mail pia zelf effe op info@piaggio.nl
Piaggio is niet zo happig met informatie weggeven aan particulieren geloof ik.
Beter bespaar je je alle moeite en rij je naar een keuringsstation van de RDW voor een individuele toelating.
Naar keuringsstation gaan voor individuele keuring lijkt me nogal raar als je alleen maar even hoeft te bellen voor het goedkeuringsnummer waar je recht op hebt.
Verklaar eens nader waarom jij aangeeft dat je recht hebt op een goedkeuringsnummer?
nou ik vind dat je voor een scooter waar je nieuw aardig wat voor betaald je toch wel een goedkeurings nummer moet kunnen krijgen.
en zonder nummer mogen ze die scoots helemaal niet verkopen.
zou het zelfde zijn als ik jou iets zou verkopen voor 1000 euro waar later blijkt dat je er niks aan hebt, terwijl ik heb gezegt dat alles er goed aan is. en dan zeggen van jah bekijk het maar, dan zou ik me toch aardig genaait voelen.
Verklaar eens nader waarom jij aangeeft dat je recht hebt op een goedkeuringsnummer?
Omdat elke naar Nederland geïmporteerde scooter er één heeft. Op de scooter zelf is hij meestal terug te vinden op een type-goedkeuringsplaatje, of is hij ingeslagen bij het framenummer, of staat het op een sticker.
Maar er zijn ook genoeg scooters die dat neit hebben, domweg omdat de importeur dit heeft verzuimt, of omdat dat ten tijde van import nog niet was vastgelegd in de regelgeving.
Wanneer een importeur een nieuwe scooter importeurt moet die eerst worden ingevoerd, waarbij hij wordt gekeurd, en dat model/merk/type/bouwjaar een eigen nummer krijgt. Elke in Nederland verkochte scooter heeft een goedkeuringsnummer, of je die nou op je scooter terug kunt vinden of niet.
Maar er zijn ook genoeg scooters die dat neit hebben, domweg omdat de importeur dit heeft verzuimt,.
Hoi nog een vraagje,
Ik heb laatst een citta gekregen van iemand, niet geschouwd enzo wel eerlijk.
Nu heeft een vriendvan me een kentekenbewijs aangevraagd maar hij heeft maar 3 framenummer cijfers, de rest ik niet meer leesbaar opschuren hielp ook niet.
Nu heeft ie dus een brief van het RDW binnengekregen of die een foto van zijn volledige framenummer wilt opsturen, zou ik een foto van mijn framenummer kunnen opsturen zodat mijn citta gewoon een kenteken krijgt?
Als je geen foto opstuurt wordt ie sowieso afgewezen, dus lijkt me wel
Ja daarom zegt die vriend ook probeer jij het maar, maar hij heb wel ze NL goedkeuringsnummer doorgegeven maakt dat niet uit? dat komt niet op het kenteken bewijs?