trabiarie
Well-Known Member
Waar ik denk dat het mis gaat, is met het controle lampje . Als je de achter looplichten wel goed hebt gekregen , moet voor ook gaan.
Wat je zou kunnen doen is alle knipperlicht relais er tussen uit , en de voeding van het relais ( wat je eventueel kan meten welke draad dat is , als je het contact aanzet) Door verbinden met de draad die naar je knl schakelaar loopt . Ook dit kun je meten , of kijken welke kleur bij je schakelaar overeen komt met die bij het relais . Nu haal je even het controle lampje uit de fitting . Er zou nu als je b.v de schakelaar naar rechts zet , continu spanning op de rechterkant komen te staan , en het looplicht moet het rechts doen. Links hetzelfde . Als dat gelukt is gaan we verder met het controle licht.
Wat er nu gebeurt omdat het controle lampje er nog tussen zit , is dat deze , de leds uit het looplicht , om de beurt aan massa schakelt als je de schakelaar in een willekeurige stand Links of rechts zet . Is hetzelfde als dat je een draadje tussen het linker en rechter knl houdt.
Ik heb even een schema voor je gemaakt hoe je , als alles werkt zoals het moet , je controlelicht aan kan sluiten. Kan je hier even naar kijken en erover nadenken. Is vrij eenvoudig je hebt alleen 2 diodes nodig , en de draden van het controle lampje opsporen , Dat moet te doen zijn , want op deze draden die uit je dashboard komen , moeten er 2 bijzitten die om de beurt spanning hebben , als je je schakelaar naar R & L zet. Deze draden moet je allebei afkoppelen , en de einde die uit je dasbord komen , daarvan moet je er 1 aan de massa verbinden ( maakt niet uit welke )
De andere moet aan de beide diodes komen aan de sperr kant , dus waar het streepje zit. Je hebt nu 2 draden uit de kabelboom , waar afhankelijk hoe je raw schakelaar staat , spanning op staat . Deze verbind je allebei met een diode . Als het goed is brand nu het lampje , als je dat weer moneert mee . Ben je zo ver dan kun je ook nog het lampje laten knipperen , maar dat horen we tegen die tijd wel. Je hebt dan dat led relais
nodig .
Wat je zou kunnen doen is alle knipperlicht relais er tussen uit , en de voeding van het relais ( wat je eventueel kan meten welke draad dat is , als je het contact aanzet) Door verbinden met de draad die naar je knl schakelaar loopt . Ook dit kun je meten , of kijken welke kleur bij je schakelaar overeen komt met die bij het relais . Nu haal je even het controle lampje uit de fitting . Er zou nu als je b.v de schakelaar naar rechts zet , continu spanning op de rechterkant komen te staan , en het looplicht moet het rechts doen. Links hetzelfde . Als dat gelukt is gaan we verder met het controle licht.
Post automatically merged:
Wat er nu gebeurt omdat het controle lampje er nog tussen zit , is dat deze , de leds uit het looplicht , om de beurt aan massa schakelt als je de schakelaar in een willekeurige stand Links of rechts zet . Is hetzelfde als dat je een draadje tussen het linker en rechter knl houdt.
Post automatically merged:
Ik heb even een schema voor je gemaakt hoe je , als alles werkt zoals het moet , je controlelicht aan kan sluiten. Kan je hier even naar kijken en erover nadenken. Is vrij eenvoudig je hebt alleen 2 diodes nodig , en de draden van het controle lampje opsporen , Dat moet te doen zijn , want op deze draden die uit je dashboard komen , moeten er 2 bijzitten die om de beurt spanning hebben , als je je schakelaar naar R & L zet. Deze draden moet je allebei afkoppelen , en de einde die uit je dasbord komen , daarvan moet je er 1 aan de massa verbinden ( maakt niet uit welke )
De andere moet aan de beide diodes komen aan de sperr kant , dus waar het streepje zit. Je hebt nu 2 draden uit de kabelboom , waar afhankelijk hoe je raw schakelaar staat , spanning op staat . Deze verbind je allebei met een diode . Als het goed is brand nu het lampje , als je dat weer moneert mee . Ben je zo ver dan kun je ook nog het lampje laten knipperen , maar dat horen we tegen die tijd wel. Je hebt dan dat led relais
nodig .
Attachments
Last edited: