Malaguti Phantom F12

UndercoverNL

Active Member
Een goedenavond,
Ik zit met een vraagje, nou heb ik is een paar malaguti phantom F12's voor bij zien komen uit Italië aangezien Italië een en al bestaat uit die dingen, en dit lijkt me wel een leuk projectje, is wat anders dan alleen maar aeroxjes. En zeker erg uniek hier in Nederland. Nu zie ik alleen dat onderdelen voor dit type scooter vrijwel nergens te krijgen zijn, het blok is gewoon minarelli dus daar heb ik nog een hele voorraad van, en die zijn ook gewoon makkelijk te krijgen, dus dat is geen probleem. Maar kwa uiterlijk (kappen, lampen etc) zie ik echt nauwelijks wat te koop binnen Nederland, maar zelfs al doe ik een poging iets uit het buitenland te vinden dan loopt dat op niks uit.

Zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met dit type scooter en de onderdelen daarvan? In dit geval gaat het vooral om de kappen en verlichting, maar in het algemeen een plek waar veel phantom onderdelen verkocht worden zou zeer gewaardeerd worden, in binnen of buitenland.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Snap je insteek wel.. Maar goede jongen als je alle originele delen weet te vinden.
Je wilt ook niet half in je project achter komen dat er toch delen zijn die nergens meer te vinden zijn.

Zou aan zoiets niet beginnen, tenzij je zo zeker van je zaak bent en eerst alle delen bij elkaar zoekt voordat je gaat beginnen met het project.

Wetende dat er een hoop geld aan kwijt gaat zijn. 5000 euro is snel uitgegeven.
 
mm zit wel het een en ander tussen maar nog steeds geen verlichting en kappen, en grotendeels onderdelen voor de motor, welke overal te krijgen zijn.

Maar goede jongen als je alle originele delen weet te vinden.
Ik hoef niet perse de originele onderdelen, sterker nog, mijn voorkeur gaat juist uit naar een leuk blitse kappenset met een grill en ledjes, daarvoor is het tevens een project.

Je wilt ook niet half in je project achter komen dat er toch delen zijn die nergens meer te vinden zijn.

Zou aan zoiets niet beginnen, tenzij je zo zeker van je zaak bent en eerst alle delen bij elkaar zoekt voordat je gaat beginnen met het project.
Dat is inderdaad de reden dat ik van tevoren op zoek ga naar hoofdzakelijk de kappen en de verlichting, aangezien dit de 2 dingen zijn welke toch echt speciaal voor de f12 gemaakt moeten zijn, zou er namelijk een sportstuur opzetten en dat scheelt ook al een heleboel aan onderdelen, gezien dat grotendeels ook allemaal universeel is.

Wetende dat er een hoop geld aan kwijt gaat zijn. 5000 euro is snel uitgegeven.
Dit hoop ik redelijk te kunnen bepereken hoor, een snel blokje valt zeker wel voor onder de duizend euro te maken, gezien dit allemaal gewoon minarelli spul is. Al helemaal als je de standaard ontsteking er in houd.

Alleen de kappen en verlichting etc gaan dus inderdaad ook wel wat kosten als ik ze al zou vinden, afhankelijk van die prijs zou ik het overwegen.
 
ik zou zo wie zoo een donor erbij kopen
Post automatically merged:
dat zou een mogelijkheid zijn, maar dan nog steeds zal ik de kappen en verlichting ergens nieuw vandaan moeten zien te halen, waarschijnlijk uit het buitenland, maar waar.
 
Ik begrijp je gevoel. Ik heb een Beta Ark en daarvoor is ook vrijwijl niets meer te koop, op wat zwart kunststof en een verdwaalde kap na. Niks compleets in ieder geval. Uiteraard wel de troep van MP.

Deze staat al lang te koop en is vrij compleet.

Malaguti Phantom F12 AC
€ 995,00

Waar heb jij Phantoms uit Italie gezien dan?
 
Waar heb jij Phantoms uit Italie gezien dan?
waar niet haha, elke phantom welke ik ooit voorbij heb zien komen (vooral op instagram) kwam uit itallie.

Ik denk dat ik er een ga aanschaffen, er staat er hier een dorp verderop een te koop voor een relatief lage prijs. Ik heb wat onderzoek gedaan en de kappen zijn ook goed te bewerken, wat betreft overige onderdelen zal ik via mp of buitenlandse sites moeten gaan vinden, maar heb wel redelijk wat kunnen vinden tot zo ver.

Voor nu eerst even de laatste project aerox de deur uit en dan zal ik de laatste overweging doen. Als het op kopen uitloopt, zal ik er zeker een project topicje van maken gezien ik zeker van plan ben iets unieks te gaan maken.

In iedergeval bedankt voor het meedenken allen.
 
Back
Top