Ludix vertanding in een viva

vivaspin

Banned
Ik had een vraagje,

Ik wilde mijn vertanding van mijn vivacity vervangen.
Een vriend van me had nog een vertanding liggen voor een peugeot ludix.
Past deze op mijn vivacity?
 
Advertisement - register to remove this

die oude model met die oranje knipperlichtjes. dus ik denk die 2000,2001,2002 model.
Die ludix is een model met die grote wielen

oud model dus. dan past het niet.
nieuw model had wel gepast, dat is hetzelfde blok als ludix.

voor de duidelijkheid
dit model heeft hetzelfde blok als de ludix

url
 
MISPOES! Het past wel, gehele overbrenging van peugeot is hetzelfde gebleven. Maar ik zou het niet doen als ik jou was. Nieuwe peugeot blokken zijn net zo kort vertand als eens snor blok van de oude peugeots. Tenzij je snel wil optrekken en een redelijke lage top wil hebben.
 
MISPOES! Het past wel, gehele overbrenging van peugeot is hetzelfde gebleven. Maar ik zou het niet doen als ik jou was. Nieuwe peugeot blokken zijn net zo kort vertand als eens snor blok van de oude peugeots. Tenzij je snel wil optrekken en een redelijke lage top wil hebben.

weet je dat helemaal zeker dat de vertanding past?
het zooitje van de v-snaar enzo weet ik wel, maar de vertanding ook?
 
optrek van mijn scooter is beest, met mallossi zwart trekveertjes. Dus optrek mag van mij zo blijven. Maar de reden dat ik een andere vertanding wil is dat er een gierend geluid uit de carterkap komt(boven de 55kmh), en als ik dan alleen gas geef, laat ik gas los dan houd het heel snel op.)(heel raar)
 
optrek van mijn scooter is beest, met mallossi zwart trekveertjes. Dus optrek mag van mij zo blijven. Maar de reden dat ik een andere vertanding wil is dat er een gierend geluid uit de carterkap komt(boven de 55kmh), en als ik dan alleen gas geef, laat ik gas los dan houd het heel snel op.)(heel raar)

als je gas los laat komen er geen krachten op de vertanding te staan.
daarom stopt die met gieren.
 
weet je dat helemaal zeker dat de vertanding past?

Weet ik heel zeker inderdaad. Heb dit ook getest en gemonteerd. Stnd vertanding van peugeot hori is net als een snorblok van peugeot 43/12. En daar moest ik heel snel vanaf, dus heb ik van mn oude zenith brom (vertanding van 10jaar oud :p) de 34/12 over gezet. En dat past prima.

En dat gierende geluid heeft 2 oorzaken bij peugeot:
- vario kan dit doen, moet je maar mee leren leven of een andere vario kopen
- Vertanding inderdaad, maar dan moet je je olie gewoon eens nodig vervangen.
 
Kan me niet voorstellen dat het de vertanding zelf is. Zal dan wel eerder een van je vertandingslagers zijn.. Dus je kan wel vertandingen gaan overzetten, maar dat helpt je probleem niet. Nieuwe lagers erin wel.
Ook nieuwe olie zal niet veel helpen, want de vertandingslagers zijn dan allang al beschadigd.
 
Back
Top