gaten boren in std luchtfilter

murcielago

Well-Known Member
Heeft er iemand ervaring met gaten boren in een standaard luchtfilter?
Ik heb een tijd met een sportluchtfilter gereden en dan waren mijn prestaties echt pakken beter dan nu. IK woon in een stad en vind het nogal gevaarlijk om met zo een sportfilter rond te scheuren met al dat lawaai! Ik heb al eens gehoord dat met gaten te boren in de std luchtfilter je een goed resultaat kan krijgen. Hoe zit het dan met het lawaai?
 
Advertisement - register to remove this

Vermeld eerst je setup eens, het kan namelijk ook gewoon aan je afstelling liggen
Verder is het gaten boren in een standaard luchtfilter niet echt slim,.
je kan bijvoorbeeld een doppler luchtfilter halen die zijn vrij stil en laten geen tot amper vuil door.
 
murcielago said:
Heeft er iemand ervaring met gaten boren in een standaard luchtfilter?
Ik heb een tijd met een sportluchtfilter gereden en dan waren mijn prestaties echt pakken beter dan nu. IK woon in een stad en vind het nogal gevaarlijk om met zo een sportfilter rond te scheuren met al dat lawaai! Ik heb al eens gehoord dat met gaten te boren in de std luchtfilter je een goed resultaat kan krijgen. Hoe zit het dan met het lawaai?

dus mijn setup:
-70cc polini corsa
-21mm del orto 93 sproeier
-jolly moto uitlaat
-doppler spruitstuk met dubbel membraan
-delta clutch
-hebo vario
-top performance vertanding
 
N!els said:
Vermeld eerst je setup eens, het kan namelijk ook gewoon aan je afstelling liggen
Verder is het gaten boren in een standaard luchtfilter niet echt slim,.
je kan bijvoorbeeld een doppler luchtfilter halen die zijn vrij stil en laten geen tot amper vuil door.

ik weet het maar ik vind die echt oerlelijk!
 
melf #50 said:
is gewoon onzin , prop eruit en klaar , ik heb verschillende evo50 en evo 70 met std filters klaargemaakt ,en dat werkt prima , je moet gewoon beter afstellen...
Ik zeg toch ook niet dat hij meer lucht nodig heeft...
Vraag alleen waarom het slechter is je luchtfilter te bewerken dan een dopler filter erop te zetten. Volgens mij kun je toch egt beter je filter bewerken dan een powerfilter nemen.

edit: en dan bedoel wat betreft het doorlaten van vuil.
 
Last edited:
ik heb het gedaan, toen is de zeik begonnen :) als je boort, boor kleine gaten, ik heb er twee van 13mm ofzo ineens gedaan en dat ding doet raarder en raarder :) maar ik denk dat als je even de tijd neemt om af te stellen het wel succesvol is :)
 
Jah maar je kan van die nagemaakte standaard luchtfilters kopen dus dat is niet het ergste... had je anders uitgegeven aan een andere filter...

Ben benieuwd wat voor effect het heeft zit namelijk ook not te twijfellen tussen stnd filter en powerfilter post als je het doet alsjeblieft je resulaten!
 
idd, als je je resonatie buisje eruit haalt krijgt hij meeeer dan lucht genoeg, check maar eens hoe groot dat gat is;) en als je het niet genoeg vind kan je beter dat gat wat groter maken ipv domme gaatjes bijboren waar alleen maar meer vuil door komt als je het aan de verkeerde kant boord.
 
Back
Top