als er benzine in het luchtfilter komt (grote hoeveelheden) betekent dat dat de vlotter niet goed afsluit , de vlotternaald (niet de gasnaald!) kan versleten zijn , de vlotter zelf kan lek zijn , of de votterpen is vervuild of versleten oid (vlotterpen is de pen waarop de vlotter scharnierd)
de gasnaald heeft er 0.0 mee te maken, net als het membraan of wat dan ook , alleen als de vlotter op 1 of andere manier niet afsluit kan er benzine in het luchtfilter voorkomen.
wat ook nog kan is dat er mengsel terug word geblazen ,bijvoorbeeld als de cilinder vol zit , dus de scooter verzopen is , echter is dit meer spray en niet pure benzine en zit het filter dus niet zo vol dat er echt plassen in staan..
NOG 1 ding wat kan gebeuren is doorlekken van de oliepomp , dan loopt het langzaam het filter in en gaat het lekken aan de onderkant van het filter , deze word dus dan ook nog van binnen..
verder over de oorzaak van het starten , dit kan echt vanalles zijn , van simpel een kapotte bougie tot aan lekke keerringen , versleten cilinder , verstopte uitlaat etc. etc..