Startprobleem

Timon13

New Member
Beste lezer, ik heb een piaggo zip iget 2019 model. Hier zit een mallosi Ecu, mallosi multivar, 7.5g rollen, zwaardere drukveer en een jamarcol uitlaat onder. Hij start sinds kort slecht, dit doet die niet altijd maar op bepaalde momenten, zoals:
Hij valt uit na geen gas geven, als ik hem dan probeer te starten doet die dit en soms uit het niks bij een koude start. En dit terwijl die nog geen maand geleden een grote onderhoudsbeurt heeft gehad ( hiervoor deed die dit nog niet en liep die nog stationair). Ik zal de factuur erbij zetten zodat u kan zien wat er aan gedaan is. Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

 

Attachments

  • C08DDC65-EEB3-4070-9999-07CF7EA0AE6D.jpeg
    C08DDC65-EEB3-4070-9999-07CF7EA0AE6D.jpeg
    78.6 KB · Views: 25
Advertisement - register to remove this

Die factuur laat alleen de zgn. grote beurt zien...
Niks mis mee, maar wel weer een rib uit het lijf!

Maar goed, heb je ook vermeld dat er een andere ECU geplaatst?
En is dit dan wel de juiste voor een standaard 50cc exemplaar?

Het systeem waar ik aan refereer past de injectie aan en is begrensd op 10.000 rpm. per minuut.
Als men deze plaatst, dient de zgn. throttle position sensor (TPS) gereset te worden.
In de bijgeleverde handleiding van de Malossi ECU staat uitgelegd hoe je deze (opnieuw) kunt kalibreren.

Het kan namelijk zijn dat het geheugen gewist is, en dat deze weer op een standaard setting staat.
 
Na het monteren van die Jamacol uitlaat, heb je ook weer de O2-sensor goed gemonteerd en aangesloten?
Zover ik weet wel, kan dit altijd nog een keer doen, aantal keer naar links gedraaid en daarna erop vast gezet
Post automatically merged:

Die factuur laat alleen de zgn. grote beurt zien...
Niks mis mee, maar wel weer een rib uit het lijf!

Maar goed, heb je ook vermeld dat er een andere ECU geplaatst?
En is dit dan wel de juiste voor een standaard 50cc exemplaar?

Het systeem waar ik aan refereer past de injectie aan en is begrensd op 10.000 rpm. per minuut.
Als men deze plaatst, dient de zgn. throttle position sensor (TPS) gereset te worden.
In de bijgeleverde handleiding van de Malossi ECU staat uitgelegd hoe je deze (opnieuw) kunt kalibreren.

Het kan namelijk zijn dat het geheugen gewist is, en dat deze weer op een standaard setting staat.
En stel deze staat op de standard setting, is dat dan wat het veroorzaakt?
 
Aangezien het probleem begonnen is na de beurt kan het heel goed zijn dat daar het probleem zit.
Wellicht was het betreffende bedrijf niet op de hoogte van een andere Malossi ECU i.p.v. de OEM variant...?

En betreft het hier een zgn. Injtronic (Euro 4) ECU?
Zelf geïnstalleerd en ook gekalibreerd?
 
Last edited:
Aangezien het probleem begonnen is na de beurt kan het heel goed zijn dat daar het probleem zit.
Wellicht was het betreffende bedrijf niet op de hoogte van een andere Malossi ECU i.p.v. de OEM variant...?

En betreft het hier een zgn. Injtronic (Euro 4) ECU?
Zelf geïnstalleerd en ook gekalibreerd?
Ik heb hem gekocht van iemand en die heeft de Ecu erin gezet, wanneer ik na me toetsweek tijd heb ga ik hem proberen opnieuw in te leren.
 

Attachments

  • Malossi_ECU_Vespa_Piaggio.pdf
    253.5 KB · Views: 2
Oké, maar let wel goed op!
Misschien overbodig, maar doe het stap voor stap en in de juiste volgorde...

Zie ook: bijgevoegd PDF bestand van Malossi, en/of kijk even hier; https://www.cityparts.nl/ecu-cdi-in...o-4-snel-5518205-voor-originele-cilinder.html

Voor meer ondersteuning, zie ook:
Kleine opmerking; jammer dat er in het filmpje niet aangegeven wordt hoe de stand moet zijn van de vergrendeling van de klep van het handschoenenvak.
Als die verkeerd zit dan krijg je de klep niet zomaar meer open.
 
Back
Top