startprobleem malaguti phantom f12 lc

johannes19872

Well-Known Member
hallo,

ik zal me eerst effe voorstellen. Ik ben Johannes en mijn broertje heeft een kapotte scooter (malaguti phantom f12 lc) en hij is á-technisch...
We hebben een probleem, de scooter viel een maand geleden opeens uit en nu krijgen we hem niet meer aan de praat. De bougie vonkt, carb schoongemaakt. Hij lijkt soms even 2 sec aan te slaan maar dan is het weer weg en is de bougie nat van de benzine. Dus ik denk dat hij te veel benzine krijgt, dus verzuipt. Dat zou dan in princiepe aan de carburateur moeten liggen. Maar ik heb altijd een puch zip gehad en niet zo'n scooter met al dat watergekoeld gezijk. Dus weet iemand een oplossing voor dit probleem, wat het kan zijn bij de carburateur of iet anders....

groet Johannes
 
Advertisement - register to remove this

het kan niet aan de carburateur liggen als ie altijd al geod gelopen heeft , tenzij de carburateur verstopt zit , maar dan houd ie er over het algemeen niet zomaar mee op..

heb je al een nieuwe bougie en/of dop geprobeerd?

overigens maakt het niet veel uit of je ac of lc hebt
 
melf #50 said:
het kan niet aan de carburateur liggen als ie altijd al geod gelopen heeft , tenzij de carburateur verstopt zit , maar dan houd ie er over het algemeen niet zomaar mee op..

heb je al een nieuwe bougie en/of dop geprobeerd?

overigens maakt het niet veel uit of je ac of lc hebt

Er zit een nieuwe bougie op en hij vonkt, maar niet echt grote vonken, hele kleintjes. Zou een nieuwe bougiedop veel uitmaken dan? En nee het maakt niet uit of het een lc of ac is, het is alleen meer gezijk als je cilinder of carburateur er af haalt, al die koelvloeistof etc. Maar boeiend daar gaat het nu niet om :D
 
mja , waarom wil je je carburateur ER AF halen? je kunt de carburateur laten zitten als je de carburateur schoon maakt of sproeiers verwisseld :)

een bougiedop op een firefox wil nogal eens kapot gaan en/of sluiting geven omdat die nogal in de regen zit zegmaar , het water van het voorwiel spat er vol op..

kan ook gewoon zijn dat je cilinder kapot gelopen is , of de linker krukaskeerring eruit..
 
Eerst bougi + kabel & Dop vervangen,

Dan je carb eraf helemaal schoonmaken, uit elkaar, alles schoon, in elkaar en er weer op..

Dan kijke wat die doet ;)
 
unkie said:
Eerst bougi + kabel & Dop vervangen,

Dan je carb eraf helemaal schoonmaken, uit elkaar, alles schoon, in elkaar en er weer op..

Dan kijke wat die doet ;)

Ok, ja de carb heeft mijn broertje al een keer schoongemaakt. We zullen de kabel en dop vervangen.. Ik laat het wel weten hoe het af loopt!

gr johannes
 
Back
Top