

Ik weet niet hoe ik meer vertrouwen en binding kan ervaren met een ondernemer.
weet je trouwens zeker dat t een slowbuild is?? de onderdelen vliegen je om de oren :tearsofjoy:
 
Ik ken Jos verder niet en heb pas vandaag op zijn site echt eens bekeken, ik kan mij wel voorstellen dat bij dure projecten en tuning er veel komt kijken in vertrouwen en dat het allemaal een beetje op het scherpst van de snede kan gaan. Op dit moment kan ik slechts vaststellen dat ik een goede relatie met Wouter heb en er vertrouwen in heb dat hij zijn bedrijf ten goede voortzet zonder arrogantie. Het spijt mij voor je als je een benadeelde ervaring hebt gehad.

Mochten er problemen zijn dan denk ik dat goed overleg het beste resultaat geeft, ik ben niet in deze scene bekent en ga uit op mijn beperkte ervaring.
Denk niet dat Jos zelf nog heel actief bezig is hoor met scooters. De naam en de zaak bestaan nogsteeds maar Jos was er niet zo meer mee bezig wat ik jaren terug al een beetje had meegekregen. En inderdaad zoals al eerder gezegd is het echt niet zo'n slowbuild als je wellicht zelf zou denken. Als ik mijn Zipje kijk was ik 3 jaar bezig onderdelen te verzamelen en te slopen voor het eindproduct klaar was. En je hebt groot deel van de duurdere onderdelen al thuis dus je gaat lekker door amigo
 
Back
Top