luchtfilter vol met benzine

hernita

Well-Known Member
ik heb n puch typhoon,zit ik met n probleem,hij start niet, t is net of die verzuipt.. mijn luchtfilter zit vol met benzine...kan t aan de benzine naald liggen? verkeerd afgesteld mischien? of kan t aan t membraam liggen?
 
Advertisement - register to remove this

als er benzine in het luchtfilter komt (grote hoeveelheden) betekent dat dat de vlotter niet goed afsluit , de vlotternaald (niet de gasnaald!) kan versleten zijn , de vlotter zelf kan lek zijn , of de votterpen is vervuild of versleten oid (vlotterpen is de pen waarop de vlotter scharnierd)

de gasnaald heeft er 0.0 mee te maken, net als het membraan of wat dan ook , alleen als de vlotter op 1 of andere manier niet afsluit kan er benzine in het luchtfilter voorkomen.

wat ook nog kan is dat er mengsel terug word geblazen ,bijvoorbeeld als de cilinder vol zit , dus de scooter verzopen is , echter is dit meer spray en niet pure benzine en zit het filter dus niet zo vol dat er echt plassen in staan..

NOG 1 ding wat kan gebeuren is doorlekken van de oliepomp , dan loopt het langzaam het filter in en gaat het lekken aan de onderkant van het filter , deze word dus dan ook nog van binnen..

verder over de oorzaak van het starten , dit kan echt vanalles zijn , van simpel een kapotte bougie tot aan lekke keerringen , versleten cilinder , verstopte uitlaat etc. etc..
 
ik heb de membraam vervangen,de caberateur schoon gebazen,de vlotter goed terug gezet,alle standen van de benzine naald gehad, de bougie vonkt..hij start,maar nog krijg ik m niet afgesteld..t is net of ie verzuipt als je een beetje gas geeft..:mad:
 
Last edited:
gasnaald moet je gewoon in het midden laten staan , of als dit niet kan op de 2e gleuf van onder..

en niet meer aankomen , net als de luchtstelschroef , deze moet op ongeveer 1,5 slag uit staan ...

zet er eens een paat maten grotere sproeier in...
 
Back
Top