Lucas' 50cc sprinter

Lucas.

Well-Known Member
Hallo,
Ik ben Lucas (broertje van rain_man), 17 jaar en was dus van plan om een 50cc sprinter te maken.


Allereerst kochten ik een Rieju RR, heel lelijk, vol bagger en roest.


brommerzoalsdiekwamex8.jpg


Toen heb ik me cross wielen geruild tegen een set sm wielen:

smvelgenmf7.jpg


Toen de complete brommer gestript en frame kaal gemaakt om te spuiten.

kastmetonderdelenux7.jpg


framehz9.jpg


Toen ging ik me setup eens samenstellen. Eerst zat ik te kijken naar een pro race 50cc, maar die waren niet 2de hands te vinden dus toen ben ik opzoek gegaan naar een andere cilinder. Me broer reed al met een speed en dat ging toch erg hard, dus eigenlijk wou ik toen ook wel een scooter cilinder op me schakel. Ik kwam dus op marktplaats een mooie MHR Team 50cc van een minarelli horizontaal scooter tegen.

cilinderfa0.jpg


Gelijk maar een HPI opgezocht en gevonden.

hpihj6.jpg


Ook maar een 5 plaats koppeling gemaakt omdat het naar mijn weten nooit slipt en met orginele veren toch nog lekker soepel koppelt :^^:

5plaatsft4.jpg


Blokje half in elkaar. Hier moest ik nog wachten op een andere zuiger want degene die bij de cilinder zat was 5 mm te laag voor dit blok.
bijnacompleetfg2.jpg


blokje dus in het gespoten frame.
blokjeinbrommerzb2.jpg


Er moest natuurlijk ook een goede uitlaat komen voor dit geheel. Via via ben ik bij deze man terecht gekomen. Dus brommer ingeladen en opweg naar het hoge noorden.
opnaaruitlaatmakercy3.jpg


En toen kreeg ik de uitlaat + brommer weer terug :D Ik was en ben nog steeds heel blij met deze hele mooie uitlaat. :D

uitlaatjesa2.jpg


Met dit ben ik naar Jubbega geweest en heb daar een tijd gereden van 10 rond. Ik was hier opzich al heel tevreden mee en dat voor een onbewerkte cilinder en heel slecht overlopend carter :^^:

jubbegastandri9.jpg


Daarna ook op damwoude gereden. Ongeveer zelfde tijden maar toen met beun kappen :D:
damwoudelk4.jpg



Toen kwam joost dat hij kon regelen dat het frame mooi gecoat kon worden voor een mooi prijsje. Nou daar was ik wel blij want me frame was toch niet zo lekker gelukt met spuiten.

Toen het frame weg was/is heb ik nog wat leuke spulletjes gekocht voor me rieju:

hebostuurtjezi7.jpg


voorspadbordenvoorkapjejo2.jpg


micrometerkh8.jpg


Toen bedacht ik me toch dat het eigenlijk veel harder moest kunnen. Ik kwam ik contact met ruud en gevraagd of hij me complete blok zou willen doen. ZO gezegd zo gedaan en na een paar weken had ik mijn spul weer terug. Allemaal zeer netjes gedaan :thumright: Ook had hij een uitlaat berekening voor me gemaakt dus ik kon weer aan de slag :^^:

zelfbouwuitlaatop4.jpg


Maar toen. Genemuiden kwam heel dichtbij en ik had nog steeds me rieju frame niet terug en moest en zou toch rijden. Gelukkig had rainier nog een tzr staan. We hebben toen daar mijn blok onder gebouwt en daarmee zou ik dus gaan rijden op genemuiden :^^:

zelfbouwpijptzrzt3.jpg


Toen naar genemuiden.
Zo stonden we onder de tent van joost:

kif0067ko8.jpg


Genemuiden was niet zon succes wat ook wel te verwachten was door het immense gewicht van de tzr :D: . Toch heb ik me heel erg vermaakt en volgens mij snelste tijd van 10.3 gereden.

Updates volgens hopelijk van de week als ik me frame hopelijk terug heb.

+update+

Heb nog een filmpje van genemuiden gevonden :D: sta hier op de testbank.

[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=127018294137890080&hl=nl"]TZR 50cc knaller testbank[/ame]

En nog een foto van me grafiekje tegen over die van me broer.
grafiekenck9.jpg


Zoals sommige van jullie wel kunnen zien zit het vermogen eigenlijk maar
op 11.5pk. Die gozer op het filmpje presteerde het om een 5 plaats koppeling met 50cc op de bank te laten slippen :D: . Maargoed, zoals je kan zien is het dus nog echt bagger die grafiek, kan nog een hoop verbeterd worden. Hij moet namelijk beetje meer worden zoals die van rain_man.
Me frame is dus nog steeds niet terug. Het is wel klaar :D morgen komt joost langs met het spul. Ik zal dan even goede foto's maken en online zetten :<>:

+update+
Eindelijk is een keertje foto's van me frame gemaakt. Het ziet er allemaal netjes uit, het zal alleen beetje onder stof omdat het al 2 weken bij joost thuis lag. Frame ligt nu op me kamer zodat het niet beschadidg in de schuur.. Foto's zijn gemaakt met me mooie foute tijgerprint bank ding overtrek.
s6001057fz6.jpg


s6001056pp1.jpg


Ook heb ik alvast nieuwe spaken besteld voor me velgen en me oude eruit gehaald. Velgen en naven worden netjes gemaakt en dan gaat alles weer in elkaar :^^:

s6001058bk5.jpg


s6001060ll4.jpg



Klein updateje:9-12-07

Paar weken terug dacht ik, laat ik eens me kop eraf halen om te kijken hoe het met me cilinder is. Ik kop eraf gehaald, zag er allemaal prima uit, denk trek die cilinder er even en kijken hoe die zuiger eruit zag. Toen ik hem een klein stukje omhoog haalde zag ik t al: Een stuk van ongeveer 1 bij 1 cm uit de wand onder de uitlaatpoort. Waarschijnlijk heeft de wand niet goed gehecht want het is zonder enige reden los gelaten.. Maargoed, binnekort gaat de cilinder een bezoekje aan spanje brengen voor een nieuwe wand.

Daarnaast hebben we een straalkast nu thuis staan :^^: Gelijk natuurlijk leuk uitproberen en moet zeggen, meeste spul knapt er wel van op :D

straalzooibw5.jpg


Links is al gestraald en rechts is mijn kopje voor t stralen :^^:

Klein updateje weer.

Zoals jullie in maurits ze topic hebben kunnen lezen heeft hij ons oude schuurtje toe geeigend dus moesten rainier en ik een ander onderkomen zoeken..

Hier wat fototjes ervan :^^:
schuurtje1uu6.jpg


schuurtje2sj6.jpg



Ook nog een 24mm carbje gekocht om te testen
24mmtmed6.jpg


Ook eindelijk busjes laten draaien, zit nu lekker strak allemaal :D
achterbrugik1.jpg


Ook heb ik al een poosje een nieuw achterbandje liggen. Is een ex circuit bandje maar voor mij goed genoeg :^^: Zitten nog wat druppels rubber op maar dat gaat er wel af tijdens t rijden.

achterbandww9.jpg


En als laatste heb ik al bijna de hele zomer een extra voorvork liggen maar nog geen foto van gemaakt.. Deze word gebruikt om beetje te verbouwen :^^:

voorvorkny5.jpg


Updateje!

Deze week even bezig geweest met wat dingen in elkaar te zetten :D

t begint al ergens op te lijken O:) Zit nu een andere achterveer in. Deze is zon 2 of 3cm korter als de orginele en het geheel zal dus een stuk lager van achteren komen. Nu zit er nog een ongetjoende vork in, deze moet natuurlijk nog verlaagd worden :p

s60007082ui6.jpg




Ook zijn dr nog wat dingen gespoten.. Als het goed is worden de velgen volgende week gespaakt :^^:

s60007062ua9.jpg


updateje :^^:

weer even bezig geweest :^^:

t gaat ooit nog wel is wat worden, hoop ik :D:

riejuuuvt3.jpg


rieju2cq8.jpg


Volgende week wss me velgen klaar!

update:

Velgjes zijn klaar :D

velgjesut2.jpg


riejuuuck2.jpg


riejume3.jpg


riejumetpijpcj8.jpg


Update:

Het rijd eindelijk :D Nog steeds met de 16mm carb maar dat komt binnenkort allemaal goed :)

Hier word ie echt voor de eerste keer gestart..
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=4766496153735005999&hl=nl"]Rieju_sprinter.wmv[/ame]

En hier rijd ie al wat beter :D
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=-73313272193940804&hl=nl"]rieju_rijd_wat_harderr.wmv[/ame]


Zoooo, na een poos weer s ff updaten...

Ding loopt ondertussen al aardig goed met de 16mm carbje. Heb ondertussen ook op de testbank gestaan en ff snel gekeken wat het verschil was tussen de 2 uitlaten. Dit scheelde toch wel een heel stuk :||:

Top vermogen ligt nu op 12,8 pk en een koppel moment van 7,7 nm. Hierbij kan wel vermeld worden dat er helemaal niks aan afgesteld is op de bank! Dus er kán nog meer uitkomen. Sproeier stond wel aardig goed..

grafieklo9.jpg


Ook hebben we nog wat leuk spul gekocht afgelopen zaterdag :^^:

heftafelrv7.jpg


schuifmaatkp8.jpg


En nog een leuk plaatje samen met de rs van me broer (die alweer weg is :D: )

riejuuuuuuyj1.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hey man echt een mooie brommer, heb zelf naast me project scooter ook een rieju spike met 70manston 24mm mikuni enz blijft toch altijd mooi rijden zo'n supermotard hou je in de gaten ben benieuwd naar vorderingen in het vermogen...
 
deze vind ik echt gruwelijk ! Zeker je laatste pics waar je je kappen al monteerde !

Veel succes nog en tot op jubbega :)

Greetz FeleMele :7
 
Zoooo, na een poos weer s ff updaten...

Ding loopt ondertussen al aardig goed met de 16mm carbje. Heb ondertussen ook op de testbank gestaan en ff snel gekeken wat het verschil was tussen de 2 uitlaten. Dit scheelde toch wel een heel stuk :||:

Top vermogen ligt nu op 12,8 pk en een koppel moment van 7,7 nm. Hierbij kan wel vermeld worden dat er helemaal niks aan afgesteld is op de bank! Dus er kán nog meer uitkomen. Sproeier stond wel aardig goed..

grafieklo9.jpg


Ook hebben we nog wat leuk spul gekocht afgelopen zaterdag :^^:

heftafelrv7.jpg


schuifmaatkp8.jpg


En nog een leuk plaatje samen met de rs van me broer (die alweer weg is :D: )

riejuuuuuuyj1.jpg
 
ik las dat je ook in jubbega hebt gereden. met ingang van dit jaar is de carb. doorlaat vrij. je bent dus niet meer gebonden aan die 16mm.
 
Die gene die beter presteerde, is ook geen pro race. Dat is ook een opmaat pijp alleen die heb ik niet zelf gemaakt. Pro race 50cc versie is niet te vinden en 2dehands en nieuw niet te krijgen...
 
24mm eronder gezet met een honda ns1 membraan. Loopt al best leuk nu:)

hier een filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=7aEMBUa1Bxc"]YouTube - rieju 50cc sprinter 24mm[/ame]

Waarschijnlijk aanstaande zaterdag nog even de testbank op om wat dingen te kijken
 
Even een verslagje van Jubbega.

Ging opzich niet eens heel erg slecht Eerste run een tijd gereden van 9,6. Dit was opzich niet zo heel snel maargoed. Daarna een 9,5 gereden. Dit was een 5de tijd dus ik ging mooi door naar de omloop In de omloop een tijd gereden van 9.3 en daar heb ik een filmpje van: [ame="http://nl.youtube.com/watch?v=FpL9lfX-F74"]YouTube - rieju 50cc knaller[/ame]

Niet zon hele slechte prestatie dus voor een 50cctje

Topvermogen zit zoals ik al vertelde nu op 13,5pk bij 11800 toeren. Dit is eigenlijk nog zon 2500 toeren te weinig, kan dus nog wel wat bijkomen. Hopelijk voor damwoude me nieuwe uilaat af, en dan gaan we voor een tijd onder de 9!
 
leuk ding alleen zoals je zelf zegt komt ie nog heel wat toertjes te kort. rond de 14500 toeren zal tie wel een leuk vermogen afgeven
 
heey lucas
hij ziet er netjes uit man
ik kom binnekort snel weer eens langs om de brommers ff te bekijken
 
Back
Top