Luchtbel in nieuwe olieslang

SmoothSlider

Well-Known Member
Ik las net ergens dat als je je olieslang vervangt ook ff moet ontluchten, kan dit ook al als er een luchtbel in je olieslang zit en dat ik hem erop laat? (bij de oliepomp)

Het is namelijk een heel erg rotwerk om die olieslang op de oliepomp te krijgen bij een slider.
 
Advertisement - register to remove this

gewoon doe olie slang monteren en je scooter laten lopen.
valt niks aan te ontluchten.
ontlucht zich zelf.
 
Last edited by a moderator:
gewoon doe olie slang monteren en je scooter laten lopen.
valt niks aan te ontluchten.
ontlucht zich zelf.

Die luchtbel moet er wel uit, waar lucht is is geen olie. Aan de ts: slang ff lostrekken aan beide uiteinden en ff compleet vulllen met olie met een injectiespuitje en weer monteren.
 
Last edited by a moderator:
Het is ZEER belangrijk om de oliepomp te ontluchten!!!
- houd de olie slang vast todat de olie eruit komt via de olietank
- Zet de slang op de oliepomp
- draai dan het klein vijsje los dat op de oliepomp zit (klein kruiskopje)
- er zal eventueel na een paar seconden olie uitkomen samen met luchtbelletjes, vijsje eruit
laten totdat er geen luchtbelletjes meer uitkomen
- vijsje er terug in, en oliepomp is ontlucht

de lucht die er in de darm zit van de pomp naar de carbu word wel verdrongen door de toegevoerde olie die de pomp geeft.
 
heb diverse olie slangen vervangen en nog nooit ontlucht.
is niet nodig daar een oliepomp dat zelf ontlucht slimme henkie.
 
Last edited by a moderator:
heb diverse olie slangen vervangen en nog nooit ontlucht.
is niet nodig daar een oliepomp dat zelf ontlucht slimme henkie.

Oliepompen ontluchten zichzelf niet!

maar als je het stuk tussen de pomp en de carb vervangt hoeft dat niet.
Als je de toevoer voor de pomp hebt losgehad ZEKER WEL
 
Last edited by a moderator:
Ik heb alleen het stuk tussen de pomp en carb losgehad, en er zit een luchtbel in die leiding die de olie tegenhoudt. Hoe krijg ik die eruit, had geprobeerd te zuigen maar die luchtbel houdt het tegen:p
 
Er was niks mis verder, alleen scheurtje in me vorige olieslang(die stond heel erg onder spanning) maar daar kwam gewoon olie doorheen. Dus heb alleen dat slangetje vervangen.

Maar je zegt verdwijnt uit zichzelf, maar hoe lang duurt dat, want ik heb 200m gereden en heb dus toen heel de tijd geen olie gekregen, je ziet de olie wel zitten en daarvoor zit die luchtbel. Dus de oliepomp werkt wel gewoon.
 
Als je oliepomp gewoon goed werkte zoals je zegt, zal het wel verdwijnen.
Meestal zijn de carbu's bij de mina ver blokjes vrij smerig, je hebt tijdens het vervangen van de slang eerst alles proper gemaalt zodat er zeker geen vuil mee in de aansluiting van de oliedarm op de carbu is gekomen die eventueel heel het zooitje verspert??

Anders als je echt zeker wil zijn wat olie bij je benzinetank gieten zodat hij zeker gesmeerd word, en een wat langere afstand rijden.
 
Ok, zal hem voor de zekerheid wel ff nog schoonmaken, heb namelijk carb niet echt schoongemaakt want dat was die nog aardig, en anders zal ik idd ff wat olie in me benzinetank gooien.
 
Me scooter krijgt nu olie, ik zag dat toen ik hem starte dat het heel langzaam aan richting me carb ging, uiteindelijk dus me carb bereikt(heb ook extra olie in me benzinetank gedaan) maar me scooter hapert nog steeds, zoiezo elke keer bij volgas. Iemand enig idee? Want was net een stukje gaan rijden, maar het ging er gewoon niet uit werd ook niet minder.
 
Eerst reed ie gewoon normaal, maar ik had ineens een scheur in me olieslang en hij begon toen te haperen, dit was nog niet zo heel erg af en toe wel. Dus olieslang vervangen, ook maar gelijk vacuum en benzineslang vervangen, en had ook me gaskabel vervangen, want die had ik die dag ook binnengekregen.

Maar nu met die nieuwe olieslang erop hapert ie nog steeds, alleen een stuk erger, ik had gister ook nog gereden toen ie helemaal geen olie kreeg, dat was dan nog erger dat haperen, maar het is nu maar de helft minder.Het is ook precies hetzelfde gehaper.
 
ik had dat ook en mijne is dus gewoon ermee gekapt :| logisch eigenlijk, maar het blijft kut, vooral als je in de polder staat en het 2 km lopen naar de dichtstbijzijnde scooterhandel is.
 
Nee eikel die luchtbel moet er wel uit, waar lucht is is geen olie. Aan de ts: slang ff lostrekken aan beide uiteinden en ff compleet vulllen met olie met een injectiespuitje en weer monteren.

Ondanks dat je volledig gelijk hebt, mag je dat gescheld voortaan proberen achterwege te laten. Je blijft hardleers he..
 
Nou het probleem is opgelost, uit zichzelf blijkbaar. Ik had hem na dat testrondje met gehaper thuisgezet, een uur later ga ik ff rijden, en het probleem is weg. Vaag ding zeg:+ Bedankt in elk geval voor alle hulp
 
Back
Top