RS50 50cc circuitfiets

Ik heb de brommer al op de testbank gehad , maar met een geheel standaard cilinder (gietijzer) , deze zat er op om zo alles er omheen te kunnen testen. Helaas is de Polini cilinder niet goed en moet gesealed worden. Ik heb wel intussen al een 50cc Bidalot cilinder op de kop getikt :) Maar dat post ik allemaal nog wel even.

Hier even het framegedeelte zonder kuipen , subframe met accubak.



 
Last edited:
De tankcover en kuipen geschuurd , geplamuurd , nog veel meer schuren en schuren en schuren , de bovenkuip was zeer slecht maar nog redelijk weten op te lappen dus die kan nog een ronde mee. Het zitje zat een scheur in dus die heb ik gerepareerd , dus ook weer een 2e kans ..




 
Inderdaad.
Ik hebt een goede compressor nodig met een grote tank. Zodat er evt ook autos mee gespoten kunnen wordenik heb sinds een paar weken weer een hobby ruimte (250m2) ben de boel nig aan verbouwen. Moet nog een spuitcabine in komen
 
Grote compressor heb je niet nodig, luchtverbruik van een verfpistool is niet groot aangezien je maar op lage druk spuit.
De liters per minuut die een simpele 25L compressor leveren zijn meer dan genoeg voor het spuiten.

Ik doe het zelf ook op deze manier
 
Een grote compressor is nooit verkeerd natuurlijk maar niet nodig voor het spuiten. Ik deed het eerder met een 25 liter tankje , het frame is ook zo gespoten.

belangrijker is de lak waarmee je spuit , de verdunner , voorbewerking , reinigen van het spuitwerk enz.
 
Membraan is een VL17 geworden , Carburateur met de standaard cilinder was een 26mm Mikuni met Malossi spruitstuk maar dit word eerst een 19mm en ondertussen maak ik ook nog een 12mm klaar voor als ik een wedstrijd zou willen rijden in de Sport/water klasse bij de Sobw.



De 26mm Mikuni :

 
Last edited:
Een grote compressor is nooit verkeerd natuurlijk maar niet nodig voor het spuiten. Ik deed het eerder met een 25 liter tankje , het frame is ook zo gespoten.


belangrijker is de lak waarmee je spuit , de verdunner , voorbewerking , reinigen van het spuitwerk enz.

Voor een scooter is dat voldoende. Maar er moet ook een auto mee gespoten worden.
Ook zal er meer luchtgereedschap achter komen. O.a. Motor hefbrug, luchtsleutel etc
 
Voor een scooter is dat voldoende. Maar er moet ook een auto mee gespoten worden.
Ook zal er meer luchtgereedschap achter komen. O.a. Motor hefbrug, luchtsleutel etc


auto of scooter is exact hetzelfde , het spuiten word er niet anders van hoor! Je spuit niet op volle druk , dus de compressor levert genoeg lucht ervoor.
 
De naald was in het middengebied te arm en bovenin te rijk , ik heb er nog een ander naald in gezet en toen op de testbank gezet.
 
Voor de gein voor een poosje terug de fiets met standaard gietijzer cilinder en imitatiezuigertje nog even getest op de bank :p Stelt niet veel voor maar vond het wel grappig om even zo te proberen , alleen de zuiger vond het blijkbaar minder grappig!



 
Back
Top