Led knipperlichten probleem

Vledder

New Member
Goedendag allemaal net nieuw hier op dit forum, heb een filmpje gemaakt, van mijn ledknipperlichten probleem. En dan gaat het precies over de dagrijverlichting. Deze brand voor en achter normaal wanneer ik het contact aan zet. Wanneer ik de scooter start gaan de led dagrijverlichting knipperen.

Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe knippert het, zoals je knipperlicht, of heel snel?
Ik heb er een video van opgenomen maar kan deze nergens posten zeker. De dagrijverlichting knippert zoals het knipperlicht. Af en toe tijdens het rijden branden ze opeens af en toe normaal. Soms brandt 1 kant normaal en de andere kant knippert of brand zelfs helemaal niet. Heb een koplamprand verlichting en die brandt normaal.
 
In eerste instantie lijkt het een massa-probleem. Oftewel de aarde van een van de knipperlichtunits is niet goed meer of verroest.
Maar het is wel een vreemde combinatie van knipperen in knippertempo maar dan met je witte lichtjes.
Schroef beide units er eens af en kijk eens wat je ziet.
 
Is de video zo te zien?

Post automatically merged:

video's kun je ouderlingen posten en dan hier linken.
Ben wel langs de wasstraat geweest. Ga later wel de units eraf schroeven. Fijn weekend allemaal.
 
Last edited:
Persoonlijk denk ik dat de spanning die uit de spanningsregelaar komt niet zo erg stabiel is.

Als je de beschikking hebt over een multimeter meet de spanning dan eens over de accupolen bij stilgelegde motor en met stationair draaiende motor.
Controleer ook even, als je dan toch de accu hebt vrij liggen, of de accupolen goed zijn aangedraaid, goed contact maken en er geen oxide op de polen zit.

Heb je geen multimeter, bij de Action kost een simpel metertje maar 5 Euro.
Dit is geen upper shelf kwaliteit maar voor dit simpele werk goed genoeg, altijd handig.


Ben wel langs de wasstraat geweest.
Dit kan ook een oorzaak zijn dat er ergens water tussen zit, misschien eens alle connectoren en eventueel schakelaars aan het stuur droog fohnen.
 
Last edited:
Op basis van je bericht over de wasstraat, herzie ik mijn suggestie. Water doet rare dingen met elektriciteit.
Ga maar eens speuren naar waterlekken en dergelijke
 
Heb een koso voltmeter erop zitten Sparky. Laat straks weten hoe de spanningen zijn. En ga met een föhn aan de gang.

Heb er ook een led koplamprand op zitten. Aangesloten op de draad die loopt van de ene naar de andere knipperlicht. En die werkt gewoon normaal.
 
Is de video zo te zien?

Post automatically merged:


Ben wel langs de wasstraat geweest. Ga later wel de units eraf schroeven. Fijn weekend allemaal.
Heel vreemd, laat weten als je erachter bent gekomen! Ben benieuwd. Mooi kleurtje trouwens
 
Heel vreemd, laat weten als je erachter bent gekomen! Ben benieuwd. Mooi kleurtje trouwens
Ik hou jullie op de hoogte. Dit probleem moet natuurlijk op te lossen zijn. Fantastische mooie scooter is het, en wordt nog mooier als ik met mijn dagrijverlichting kan rijden
Post automatically merged:

Ik hou jullie op de hoogte. Dit probleem moet natuurlijk op te lossen zijn. Fantastische mooie scooter is het, en wordt nog mooier als ik met mijn dagrijverlichting kan rijden
Sparky
Post automatically merged:

Persoonlijk denk ik dat de spanning die uit de spanningsregelaar komt niet zo erg stabiel is.

Als je de beschikking hebt over een multimeter meet de spanning dan eens over de accupolen bij stilgelegde motor en met stationair draaiende motor.
Controleer ook even, als je dan toch de accu hebt vrij liggen, of de accupolen goed zijn aangedraaid, goed contact maken en er geen oxide op de polen zit.

Heb je geen multimeter, bij de Action kost een simpel metertje maar 5 Euro.
Dit is geen upper shelf kwaliteit maar voor dit simpele werk goed genoeg, altijd handig.



Dit kan ook een oorzaak zijn dat er ergens water tussen zit, misschien eens alle connectoren en eventueel schakelaars aan het stuur droog fohnen.
 

Attachments

  • A9214A7B-64F2-4ADE-B451-F881F8688CC4.jpeg
    A9214A7B-64F2-4ADE-B451-F881F8688CC4.jpeg
    151.8 KB · Views: 23
  • 8D72E42D-D701-4795-BAA4-46140C8E2BEA.jpeg
    8D72E42D-D701-4795-BAA4-46140C8E2BEA.jpeg
    97.5 KB · Views: 17
  • 46A159F1-571B-41E8-94F8-FE6FCC4FDBCF.jpeg
    46A159F1-571B-41E8-94F8-FE6FCC4FDBCF.jpeg
    151.8 KB · Views: 15
  • 1071022D-4D6A-4E1F-8E7B-A64B8F1CB0D1.jpeg
    1071022D-4D6A-4E1F-8E7B-A64B8F1CB0D1.jpeg
    97.5 KB · Views: 20
Last edited:
11,5 Volt is eigenlijk te laag, vooral bij draaiende motor.

Dit zou je nooit over een accu mogen meten als:
  • De accu in orde is en goed geladen is.
  • Er geen wisselsppannningscomponent op de gelijkspanning gesuperponeerd zit.
Ik neem aan dat foto 1 en 3 genomen is met stationair draaien of is dit ook met gas geven?

Wat is de spanning van de accu met enkel de scooter op contact?
Edit: deze vraag hoef je niet meer te antwoorden, dit was ook 11,5 volt zag ik na een aantal malen het filmpje op de juiste plek te stoppen.

Heb er ook een led koplamprand op zitten. Aangesloten op de draad die loopt van de ene naar de andere knipperlicht. En die werkt gewoon normaal.
Is dit een geschakelde accuspanning of is dit op een of andere manier de knipperspanning van het relais?
Want dagrijverlichting hoort direct achter de geschakelde accuspanning van het contactslot aangesloten te zitten.

Welke kleur heeft die draad tussen beide knipperlichten, waar je de dagrijverlichting heb aangesloten?
 
Last edited:
Heb op deze mijn koplamprand verlichting aangesloten. Heb de koplamprand ook los gehad, maakt ook geen verschil.
Post automatically merged:

De rode kabel is de kabel die naar beide knipperlichten gaat.
Post automatically merged:

Zou het probleem opgelost kunnen worden door nieuwe knipperlichten te kopen?
 

Attachments

  • D88B002D-F73A-4D4A-83F7-3F752F47EFCD.jpeg
    D88B002D-F73A-4D4A-83F7-3F752F47EFCD.jpeg
    200.8 KB · Views: 18
  • 27294BA8-FEA0-4D6E-9870-4785BF9896DE.jpeg
    27294BA8-FEA0-4D6E-9870-4785BF9896DE.jpeg
    227.6 KB · Views: 23
Die foto's zeggen mij niks.
De rode kabel is de kabel die naar beide knipperlichten gaat.
knipperlichten of de dagrijverlichting?
Heb je die rode kabel zelf gelegd en zo ja waar heb je die afgetakt want ik zie dat overal op de foto's gebruik is gemaakt van die mottige scotchlocks.

Zou het probleem opgelost kunnen worden door nieuwe knipperlichten te kopen?
Dat lijkt mij niet, er zit ergens iets niet lekker.
Zaak is om te achterhalen waar je die dagrijverlichting precies hebt aangesloten want die kleuren zeggen mij op dit moment niks.

Om welke knipperlichten met dagrijverlichting gaat het hier en zat er bij deze lichten een uitleg welke kleur draad de massa-draad, de knipperlichtdraad en de dagrijverlichting draad is?
 
Last edited:
De rode kabel is de dagrijverlichting daar heb ik de koplamprand op aangesloten. Heb een nieuw kabeltje gehaald voor de rode. Kijken of dat verschil maakt. Power 1 knipperlichten en zaten al op de scooter. Verder gaat er een gele, rode en zwarte kabel naar de knipperlichten zelf.
Post automatically merged:

We gaan meer met krimpkousen werken ipv scotch
Post automatically merged:

De rode kabel is de dagrijverlichting daar heb ik de koplamprand op aangesloten. Heb een nieuw kabeltje gehaald voor de rode. Kijken of dat verschil maakt. Power 1 knipperlichten en zaten al op de scooter. Verder gaat er een gele, rode en zwarte kabel naar de knipperlichten zelf.
Post automatically merged:

We gaan meer met krimpkousen werken ipv scotch
Heb er ook een alarm op gebouwd en daar gaat een kabel naar de gele draad vh knipperlicht. Werkt prima.
Post automatically merged:

En waar moet ik dat nieuwe kabeltje dat ik ga gebruiken voor de dagrijverlichting precies op aansluiten?
 
Last edited:
De rode kabel is de dagrijverlichting daar heb ik de koplamprand op aangesloten. Heb een nieuw kabeltje ontvangen voor de rode. Kijken of dat verschil maakt. Power 1 knipperlichten en zat al op de scooter. Verder gaat er een gele, rode en zwarte kabel naar de knipperlichten zelf.
[automatisch samenvoegen]1678538532[/automatisch samenvoegen]
We gaan meer met krimpkousen werken ipv scotch
[automatisch samenvoegen]1678538612[/automatisch samenvoegen]

Heb er ook een alarm op gebouwd en daar gaat een kabel naar de gele draad vh knipperlicht. Werkt prima.
[automatisch samenvoegens]1678539013[/automatisch samenvoegen]
En waar moet ik dat nieuwe kabeltje dat ik ga gebruiken voor de dagrijverlichting precies op elkaar aansluiten?
Lijkt er toch sterk op dat het de stekker aansluitingen zijn. Nu branden ze allemaal.
 

Attachments

  • 8DBC322C-73FB-4075-A06E-C233C10C9DE7.jpeg
    8DBC322C-73FB-4075-A06E-C233C10C9DE7.jpeg
    245.5 KB · Views: 20
En waar moet ik dat nieuwe kabeltje dat ik ga gebruiken voor de dagrijverlichting precies op aansluiten?
Meet bij het contactslot, hier vindt je een draad waar spanning op komt te staan als je het contactslot aan zet.
Hier sluit je zowel de dagrijverlichting in je knipperlichten aan (volgensmij zijn dit de rode draden van je knipperlichten alsook de dagrijverlichting in je koplamp.

Ik weet het niet zeker omdat ik geen elektrisch schema heb van de Vespa Sprint maar volgens mij is dit een oranje draad bij je contactslot.
 
Last edited:
Back
Top