Peugeot ludix 70cc setup?

TDGRAAF

New Member
Beste lezers,

Ik heb een Peugeot ludix One, 2takt uiteraard. Ik heb er 2 maanden geleden een nieuwe cilinder en krukas en eigenlijk vrijwel een volledige revisie aan gedaan. Motorisch is die nu in top staat en loopt die zonder ratels en dingen perfect en hij pakt en loopt extreem goed maar ik wil autowheelie en wat meer koppel daarom wil ik gewoon een 70cc erop hebben er zit nu een 50 op die ik al getuned heb en er zit een sito plus onder heb er ook een terugloop op gehad maar heb die verkocht omdat k die sito plus mooier eruit vond zien maar mijn vraag is wat is nou echt een goeie setup ik dacht aan t volgende:

Cilinder: airsal 70cc
Carburateur: polini 21mm
Luchtfilter: polini luchtfilter
Spruitstuk: doppler s2r spruitstuk
En nog een terugloop uitlaat

Dus mijn vraag is nu wat denken jullie van deze setup?
 
Advertisement - register to remove this

Tja wat valt er van te denken zonder te weten welke rollen , trekveertjes en drukveer in zit, of welke sproeier, .
Ik neem aan dat het de Airsal T6 is die getuned is , aangezien je een powerfilter gebruikt?
 
Ik heb de airsal nog niet en ik begrijp dat ik aan de afstelling ( rollen trekveren etc) moet gaan rommelen maar mijn vraag is of de airsal 70cc en de polini 21mm carb aan te raden is of juist af te raden is
 
Ik heb de airsal nog niet en ik begrijp dat ik aan de afstelling ( rollen trekveren etc) moet gaan rommelen maar mijn vraag is of de airsal 70cc en de polini 21mm carb aan te raden is of juist af te raden is
Weet niet wat voor carb je nu hebt want je hebt je setup niet gedeeld.
Maar ik denk dat die 21mm een beetje een overkill is voor deze setup, zelfde geldt voor je powerfilter.
Verder weet ik niet of je met de sito plus ooit aan autowheelies komt, die neemt meer vermogen van je af dan dat de 21mm carb je teruggeeft.
 
21mm lijkt me wat overkill.. En powerfilter is niet nodig.

Je kan er ook een 24mm erop zetten.. Lopen zal die doen net als die 21mm.. Maar dan komt er niks extras eruit.. Maar je brandstof verbruik gaat best wel erg hard achteruit.

Lijkt wel of mensen stoer willen doen en dan voor de grootste carburateur gaan.. Want grote getallen zijn het helemaal.

Je moet gewoon erop zetten wat die cilinder nodig heeft. En geen oversized ding dat alleen maar aan spillage doet.

Als het een normale 70cc is zou ik gewoon voor 17,5mm gaan.. En is het een snellere T6 een 19mm..
 
Ik snap het ook niet omtrent de aandacht die je trekt...
Je rijdt officieel al op een motor met die 70cc en dan wil je ook nog het max aantal decibel trekken.
Letterlijk vragen om problemen...
 
Beste lezers,

Ik heb een Peugeot ludix One, 2takt uiteraard. Ik heb er 2 maanden geleden een nieuwe cilinder en krukas en eigenlijk vrijwel een volledige revisie aan gedaan. Motorisch is die nu in top staat en loopt die zonder ratels en dingen perfect en hij pakt en loopt extreem goed maar ik wil autowheelie en wat meer koppel daarom wil ik gewoon een 70cc erop hebben er zit nu een 50 op die ik al getuned heb en er zit een sito plus onder heb er ook een terugloop op gehad maar heb die verkocht omdat k die sito plus mooier eruit vond zien maar mijn vraag is wat is nou echt een goeie setup ik dacht aan t volgende:

Cilinder: airsal 70cc
Carburateur: polini 21mm
Luchtfilter: polini luchtfilter
Spruitstuk: doppler s2r spruitstuk
En nog een terugloop uitlaat

Dus mijn vraag is nu wat denken jullie van deze setup?
heb je hem al klaar ?
 
Ik snap het ook niet omtrent de aandacht die je trekt...
Je rijdt officieel al op een motor met die 70cc en dan wil je ook nog het max aantal decibel trekken.
Letterlijk vragen om problemen...

Zou zeggen laat hem dat risico maar nemen.. Kan die straks meteen wok verwachten op ze kenteken.
Wens hem er veel plezier mee.
 
Back
Top