Jeetn's mhr rox

Jeetn

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Zal me even voorstellen, Mijn naam is jérémi en ben 19 jaar oud. Afkomstig van Belgie, West-Vlaanderen om precies te zijn. Mijn beroep is timmerman en hobby's zijn natuurlijk aan scooter sleutelen. Toen ik 16 jaar was ben ik begonnen met een mbk booster. Wat me te traag ging en te weinig om op te voeren ben ik dus maar snel beginnen over te schakelen naar aerox. En ja hoor, aan me 17de stond de eerste aerox thuis. Snel problemen mee gehad met de politie hiermee. Aerox is hier nogal zeldzaam en dus zeer opvallend voor onze blauwe vriendjes. Heb dan nog een paar aeroxen gekocht en toen ik 19 kwam was het dus tijd voor een serieuz project.

Wat foto's van me eerste booster en mijn roxen geweest.

1295520317.jpg


De aeroxen nu die ik jammer genoeg 1 voor 1 kwijt gespeeld bent aan de blauwe smurfjes:

1295520475.jpg

1295520531.jpg

1295520628.jpg

1295520706.jpg

1295520787.jpg


Zo dit waren ze, je ziet het zijn er een pak. Dus tijd voor een serieus project!

Volgde hier al veel projecten op dit forum en vond het dus tijd dat ik maar de handen uit mouwen stak. Zo gezegd zo gedaan. Even snel een chassis gekocht van een oude vriend.


Dan maar even bedacht wat me setup ging worden, even alles bekeken en dit is het dus geworden:
-mhr speed t7 max tuned door kenny liebert die bekend staat voor zijn KGL racing team sprinter.

-vers blok ook bewerkt door onze goede vriend, wat hem zeer goed gelukt is. Bedankt hiervoor :d

-volledig mhr overrange
-mhr eprom binnenrotor die ik dus ook maar overgekocht heb van Kenny
-wat uitlaat betrefd heb ik nu al de xsh roost en de yasuni c21 in mijn bezit, had er graag nog een mhr pijpje bij gehad maar mijn kameraad heeft die nog liggen en zal die wel eens mogen testen

-inlaat is geworden, mhr vl14 membraan, xsh wig max tuned naar 28mm, mhr recht spruitstuk max tuned ook naar 28mm, 28mm dellorto maar die staat te koop, had graag de 28mm keihin gehad, iets gemakkelijker om af te stellen.

-krukas hebo pen 12

Dit is zowat het setupje denk ik. Na veel zoek werk op het internet waar ik de onderdelen kon bestellen is het werk maar begonnen. Pakjes bleven maar thuis toekomen, Vader kwam er zot van :p:p

Na veel blabla maar even beginnen met de pics :d

[IR]http://www.uploader.be/output/1295436345.jpg[/IR]
[IR]http://www.uploader.be/output/1295436513.jpg[/IR]
[IR]http://www.uploader.be/output/1295436558.jpg[/IR]

Het vers gestraald blokje die ik van Kenny gekocht heb met de nieuwe hebo krukas erin geplaatst.

Morgen heb ik een dagje vrij en heb ik dus wat meer tijd om een hele hoop foto's erbij te plaatsen.

Groetjes jeetn

!!!!!!!!!!!!!!!!!( snel even tussen haakjes, hoe geraak in mijn foto's upgeload? heb verschillende manieren gevonden maar geraak er niet uit, ik load me foto's eerst op op imagefrog en dan probeer ik foto toe te voegen en de url in te plakken. Lukt me dus niet.)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je een bericht aanmaakt staat er een heel leuk icoontje bovenaan (klein, geel, er staan 2 bergen op), klik daarop en voer daar de url naar het plaatje in.
Als hij te groot is, vervang dan de
 IR] maar dan zonder spaties.
 
Als je een bericht aanmaakt staat er een heel leuk icoontje bovenaan (klein, geel, er staan 2 bergen op), klik daarop en voer daar de url naar het plaatje in.
Als hij te groot is, vervang dan de tags door [ir]. Bvb [ IR]http://ww.blabla.com/blablabla [/ IR] maar dan zonder spaties.[/quote]

Prachtig man! erg bedankt. Zal deze middag tijd maken om heel mijn project erop te zetten. Deze nacht heeft hij zijn eerste druppel benzine gehad en ja hoor. Draaien doet hij! Wat een geluid :p:p
 
Zo,

Hier ben ik dus terug. Toen maar wat spullen besteld op het net. En ja hoor, binnen de week stond de levering al thuis.
(eerst en vooral mijn excuses voor het mobile kwaliteit) Binnenkort trek ik foto's met een degelijke camera.

Wat zat er in de doos:

XSH roost uitlaat voor de mhr speed t7

1295521444.jpg


1295521467.jpg


1295521487.jpg


Xsh wig en mhr recht spruitstuk, beiden getuned naar 28mm voor perfecte overgang.
En met als membraan de mhr vl14 en als zuiper de 28mm dellorto die ik wel al spijt van heb dat ik deze aangekocht heb en niet de keihin

1295521734.jpg


1295521762.jpg


1295521789.jpg


1295521810.jpg


Heb wel even een vraagje in verband met het membraan. Toen ik de verpakking open deed en dus maar het membraan eens van dicht bekeek zag ik dat er 1 membraan plaatj heel lichtjes open stond als ik het naar het licht hield. Kan dit kwaad? Anders bestel ik gewoon weg een nieuw membraan plaatje.

Ook dan maar een volledig overrange set aangekocht.
-Mhr overrange koppelingspoulie
-Mhr overrange delta clutch
-Mhr overrange vario met de mhr koelvin
-Mhr overrange koppelingshuis
-Mhr kevlar riem

En kon het natuurlijk niet laten om dit snel eens te monteren

1295524023.jpg


1295524047.jpg


1295524071.jpg



Ben alles maar eens op me dood gemakje binnen samen te steken en netjes te monteren.

1295524514.jpg


1295524542.jpg


1295524559.jpg


1295524586.jpg


1295524613.jpg


1295524651.jpg


De eprom rotor die kenny voor mij had afgesteld, voorontsteking op 2.25 en de squish van de cillinder staat op 0,40

1295524728.jpg


En natuurlijk heeft het blokje ook een ophanging nodig dus dan maar een stage 6 subframe gekocht voor recht spruitstuk te kunnen monteren

1295524808.jpg


Nu het blokje min of meer klaar is het hoog tijd om dit onder een kader te hangen hé :p :p

En dan krijg je dit als resultaat zeg maar

1295525050.jpg


Een nieuwe achterveer gekocht, de doppler veer 320mm lang maar dan de witte editie. Vond die persoonlijk iets mooier of die blauwe en later zullen jullie wel merken waarom wit :p

1295525118.jpg


Als je al zo ver zit dan begint het natuurlijk te kriebelen om die motor eens te horen schreeuwen :p
Dus dan maar de voorvork erin geplaatst zodat die op zijn 2 wielen kon staan :d

1295525310.jpg


En natuurlijk MOEST ik zo'n monsterdisc hebben. Was niet goedkoop voor wat het is maar ik moest er eentje hebben :p:p

1295525357.jpg


Nu de voorvork erin zit even een totaalplaatj van op zijn 2 wielen
Nafte tankje ook gemonteerd en nieuw proper radiator ook.
Monster is geboren :d

1295525481.jpg


Zoals jullie dus al wisten heeft hij gisteren voor het eerste maal gedraaid. Loopt natuurlijk zeker nog niet zoals het moet. En zoals het mijn eerste serieus project is zal het beetje zoeken en mikken zijn hoe ik het prima afgesteld krijgt. Maar komt wel dik in orde.

Binnenkort toon ik jullie meer PROPERE foto's, want trek ze voorlopig met iphone wat natuurlijk niet alles is van kwaliteit. Reacties en tips natuurlijk welkom

groetjes jeetn
 
Last edited:
Vraag mij eigelijk af of het nog nodig is dat een mens al de moeite steekt om een mooi project op het net te zetten als niemand erop reageerd?
 
Ziet er allemaal wel netjes uit, wat ben je precies van plan met de aerox?
sbo ofwat?

Voorlopig niet direct plannen mee :p Ben al redelijk bekend bij de politie wat brommers betrefd dus deze zet ik zeker niet op de baan. Wat misschien wel een optie is, is een 100cc chassis kopen en het zooitje over zetten en als 100cc inschrijven dus.

Heb alles nieuw aangekocht en hou het inderdaad zo proper mogelijk
 
ziet er goed uit voor een beginnend projectje

Bedankt, ik hou dit forum al lang in de gaten dus is het natuurlijk een droom om ook zoiets te staan hebben. De sprint draaid nu intussen al maar blijft enkel draaien met choke aan. wel zeer hoog in relantie. Naarmate we de choke toedoen verkalmt die lichtjes. wat hoger gaan in sproeier? Zit nu met 150 in sproeier, 3.5 gewichtjes, zwarte trekveren op de sterkste stand en rode drukveer.

mvg jérémi
 
Vraag mij eigelijk af of het nog nodig is dat een mens al de moeite steekt om een mooi project op het net te zetten als niemand erop reageerd?

Wat wil je dan ook.
70% van de projecten zijn dan ook aeroxjes.
Met dan fotos in het project die al ***malen zij gepost.

Los daarvon tof dat je je ermee bezig houd. Altijd leuk projectjes opbouwen.
Ik hoop dat je er iets uniek mee maakt.
Keep us updated
 
Heb je dat Sub-Frame zelf Gelast/Bewerkt ??

Subframe voor carbu achteruit te krijgen is gewoon het subframe van stage 6 die je gewoon kan kopen.

Door enkele grote kosten aan mijn bmw zal het eventjes nog wat langer duren tegen ik opnieuw update :p

Heb namelijk me voorbumper naar de ****** gereden :p
Rubber difirentieel moet vervangen worden en me motor ligt los in de wagen op het chassis :p Donderdag de wagen terug en dan kijk ik verder voor volgende foto's :d

greetz jeetn
 
Back
Top