Het is inderdaad een snor vertanding wat er nu in zit.14 is wel erg kort. Neem aan dat deze van een snor afkomt? Bij een brom zit je eerder rond de 12.
Misschien eens een brom vertanding bestuderen? 9 en 7 zou ik persoonlijk niet doen.. Dan heb je de kans dat je heel erg lastig mee weg komt.. Maar wel naar een hogere top toe kan.. Maar ga je te laag in RF dan heb je ook de kans dat de cilinder niet genoeg vermogen zal leveren en zal de top ook in kakken. Zou zelf rond de 11 a 12 gaan zitten.
Is dat echt de enigste vertanding setjes voor peugeot horizontaal.. Waarschijnlijk passen die van vertikaal ook wel.. Althans origineel past zowel in horizontaal als vertikaal.. Met uitzondering dat de oudere uitgaande wielassen dunner kunnen zijn en de nieuwere dikker (die dikkere zit ook in horizontaal.
Kom niet op 14 uit maar op 13,65.
Anders eens alleen die malossi primair erin zetten en uit proberen.. Voel je meteen of het lekker of niet lekker rijd.
Koppel zal denk ik wel wel minder zijn, maar je zou dan ws wel 10km hogere top hebben.
Dit kan ik beamen.Maar een MHR replica schijnt vrij tam te zijn..
Is de primaire of secundaire vertanding schuin? Dan zou je kunnen overwegen die te vervangen.
Wat voor maat velg/band gebruik je?
Je vervangt altijd een tandwielpaar, dat heeft verder geen impact op het andere tandwielpaar.
Als je een motor wilt, zijn er wel veel betere alternatieven dan een omgebouwd 49cc peugeot scootertje. Zou me met zoiets niet op de snelweg willen begeven..Ik ga het eerst eens even proberen met de Polini secundair. Even kijken of dat wat oplost. Ook handiger voor als ik hem naar motor kan keuren, vliegt ie minder snel de lucht in bij het testen.
Ik maak gebruik van 14” wielen, best wel groot en dun. Die wil ik ook zo houden, evt dat je met met 10”-12” harder kan maar die maat banden wil ik niet.Is de primaire of secundaire vertanding schuin? Dan zou je kunnen overwegen die te vervangen.
Wat voor maat velg/band gebruik je?
Je vervangt altijd een tandwielpaar, dat heeft verder geen impact op het andere tandwielpaar.
Ik zou er ook niet mee op de snelweg willen. Neemt niet weg dat ik dan gewoon lekker kan genieten van mijn opgevoerde scooter zonder stress. Hij zal voornamelijk regionaal gebruikt worden en N-wegen zijn de snelste wegen wat dit beestje gaat zien.Primair is altijd schuin.(als het origineel is tenminste). Maar aan een rechte vertanding heb je niks aan op de openbare weg.. Ga je alleen maar ergeren aan die lawaai die het extra maakt. Op een circuit is natuurlijk een andere situatie.
Zou zelf een berekening maken en zien waar je wilt uitkomen met de nieuwe set.. En dan gewoon een van de setjes vervangen.
Post automatically merged:
Als je een motor wilt, zijn er wel veel betere alternatieven dan een omgebouwd 49cc peugeot scootertje. Zou me met zoiets niet op de snelweg willen begeven..
Waarom denk je dat dit zou moeten?Als ik het nou goed begrijp hoef ik dus maar 1 vertanding aan te passen, en de andere, ondanks dat ie 16k km oud is, kan ik gewoon laten zitten? Ik had begrepen dat als je 1 vertanding vervangt, je ook gelijk de andere vertanding moet vernieuwen, aangezien het wel twee vertandingen moeten zijn in dezelfde conditie. Een vertanding van 10 jaar oud zou voor geen meter werken met een andere vertanding die in nieuwstaat is bijvoorbeeld, althans dat heb ik me laten vertellen.
Ik heb zelf echt geen idee waarom het wel zou moeten. Mijn vriend zei dat toen bij hem alleen 1 van de twee werd vernieuwd, de vernieuwde vertanding aan gorten is gedraaid. Toen hij zijn oude vertanding weer terug had geplaatst, werkte het weer goed. Toen hij vervolgens beide vertandingen had vervangen, werkte het nieuwe setje ook prima. Het kan ook toevallig een montagefout zijn geweest in mijn ogen, ik weet het niet.Waarom denk je dat dit zou moeten?
Ik heb zelf even niks binnen handbereik liggen, dus geen eigen foto helaas, maar check deze pagina even https://scooterafstellen.nl/howto-tekst/vertanding-vervangen/Ik heb zelf echt geen idee waarom het wel zou moeten. Mijn vriend zei dat toen bij hem alleen 1 van de twee werd vernieuwd, de vernieuwde vertanding aan gorten is gedraaid. Toen hij zijn oude vertanding weer terug had geplaatst, werkte het weer goed. Toen hij vervolgens beide vertandingen had vervangen, werkte het nieuwe setje ook prima. Het kan ook toevallig een montagefout zijn geweest in mijn ogen, ik weet het niet.
Ik denk dat hij bedoelt dat de twee vertandingen die nu erin zitten op elkaar ‘ingesleten’ zijn als het ware. Klinkt in mijn oren ook wel logisch, maar ik zie niet echt in waarom het toch niet zou kunnen.
Maar het zou dus geen kwaad kunnen als ik er nu 1 nieuwe in plaats ipv allebei?
Oude vertanding kan gewoon met de nieuwe gebruikt worden.Ik heb zelf echt geen idee waarom het wel zou moeten. Mijn vriend zei dat toen bij hem alleen 1 van de twee werd vernieuwd, de vernieuwde vertanding aan gorten is gedraaid. Toen hij zijn oude vertanding weer terug had geplaatst, werkte het weer goed. Toen hij vervolgens beide vertandingen had vervangen, werkte het nieuwe setje ook prima. Het kan ook toevallig een montagefout zijn geweest in mijn ogen, ik weet het niet.
Ik denk dat hij bedoelt dat de twee vertandingen die nu erin zitten op elkaar ‘ingesleten’ zijn als het ware. Klinkt in mijn oren ook wel logisch, maar ik zie niet echt in waarom het toch niet zou kunnen.
Maar het zou dus geen kwaad kunnen als ik er nu 1 nieuwe in plaats ipv allebei?