LED-achterlicht Puch Maxi

stannie-v

Well-Known Member
Ik heb een Puch Maxi zonder een accu of wat dan ook, wat betekent dat mijn achterlicht dus brandt op de spanning van het vliegwiel. Nu gaat mijn achterlicht vaak kapot door trillingen van achter, en wil ik er een LED-achterlicht opzetten. Probleempje: als ik stationair draai heb ik een spanning van 2,4V en als ik vol gas ga heb ik 6V.
Nu hebben LEDlampjes een minimale spanning en een maximale: onder de minimale brandt hij niet en erboven brandt hij door en er zijn geen LED's van 2 tot 6V bijvoorbeeld, maar alleen van 3 tot 12V en 3 tot 15V. Dus brandt mijn licht niet als ik stilsta.
Hoe ga ik dit oplossen?

Last edited:
Advertisement - register to remove this

niet , piekspanningen kun je wel opvangen , maar te lage spanning word moeilijk..

een scooter bijv. werkt ook niet op een accu , echter geven de spoelen gewoon meer (eigenlijk teveel) stroom af ,wat word afgevlakt door de spanningsregelaar , zo heb je ook staionair genoeg licht..

de led lampen zijn dus gewoon niet geschikt voor deze onsteking , een MVT onsteking met licht wel overigens..

mja ,die zit er niet op ;)

de spoel geeft dus simpel weg te weinig spanning..

kapot trillen van de lampen kun je oplossen door rubber te gebruiken en een goeie massadraad die helemaal op het blok weer terug komt.

Back