Denk niet dat verhitten gaat helpen..
Ten eerste bestaat er contact warmte.. Als je het carter verwarmt, verwarm je het lager net zo mee.. Oke het carter zal makkelijker uitzetten omdat het een andere metaal soort is..
Maar dan nog krijg je die lagers in het carter er moeilijk eruit. (daarnaast bij het plaatsen, zal de temperatuur zo snel dalen, dat voordat jij het lager erin probeerd te krijgen het lager al vast klemt in het carter. (en vaak zit hij er dan ook nog eens schuin erin) En dan kan je het lager weer verwijderen want slaan is geen optie als je je lagers heel wilt houden)
Als je alles open gaat maken, moet wel eerst je achterwiel eraf. Om nog fijner te kunnen werken kan je beter meteen je blok eronder uit halen.
Als je eenmaal de olie hebt afgestapt (liefste met warme moter)
Dus je kan ook eerst rijden> olie aftappen > blok onderuit
Dan het deksel verwijderen. De tandwiel assen kan je er zo eruit halen, die zitten zeg maar gewoon in de lagers geschoven. Om de uitgaande as van het wiel eruit te halen moet je die uitgaande as met een kunstof hamer naar binnen tikken, en dan komt ie vanzelf los.
Dan heb je de tandwielen eruit. Het lager van de vertandingsdeksel zou je eruit kunnen tikken (wel het deksel van de onderkant goed ondersteunen anders heb je waarschijnlijk een dikke scheur erin zitten). Lager van de as kan je ook eraf tikken.
Gewoon de as ergens tussen zetten zonder vast te klemmen. En dan met beleid het lager eruit tikken.
De lagers in het carter die moet je met een inwendige lager trekker eruit trekken (die kost zo 80 a 120 euro voor een setje)
Eenmaal de lagers eruit. De pasvlakken even schoon maken..
En nieuwe lagers kan je beter persen met een pers..
Als je erop gaat slaat (ookal binnen of buiten ring) Heb je de kans dat je het lager beschadigd van dan kan je over nieuw beginnen..
Maar verder spreekt het voor zich.. Gewoon logisch nadenken.
Vergeet ook niet de keeringen te vervangen. De oude zijn door het draaien vaak iets uitgesleten, en je wilt niet dat je vertanding olie gaat lekken door je oude keeringen.