Heeft men misschien geklungeld met de trekveren dat deze te stak zijn?Mijns inziens neigt hij zelfs naar overtoeren bij het aangrijpen van de koppeling.
Origineel.Nee hoor, alles is origineel op de vario na. Maar als de v-snaar smaller wordt door slijtage komt hij dieper in de poelies waardoor je eenzelfde soort effect krijgt als strakkere trekveren.
@Broos, dan ga ik wel een nieuwe snaar proberen. Wat heeft voor Piaggio de voorkeur? Voor Kymco vond ik Dayco altijd goed werken.
Ja, hij is inderdaad wel wat zenuwachtiger maar je hebt hem nodig voor die paar km/h extra...
Is het nog een optie om de originele drukveer te combineren met de Multivar?
Nee hoor, alles is origineel op de vario na. Maar als de v-snaar smaller wordt door slijtage komt hij dieper in de poelies waardoor je eenzelfde soort effect krijgt als strakkere trekveren.
@Broos, dan ga ik wel een nieuwe snaar proberen. Wat heeft voor Piaggio de voorkeur? Voor Kymco vond ik Dayco altijd goed werken.
Je hebt die hele brommer nog nooit gezien en kan wel zeggen dat de teller is teruggedraaid?Vind dat wel weinig kilometers voor 2019..Zou bijna haast denken dat die beetje is terug gedraait.
Hoe lang heeft die dan al stil gestaan?
Zou de riem zeker vervangen bij 10.000km minimaal. Althans tot daar is het gegarandeerd dat die nog goed loopt met die riem.
Daarna zet de snellere slijtage zich in. Je zou wel 2500 - 5000km meer kunnen rijden, maar ideaal is het niet.
En de kans dat je daardoor ook de vario oppervlak laat slijten word ook groter.
En als die zeker 3 jaar niks gedaan heeft zou ik zeker voor een nieuwe riem gaan..
Het zal hoogstwaarschijnlijk de originele snaar zijn
Meestal als ik dit soort zinnetjes lees, ga ik er vanuit dat die van mijlen ver nog steeds nooit vervangen is geweest.
(veel gereden, weinig aan onderhoud gedaan)
Toch wel hoor , heb mijn scooter van een bekende , die hem nieuw heeft gekocht in 2010 , een grande retro , die niet meer startte . Deze heb ik gekregen voor 3 flessen goede wijn , Had nog maar 2200 km gelopen . en heb deze nagekeken , hij liep niet meer , omdat de carb volledig vergumd was binnen in door de E10 . Koste een nieuwe carb , waarbij ik de fout maakte om een imitatie te kopen , heb hem daarmee nooit goed lopend gekregen , toen een originele keihin erop en was klaar , loopt perfect , al 3 jaar en staat nu op 9000km , zonder problemen .Neem aan dat je niet een scooter koopt om hem dan 5 jaar in de schuur te laten staan.
Scheelt niet veel. Is in een jaar misschien 500 km op die zip gereden.Neem aan dat je niet een scooter koopt om hem dan 5 jaar in de schuur te laten staan.