Piaggio zip 50 4T startprobleem

steventrx

New Member
Hoi allen,

Ik ben nieuw op t scooterforum en ook nieuw op t scootergebied. Wel al schakels en veul tomos/puchjes opgeknapt.

Probleem:
Ik heb een zip 2000 uit 2007 overgenomen. Betreft een zip 4t met geel kenteken. Cdi ontgrensd.
Nu wil de zip met geen mogelijkheid aangaan.
Er zit net een nieuwe carb in.
Kleppen zijn net gesteld door vorige eigenaar
Nieuwe ontsteking door vorige eigenaar.

Eenmaal thuis scooter gelijk uit elkaar gehaald. CDI unit verwisseld met kokusun, maar helaas geen resultaat.
Bougie eruit gedraaid en gekickt. Hij geeft geen vonk tegen de cilinderkop, maar als je hard doorkickt hoor je wel een tikje als hij van de cilinderkop af is. Is dit een teken van slechte massa? Bougie vervangen door een nieuwe zonder resultaat.

Brandstoftoevoer zou goed moeten zijn. Spruitstuk is nat van benzine en ook met remreiniger wil hij niet.
Startmotor draait overigens prima.

compressie heeft hij wel, genoeg tegendruk bij het kicken.

Scooter slaat gewoon met geen mogelijkheid aan!
Zou dit aan de ontsteking kunnen liggen? Ondanks dat er nog geen 2 weken geleden een nieuwe in is gegaan (heeft daarna wel gereden)
En waar zou ik het anders moeten zoeken?

bij voorbaat dank,
Steven
 
Advertisement - register to remove this

..Zekeringen Heel ? Accu goed ? met kapotte accu start een 4-takt niet / omdat oa Choke niet werkt.
Contactslot gecontroleerd ? Massa nagemeten ?
Vliegwiel spie OK? zodat vliegwiel op tijd staat ?
Pick Up nagemeten?
Bougie en dop Ok?
Ontsteking kapot , of Bobine/ CDi
 
..Zekeringen Heel ? Accu goed ? met kapotte accu start een 4-takt niet / omdat oa Choke niet werkt.
Contactslot gecontroleerd ? Massa nagemeten ?
Vliegwiel spie OK? zodat vliegwiel op tijd staat ?
Pick Up nagemeten?
Bougie en dop Ok?
Ontsteking kapot , of Bobine/ CDi
zekering is heel. Accu opgeladen en zou dus moeten werken. gaf een goede spanning aan. Startmotor draait wel prima.
wanneer ik contactslot helemaal naar rechts draai gaan wel mn witte ledjes en knipperlichten aan. Ook controlelampjes op cockpit werken. Tevens doet de elektrische start het ook. Lijkt me niet dat het daaraan ligt dan toch?
Massa niet nagemeten... Hoe kan ik dit het beste doen? Mijn multimeter is bij een laatste test bij mn derbi overleden...
bougie en dop zijn ook goed.

Hoe kun je het beste bij zo'n blok vliegwiel loshalen? Ik kreeg de moer niet los van t vliegwiel...
 
..Om je vliegwiel te demonteren heb je een (vario) blokkersleutel nodig , en een vliegwiel trekker .

Never Nooit een Zuigerstop gebruiken die je in je Bougie gat draaid ,, ( daarmee sloop je de kleppen ), en voor de zuiger / drijfstang is het ook niet echt goed ).
 
..Om je vliegwiel te demonteren heb je een (vario) blokkersleutel nodig , en een vliegwiel trekker .

Never Nooit een Zuigerstop gebruiken die je in je Bougie gat draaid ,, ( daarmee sloop je de kleppen ), en voor de zuiger / drijfstang is het ook niet echt goed ).

vliegwieltrekker heb ik. Moet dus effe zo'n blokkeersleutel regelen. was ook niet van plan een zuigerstop te gaan gebruiken...
 
Back
Top