Aerox led achterlicht brandt niet stationair

Aerox 2005

New Member
Goede dag mense van dit forum ik ben nieuw hier maar ik ben wel met een rede hier

Ik heb net een nieuwe aerox voor een maand of 1.5 deze is uit 2005 en heb er veel lol aan ik heb laatst een achterlicht gekocht van dmp maar ik heb een klein probleem stationair brand mn koplamp zwak en mijn achterlicht met die leds helemaal niet zodra ik echt toeren maak dus dan prate we over 2000 / 2.500 rpm dan begint hij te brande eerst knippert hij even net als het knipperlicht dezelfde snelheid dan als het knipperlicht ga ik iets hoger in toeren dus 2.500 dan brand hij wel dus ik sta voor een stop licht zonder mijn rem ziet niemand mij staan rem licht werkt ook gewoon altijd logis want deze zit aangeslote op de accu maar ik heb af en toe gewoon op snelheid dat mijn lampen heel zwakjes knipert heel eventjes (dat was zonder led achterlamp) heb wel nog niet gerede in het donker met deze led achterlamp vanwegen het niet brande stationair dus weet niet of die nu mog af en toe n x knippert maar hoe fix ik mij achterlicht

Mvg rox
 
Advertisement - register to remove this

Zoek een draad op die 12 volt gelijkstroom geeft als het contact aan is en sluit daar je achterlicht op aan.
Kan zijn dat je verlichting op wisselstroom brand van de dynamo, dus als je koplamp aan gaat als de motor draait.
Leds kunnen niet tegen wisselstroom.
 
Wat jij beschrijft is normaal voor LED.
LED sluit je normaliter ook niet aan op een scooter waarvan de verlichting werkt op wisselspanning direct afkomstig van je stator achter je vliegwiel.
LED wil een stabiele gelijkspanning anders is het lichtbeeld heel zenuwachtig (flikkeren) en de led-verlichting heeft ook dan maar een beprkte levensduur.

Een led is geen gloeilamp, led heeft een bepaalde drempelspanning nodig voordat stroom loopt en de led ook daadwerkelijk licht geeft.
Als de spanning te laag is, bijvoorbeeld als je scooter stationair loopt is de spanning te laag en de led zal niet "opstarten".

Ik snap ook niet dat men uberhaupt led-verlichting verkoopt voor scooters wiens verlichting niet op gelijkspanning (dus via de accu) werkt.

Dit kun je ook niet fixen, buiten dan dat je je achterlicht via de accu laat branden zoals Broos al opmerkte.
 
Back
Top