Vertanding Ludix Snor

nandoz

New Member
Hoi,

Ik heb me rot gezocht op het forum maar ben niks tegengekomen met hetzelfde probleem.

Ik heb vorige maand op marktplaats een ludix snor overgekocht die ik van plan was om om te keuren naar gele plaat. Scooter start perfect en trekt op als een brandweer. Maar na 35km springt die in de overtoeren en wil die niet harder als 45km gps. (Ja dit is goed om te keuren maar dat vind het blok niet zo leuk)
Ik heb rondgelezen dat dit waarschijnlijk aan de snorvertanding ligt.
Nu zag ik een 45km vertanding staan op jos dijkman voor peugeot 2 taktjes:


Nu is de vraag, zou dit met de overtoeren helpen en hem lekker tot rond de 50km te laten lopen?

*Dit is niet bedoelt als snortuning*

Alvast bedankt,
Nando
 
Advertisement - register to remove this

Het kan niet dat je bij twee recente Ludix topics omtrent de vertanding niks hebt kunnen vinden. :p

Die van mij gaat nu 52 km/u zonder varioplaat en een ontgrensde brom/uitlaat. Wil je een andere vertanding zou ik er gewoon een originele bromvertanding inzetten in plaats van eentje van Rito. Kom je later ook niet voor eventuele verrassingen te staan.
 
Mag ik vragen hoe je de brom uitlaat passend hebt gemaakt?
En heb je totaal geen last van overtoeren?
Heb de uitlaatflens een beetje bijgeslepen, zodat deze zowel passend is op een snor als op een brom cilinder. Was denk ik Max een half uurtje werk, vooral het elke keer opnieuw passen nam de meeste tijd in beslag.

Ik heb zelf geen last van overtoeren of althans, dermate hoge toeren dat ik denk van: dit hoort niet.
 
Hoi,

Ik heb me rot gezocht op het forum maar ben niks tegengekomen met hetzelfde probleem.

Ik heb vorige maand op marktplaats een ludix snor overgekocht die ik van plan was om om te keuren naar gele plaat. Scooter start perfect en trekt op als een brandweer. Maar na 35km springt die in de overtoeren en wil die niet harder als 45km gps. (Ja dit is goed om te keuren maar dat vind het blok niet zo leuk)
Ik heb rondgelezen dat dit waarschijnlijk aan de snorvertanding ligt.
Nu zag ik een 45km vertanding staan op jos dijkman voor peugeot 2 taktjes:


Nu is de vraag, zou dit met de overtoeren helpen en hem lekker tot rond de 50km te laten lopen?

*Dit is niet bedoelt als snortuning*

Alvast bedankt,
Nando

Je oude vertanding eruit halen en dan tandjes tellen he. Weet je wat je nou hebt.

Lijkt me een beetje vreemd dat hij bij 35km/u al in overtoeren schiet.. Zou ik zelf eerder boven de 50km op teller verwachten.
Volgens mij zouden ze ongeveer 60km/u ontgrensd moeten halen.
 
Is prima vertanding.

Ik heb namelijk ook een ludix.

Secondaire 12/45 (recht rito)
Primaire 15/33 (recht doppler)

Dit heb ik erin.

Primaire is standaard 12/35

Topsnelheid gaat aanzienlijk omhoog.
Maar is zeker afhankelijk van je vermogen.
Post automatically merged:

Heb de uitlaatflens een beetje bijgeslepen, zodat deze zowel passend is op een snor als op een bromcilinder. Was denk ik Max een half uurtje werk, vooral het elke keer opnieuw passagier nam de meeste tijd in beslag.

Ik heb zelf geen last van overtoeren of waarneming, dermate hoge toeren dat ik denk van: dit hoort niet.
met welke setup rijd jij op je ludix?
 
Is prima vertanding.

Ik heb namelijk ook een ludix.

Secondaire 12/45 (recht rito)
Primaire 15/33 (recht doppler)

Dit heb ik erin.

Primaire is standaard 12/35

Topsnelheid gaat aanzienlijk omhoog.
Maar is zeker afhankelijk van je vermogen.
Post automatically merged:


met welke setup rijd jij op je ludix?

En wat is secundair standaard?(voor snor dan) Dacht dat ik iets vernomen had dat de uitgaande as van het wiel 47 tanden zou hebben.

Primair brom is volgens mij 12 (of 13) / 43 / 12 (of 13)/45
 
Primair:
- Origineel -> 12/43
- Malossi -> 13/35
- Rito -> 15/33

Secundair:
- Origineel 25 -> 12/47
- Origineel 45 -> 12/45
- Polini -> 16/44

Dit heb ik een jaar geleden in een andere topic gezet.

Daar is primair nu ook een Doppler 15/33 bij gekomen.

Blijkbaar zou de primaire vertanding bij zowel de snor als brom versie hetzelfde moeten zijn? Anders had ik daar wel een onderscheid in gemaakt net zoals bij de secundaire vertanding.
 
Back
Top