Luchtfilter gaten boren voor 70cc?

matthew

Well-Known Member
Beste members,

Ik ga binnenkort een topp trophy 70cc op mijn puch typhoon steken en nu is mijn vraag moet ik dan wat veranderen aan mijn luchtfilter? ik ga er een 19mm teurtje bij halen. Rij nu met topp trophy 50cc 12mm carb en sproeier 74. Moet ik ook een grotere sproeier? en hoe weet ik of de sproeier goed is als je in het begin niet de sproeier kunt afstellen omdat je niet meteen volgas kunt rijden omdat je eerst moet inrijden?

Greetz Matthijs
 
Advertisement - register to remove this

Naar de kleur van de bougie kijken. Bougie moet koffie met melk van kleur zijn. Sproeier moet je ook aanpassen, moet je zelf kijken wat voor maat de goede is, is zo niet te zeggen. Luchtfilterbegrenzing eruit is wel voldoende denk ik.
 
ja, maar als ik dus 70cc heb moet ik dan persé wat veranderen aan mijn luchtfilter of krijgt hij wel genoeg lucht? En is het een grote sprong van 50 naar 70? merk je veel verschil?
 
nee, je kunt in principe zelfs met compleet std luchtfilter rijden , gaten boren in een std filter is gewoon onzin , prop eruit is meestal al ruim voldoende..

en anders gewoon een kartfilter erop maken..
 
nee dat hoeft niet, als je te weinig lucht krijgt een verstelbaar powerfilter bestellen.
het is zonde om je orgi luchtfilter te verneuken met gaten erin te boren.
 
juist, maar ik heb het luchtfilter er al af gehad maar er zit nergens een rubberen prop ofzo wat ik er uit kan trekken. volgens mij zit er op typhoon ook geen luchtfilterbegrenzing
 
het is ook geen bergenzer! hij loopt er immers niks sneller door of wat dan ook!


er zit wel iets in een typhoonfilter wat je eruit kunt halen maar dat is niet relevant , gewoon zo laten..
 
Ja dat kun je eruit breken maar dat vind ik zonde, dus k laat het wel gewoon zo, nu ik toch forum heb ik heb nu topp trophy 50cc loopt die 70 dan harder aangezien hij dezelfde toeren draait?
 
Back
Top