SuperDanny
Well-Known Member
hallo luitjes,
nouja ik ben al een tijdje hier aan et rondkijken naar allemaal
projecten en dan vooral naar aeroxen
maar nu laat ik eens wat van mezelf zien
toen ik 16 werd kocht ik mij een scooter tweedehands dit was een aerox r met een orriginele uitlaat en deze was niet goed afgesteld,
later bleek deze scooter afgesteld was op een nrx dus deze heb ik gekocht en eronder gelegd, dit was goed voor 110 digi
ik wist de setup niet maja dat boeide me toen niet want ik kon rijden en was de snelste van heel de stad "Geleen" dit ligt in Zuid-Limburg
maja hier heb ik 2 dagen mee rondgereden en toen deed ik een sprint tegen een vriend en ik haalde de bocht niet want ik gleed uit over zand
en vloog dus een hek in met de zijkant :S (ik had hem wel vet eruit getrokken dit was zeker)
ik zelf heb hier op een blauwe been niks aan over gehouden en een gekneusde hand, dit was egt geluk toen want ik reed zeker 100-105 digi.
jullie kunenn dus wel al raden dat de scooter er minder aan toe was, hieronder een paar plaatjes:
zoals je kan zien was er niks meer over van de zijkant maar dit valt nog mee met de rest.
hier zie je dus wat voor klap het is geweest want me velg is in duizend stukjes in een gevlogen (de band was bovenwonderlijk wel nog heel)
hier schuin voor, de radateur lekte, voorkappen waren allemaal gaar, voorvork was scheef en frame had een afwijking en beenkap zat een scheur in.
hierna begon ik dus aan de herbouw en dit heeft me een paar honderd euro gekost, voor kappen, voorvork tweedehands, radiateur, beenkap, kofferbak, en kleine kapje voor bij radiateur.
er zat nog een afwijking in het frame en de voorvork was ook niet lekkers, ik kon geen 2 vingers tussen de kap en wiel houden en als ik remde kwam me wiel tegen me onderkuip aan,
hier heb ik dus niet veel mee gereden, deze reed overigens nog steeds zo hard omdat hij motorisch 100% in orde was ook na de val
hieronder een paar plaatjes na de restauratie:
daarna heb ik deze scooter verkocht en een andere aerox gekocht, deze leek helemaal in orde te zijn inclusief kappen maja schijn bedriegt.
ik heb er 1 week mee gereden en toen kreeg ik een vastloper, het blok moet gereviseerd worden omdat er een stukje van de circlip (oorzaker van vastloper) mn carters is ingeschoten, dit kan ik niet zelf dus ik moet dit bij de dealer laten doen :S
ik werd het zat en had de scooter gestript en kwam een verroest en vuil frame tegen en overal vieze aanslag, dit was de reden tot mijn project.
hieronder een paar plaatjes hoe hij er nu bij staat:
voorkant vandaag draadboom verwijdert en morgen et motorblok en miss het stuur.
de draadboom met stickertjes om het monteren te vermakkelijken
de radiateur, met slangen en al, nog helemaal in orde
de setup blijft orrigineel op een doppler pijp na en de afstelling omdat ik niks om snelheid geef na die crash en de pijp heeft een relax orri geluidje wat me pa wel waardeert
deze rox wordt dus voornamelijk uiterlijk getuned maar hier geef ik niet veel van uit voorlopig
dit was het dus, morgen meer updates
nouja ik ben al een tijdje hier aan et rondkijken naar allemaal
projecten en dan vooral naar aeroxen
maar nu laat ik eens wat van mezelf zien
toen ik 16 werd kocht ik mij een scooter tweedehands dit was een aerox r met een orriginele uitlaat en deze was niet goed afgesteld,
later bleek deze scooter afgesteld was op een nrx dus deze heb ik gekocht en eronder gelegd, dit was goed voor 110 digi
ik wist de setup niet maja dat boeide me toen niet want ik kon rijden en was de snelste van heel de stad "Geleen" dit ligt in Zuid-Limburg
maja hier heb ik 2 dagen mee rondgereden en toen deed ik een sprint tegen een vriend en ik haalde de bocht niet want ik gleed uit over zand
en vloog dus een hek in met de zijkant :S (ik had hem wel vet eruit getrokken dit was zeker)
ik zelf heb hier op een blauwe been niks aan over gehouden en een gekneusde hand, dit was egt geluk toen want ik reed zeker 100-105 digi.
jullie kunenn dus wel al raden dat de scooter er minder aan toe was, hieronder een paar plaatjes:
zoals je kan zien was er niks meer over van de zijkant maar dit valt nog mee met de rest.
hier zie je dus wat voor klap het is geweest want me velg is in duizend stukjes in een gevlogen (de band was bovenwonderlijk wel nog heel)
hier schuin voor, de radateur lekte, voorkappen waren allemaal gaar, voorvork was scheef en frame had een afwijking en beenkap zat een scheur in.
hierna begon ik dus aan de herbouw en dit heeft me een paar honderd euro gekost, voor kappen, voorvork tweedehands, radiateur, beenkap, kofferbak, en kleine kapje voor bij radiateur.
er zat nog een afwijking in het frame en de voorvork was ook niet lekkers, ik kon geen 2 vingers tussen de kap en wiel houden en als ik remde kwam me wiel tegen me onderkuip aan,
hier heb ik dus niet veel mee gereden, deze reed overigens nog steeds zo hard omdat hij motorisch 100% in orde was ook na de val
hieronder een paar plaatjes na de restauratie:
daarna heb ik deze scooter verkocht en een andere aerox gekocht, deze leek helemaal in orde te zijn inclusief kappen maja schijn bedriegt.
ik heb er 1 week mee gereden en toen kreeg ik een vastloper, het blok moet gereviseerd worden omdat er een stukje van de circlip (oorzaker van vastloper) mn carters is ingeschoten, dit kan ik niet zelf dus ik moet dit bij de dealer laten doen :S
ik werd het zat en had de scooter gestript en kwam een verroest en vuil frame tegen en overal vieze aanslag, dit was de reden tot mijn project.
hieronder een paar plaatjes hoe hij er nu bij staat:
voorkant vandaag draadboom verwijdert en morgen et motorblok en miss het stuur.
de draadboom met stickertjes om het monteren te vermakkelijken
de radiateur, met slangen en al, nog helemaal in orde
de setup blijft orrigineel op een doppler pijp na en de afstelling omdat ik niks om snelheid geef na die crash en de pijp heeft een relax orri geluidje wat me pa wel waardeert
deze rox wordt dus voornamelijk uiterlijk getuned maar hier geef ik niet veel van uit voorlopig
dit was het dus, morgen meer updates