madass

ik was dus bij de dealer en toen zag ik een volder liggen van een madass schakel brommer ik vond hem wel vet en wou weten wat anderen er van vinden. het is nog maar een prototype maar je kunt het bekijken op www.madass.nl en zou dit lekker op te voeren zijn?

Motor

Bouwwijze: 1-cilinder 4-takt

Koelsysteem: Rijwind

Kleppen: 2

Boring x slag: 39 x 41,4 mm

Cilinderinhoud: 49,5 cc

Maximum koppel: 3,2 Nm bij 6000 tpm

Maximum vermogen: 2,2, kW bij 7500 tpm

Aantal versnellingen: 4 (2,833 -1,706- 1,238- 0,958)

Startsysteem: Elektrisch en kickstart

Rijwielgedeelte

Lengte: 182 cm

Breedte: 80 cm

Hoogte: 100 cm

Bandenmaat voor: 90/90-16

Bandenmaat achter: 120/80-16

Voorrem: 260 mm schijf

Achterrem: 220 mm schijf

Drooggewicht: 83,5 kg

Tankinhoud: Ca. 5 Liter

Overige

Leverbare kleuren: Zwart en zilver

Leverbaar vanaf: Voorjaar 2004

Consumenten prijs: € 1999,- (incl. btw)

Garantie: 2 jaar

Fabrikant: Sachs Bikes Nürnberg (DLD)

Importeur: Brittijn Import B.V., De Vlotkampweg 76, 6545 AG Nijmegen, Tel +31-24-3734000

quote site: ''De MadAss is de eerste naked bromfiets''
:S vaag kreidlers honda ss en die dingen waren al veeeel eerder naakt.
 
Advertisement - register to remove this

er is al een topic over de MadAss

maar ik vermoed dat er verder geen onderdelen voor zijn.. viertakt.. en als ze er komen zal het waarschijnlijk wel lekker duur worden
 
Originally posted by speedvechter
ja nee 4 takt is sloom daarom lopen 50cc kreidlers ook een dikke 200kmph

Gelukkig heb jij er wel verstand van :rolleyes:

Ik vind hem eerlijk gezegt nou niet echt supermooi. Ze willen een streetfighter imiteren, maar daar is gewoon te weinig "machine" voor.
 
Originally posted by D10N
2takt 6blok eronder :W

Met viertakt is sowieso de homologatie iets makkelijker... ik denk dat dat de voornaamste reden is voor de 4takt...

idd jammer dat het geen 1taktje is :)
 
Originally posted by speedvechter
hu hoe bedoel je die kreidlers gaan echt zo hard hoor

Kom jij maar met bewijs, dat een 50cc kreidler 4-takt (let op 4-takt) 200 gaat, dan praten we wel weer verder...

Had je gezegt 2-takt, dan was het een ander verhaal...
 
wat mij opvalt is het maximum vermogen van 2.2 Kw, mag een 4takt da wel???:X:X

Verder vind ik 'm dr ook nie echt bruut uitzien, als je dan graag 4takt wilt rijden kocht ik liever een gare honda ss die je opknapt en snel maakt


/edit/
wie had het over andere uitlaten?
voor een 4takt is het heel simpel uitlaten bouwen, zorg er gewoon voor dat het gas zo snel mogelijk weg kan, zonder hindernissen, hang dr een leuke demper aan (of niet natuurlijk:p) en tis klaar
 
Ik vindt de madass echt bruut. Ik twijfel wel of het blok identiek is aan de viertakt blokje van honda, maar die zijn best wel vet te tunen.

Als ik in de zomer wat geld over heb wil ik er wel een kopen en het frame polijsten, wielen zwart poedercoaten en knipperlichten voor in de uiteinden van het stuur. Verder nog wat kleine onderdelen zwart maken. Gewoon een leuke straatstuntbrommer.
 
Ik denk dat het hetzelfde blok is dat op een singa zit met handkoppeling dus in principe past daar wel een full takagawa blok op of een honda nice 108 cc dus het brommertje zal wel wat 2taktjes voorbij gaan dan ;)
 
atje_nick2.jpg


zoiets dus :p:)
 
aah dat zijn van die lelijke gevaarlijke dingen :?
Hier rijd er ook een met een 70cc rond in het dorp....
Zo'n ding is denk niet hoger als 50cm dan ziet een auto je toch niet laat staan een bus(je) als je een bocht uit komt. Eigenlijk zou je er zo'n lang oranje vlaggetje aan moeten maken net als bij die kinderfietsjes:p Alleen het geluid en de uitlaat zijn mooi:)
 
Ik vind het een verschrikkelijk lelijk ding... net een uit de klauwen gegroeide snorfiets :d wat dacht je van een echte schakelbrommer? derbi GPR ofzo trouwens ook makkelijker "snel" te maken.
 
Back
Top