Probleem knipperlicht - Piaggio Zip SP98

Met led lampjes op het normale relais gaat het niet lukken , daar moet je een last onafhankelijk relais voor hebben . Dat de lampen het niet doen , kan ook zijn dat de plus en min verkeer om aangesloten zijn , of de lampen verkeerd in de fitting .
Led lampen zijn polarisatie gevoelig , zijn eigenlijk licht diode .
Ik ga gewoon alle lampjes vervangen voor de originele en dan kijken wat er gebeurt. Op deze led lampjes staat ook niks. Kwa wattage.
Post automatically merged:

Ik ga gewoon alle lampjes vervangen voor de originele en dan kijken wat er gebeurt. Op deze led lampjes staat ook niks. Kwa wattage.
Nu effe hopen dat pa niet thuis komt ik kom er net achter dat deze lampjes passen en 10w zijn.

Met led lampjes op het normale relais gaat het niet lukken , daar moet je een last onafhankelijk relais voor hebben . Dat de lampen het niet doen , kan ook zijn dat de plus en min verkeer om aangesloten zijn , of de lampen verkeerd in de fitting .
Led lampen zijn polarisatie gevoelig , zijn eigenlijk licht diode .
Ik heb alle lampjes vernieuwd voor 10w lampjes

Schakelaar naar links: linker lamp voor/achter gaat branden (niet knipperen)
Schakelaar naar rechts: rechter lampen doen allebij niks.

Dit is hetzelfde met motor aan en uit.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    473.9 KB · Views: 4
  • image.jpg
    image.jpg
    389 KB · Views: 4
Last edited:
Je hebt dus de led's eruit , en gewone gloeilampjes erin . van 10 w per stuk. Dan wordt het meten , of je rechts spanning op de draden hebt , en massa met de schakelaar naar rechts

Als je die ander regelaar , ook met led's getest hebt , is het logisch dat die ook niet knipperde , maar dat deze de oude dus toch stuk is . Nu je met gewone lampen ook geen knipperlicht hebt . Maar eerst oplossen waarom hij rechts geen spanning heeft.

Last edited:
Back