This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

'Maak schroot van racescooter'


Wat Dutchgreen zegt zit wel iets in.
Onze scooters rijden standaard 80(fabrieksuitvoering),maar omdat de regel in Nederland is 45km/h worden ze begrenst.Anders mogen ze het land niet in.
Een ferrari mag dit dus wel onbegrenst.waarom,omdat de staat hier een dikke 70 a 80 % aan verdient.Dat is het hele eireneten.GELD!

Zelfde als die brommerrijbewijsjes,alleen maar geld.Denk je nu echt dat die asorijders beter gaan rijden,omdat ze een rijbewijsje hebben.dacht het niet.
Mijn mening is Begrensingen eraf,binnen bebouwde kom 50 en buiten bebouwde kom 80.Gewoon op de weg.Niet meer op het fietspad.
Dat is pas gevaarlijk.Af en toe heb je van die stukken waar je er ineens op of af moet schieten,met gevaar voor eigen leven...
Ik denk dat als je dus op de gewone weg moet rijden tussen de auto's dat je wel beter oplet hoe je rijd en waar je rijd.
 
Dat is een oplossing ja, op een scooter die werkelijk maar 65-70 rijd (wat +/- 80 op de TELLER is) tussen de auto's gaan rijden die minimaal 80 rijden, maar vaak 90 of 100 gaan.
 
Dat is gewoon een kwestie van handhaven.
Nu rijden ze ook 80km/h.Auto's ook.
Hogere boetes.bij de 3e keer rijontzegging en je scoot/brom door de schredder,net als vroeger.
 
En weer een xxxx aantal ongelukken per jaar meer en hogere verzekeringspremies dankzij die ongelukken..
 
16 jarigen die 80 km/u gaan rijden?

Dan word het hier volgens mij echt pearl harbor. Dan zie je ze stuk voor stuk muren en auto's in vliegen..
 
nee 18 jarigen in een subaru met 100zoveel pk.dat komt eccact op hetzelfde neer.
feit blijft dat het kennelijk niet op te lossen is dus.
80km/h is het probleem niet.gaat puur om het feit hoe ze rijden.
sommige rijden over de weg alsof het een cirquit is en er alleen op rijden.
Dat is het probleem.en zeg nou eerlijk.50km/h is toch ook een truttegangetje.
 
juustem dat is ook het punt,
de snelheid is te traag in het verkeer. Maar hogere snelheden brengen weer gevaarlijkere situaties met zich mee.
Beter handhaven is dan een optie maja de politie heeft het al super druk met heeeul veeeul andere dingen! :+
 
Snelheden moeten gewoon omhoog en politie moet op rijgedrag gaan letten ipv snelheid! En ook forsere straffen voor onze stoere verkeersdeelnemers die een verkeerd beeld oproepen!

Hierdoor denk ik niet dat er meer ongelukken gaan komen! Maar wel dat de jongeren zich bewuster in het verkeer gaan begeven! (want zie nog vaak zat mensen die denken dat ze de hele wereld aankunnen terwijl ze niet goed/zeker kunnen rijden en totaal niet met het verkeer bezig zijn)
 
Gewoon toegestane constructiesnelheid naar 60 km/h. Binnen/buiten bebouwde kom op wegen tot 60 km/h op de weg, vanaf 70 km/h op het fietspad.
Scooters lopen dan toch rond de 70, iedereen kan dan fatsoenlijk meekomen, rollerbank afschaffen en alleen flitsen/lasergun.

Koos Spee een lolly en een stel stoepkrijten geven en zeggen dat het bullshit is dat boven de 45 km/h de remmen het ineens niet meer aan kunnen of het frame inzakt...
 
En als ze het dan nog niet geloven een keer van harte uitnodigen op een SBO meeting, dan zullen ze zien dat die frames het makkelijk af kunnen, zelfs als ze aangepast zijn voor gewichtsbesparing

Remmen idem dito.