Level10 knipperlicht lx50 4takt

Staat er op het relais ook letters bij de aansluitingen ? hoe een weerstand in de stroomkring zit maakt niet uit . Ik heb namelijk ook zo'n last onafhankelijk relais . De L is de aansluiting voor het licht ( knipperlicht schakelaar) de B is de geschakelde plus , en de E is massa .
Dat de knipperlichten te snel of te langzaam knipperen , is misschien op te lossen door weerstanden met een andere waarde te nemen .
Zaten de weerstanden er los bij ?
 
Staat er op het relais ook letters bij de aansluitingen ? hoe een weerstand in de stroomkring zit maakt niet uit . Ik heb namelijk ook zo'n last onafhankelijk relais . De L is de aansluiting voor het licht ( knipperlicht schakelaar) de B is de geschakelde plus , en de E is massa .
Dat de knipperlichten te snel of te langzaam knipperen , is misschien op te lossen door weerstanden met een andere waarde te nemen .
Zaten de weerstanden er los bij ?
Ik heb 2 aansluitingen een L en B

De die aparte weerstanden heb ik los gekocht, want ik wist niet beter dat het relais in het dashboard zat vandaar die aparte weerstanden.

Gisterenavond zag ik en las ik van @Sparky dat ik een licht weerstand heb dus het lijkt mij dat die externe weerstanden overbodig zijn.
 
@Sparky dit zou geen flaus aus moeten maken.
@vandeweg las ik nu dat je alleen de achterlichten hebt gemonteerd?. monteer ze eerst maar eens allemaal, relais is niet nodig als ik me goed herinner.
Heb slles aangesloten voor en achter.

Voor met led weerstand is de flow goed.
Achter met led weerstand doen ze het niet meer.

Voor aangesloten met led weerstand, achter zonder led weerstand dan heb ik flow, maar te snel
 
Heb je dit montage filmpje al gezien
Post automatically merged:

let dan ook op de kleuren , bij 6 minuten op het filmpje , deze wisselen namelijk , aan beide kanten , en later in het filmpje ook achter . Geel komt op zwart , en zwart op geel . Ook is hier geen sprake van
weerstanden .
 
Last edited:
Heb je dit montage filmpje al gezien
Post automatically merged:

let dan ook op de kleuren , bij 6 minuten op het filmpje , deze wisselen namelijk , geel komt op zwart , en zwart op geel . Ook is hier geen sprake van
weerstanden .
Ook geprobeerd maakt niet uit...
 
Zit er op het relais wat je erbij hebt , op de bovenkant een verstel mogelijkheid ( schroefje) ? Dan kun je daarmee de snelheid van knipperen
regelen . Maar ik zou wel de weerstanden weg laten .
 
denk dat de driver dan niet goed meer is. of de interne weerstand kapot. Normaal gesproken zijn ze plug en play en dar ze voor met weerstand werken en achter niet.
 
Zou je kunnen testen door er per stuk rechtstreeks 12v op het knipper gedeelte te zetten . Met het relais ertussen
Ik ga straks verder....
Ik heb nog een klein knipperlicht relais meegenomen bij Brute Force vandaan, ik heb ooit een nieuwe gekocht, maar niet nodig gehad.

Dus jij zegt de blauw/zwarte draad rechtstreeks op de geschakelde plus naar het weerstand en dan naar knipperlicht? Begrijp ik je zo goed?
 
Als het een last onafhankelijk relais is , wat erbij hoort kun je dat proberen . maar waarom die weerstand ? Als ik je goed begrijp horen deze er niet bij , maar heb je die erbij gekocht .
 
Ik kom er gewoon niet uit met led knipperlicht relaisde blauw/zwarte draad op de geschakelde plus bijven ze continu branden.

De blauw zwarte draad gewoon in de spanningsregelaar met het originele knipperlicht relais heb ik flow te snel en maakt hem niet af.

Rechtstreeks op de accu blijft hij ook continu branden...

Snap er niks meer van
Post automatically merged:

Ik zie net dat ik geen knipperlicht relais heb op mijn vespa LX50 4takt 4v, het is een lichtweerstand weet niet of dat ook uitmaakt?
 
Last edited:
Licht weerstand staat hier helemaal buiten , dat is om de spoel te belasten , als je licht uit is . Zit jou knipperlicht niet in de spannings regelaar , zoals in dit schema , ( zie bijlage) , van de spannings regelaar loopt een draad naar de richting aanwijzer schakelaar .
Als je helemaal opnieuw wilt beginnen , zou ik de weerstanden sowieso niet gebruiken , maar de lampen goed aansluiten tot aan de r.a.w schakelaar , dan de toevoer draad uit de schakelaar halen , en deze op de L aansluiting van het relais , en de B aansluiting , even op de plus van de accu , of de geschakelde plus . Ik denk namelijk dat je nu evengoed in de knoop komt , door het knipper signaal wat uit de regelaar komt . Deze moet je echt buiten spel zetten .
 

Attachments

Licht weerstand staat hier helemaal buiten , dat is om de spoel te belasten , als je licht uit is . Zit jou knipperlicht niet in de spannings regelaar , zoals in dit schema , ( zie bijlage) , van de spannings regelaar loopt een draad naar de richting aanwijzer schakelaar .
Als je helemaal opnieuw wilt beginnen , zou ik de weerstanden sowieso niet gebruiken , maar de lampen goed aansluiten tot aan de r.a.w schakelaar , dan de toevoer draad uit de schakelaar halen , en deze op de L aansluiting van het relais , en de B aansluiting , even op de plus van de accu , of de geschakelde plus . Ik denk namelijk dat je nu evengoed in de knoop komt , door het knipper signaal wat uit de regelaar komt . Deze moet je echt buiten spel zetten .
Ik heb die draad uit de schakelaar (dat is blauw/zwarte die komt inderdaad uit de spanningsregelaar) die heb ik op de L gedaan de B op het contact dan krijg ik inderdaad spanning maar dan brand hij continu.... dus geen flow of knipper

Andersom ook geprobeerd, maar dat is hetzelfde, dus continu branden en geen flow of knipper.

Nu zag ik dit

Kan ik dat niet gebruiken??
 
Last edited:
Even voor de goede orde , de draad die dus van de regelaar afkomt , en naar de schakelaar loopt , zou je moeten door knippen , en het stuk wat van de regelaar afkomt , moet je isoleren , zodat deze geen sluiting maakt . Het stuk draad wat dus uit de schakelaar komt , moet op de L , en een nieuw stuk draad op de plus , en op de B van het relais . De weerstanden zou ik ook vergeten , die horen niet bij de set.
 
Even voor de goede orde , de draad die dus van de regelaar afkomt , en naar de schakelaar loopt , zou je moeten door knippen , en het stuk wat van de regelaar afkomt , moet je isoleren , zodat deze geen sluiting maakt . Het stuk draad wat dus uit de schakelaar komt , moet op de L , en een nieuw stuk draad op de plus , en op de B van het relais . De weerstanden zou ik ook vergeten , die horen niet bij de set.
Klopt zo heb ik het gedaan.

Die uit de schakelaar komt op de L en de geschakelde plus op de B...

Ook andersom geprobeerd

Bij alle 2 de methode blijven ze continu branden, geen flow of knipper

De weerstanden die ik eerst had gemonteerd heb ik verwijderd
 
Dan heb ik het vermoeden dat het relais , niet in orde is , staat er op het relais nog iets van het benodigde wattage b.v 2x 10watt ?
Dan zou je een 20 w lampje kunnen gebruiken om te kijken of het relais nog in orde is . Ik weet niet wat de gevolgen voor het relais zijn , om 12 v op de uitgang (L) te zetten . En de lichtshow als het contact aan is , komt van de dagrij verlichting ? En deze werkt goed ?
En als je nu eens de scooter op contact zet , en de dagrij verlichting brand na de licht show , en je doet met tussen pose de twee draden , die op de L en B zaten tegen elkaar , wat gebeurt er dan ? Dus net of jijzelf het relais bent . Misschien maakt het contact van de dagrij verlichting juist wel de flow af .
Post automatically merged:

heb je een korte flow , houd de draden dan eens wat langer tegen elkaar , veranderd er dan iets in de flow ( maakt hij hem dan af ) ?
 
Back
Top