Lease auto topic

Extera

De oude Titera :)
Mensen, ik snap er even geen hol van.

Ik krijg een lease auto, op het moment heb ik een nissan note gekregen, als inloop auto tijdens mijn proeftijd, hoe het daarna verder verloopt weet ik nog niet, maar ik heb een norm leasebedrag gekregen van 412 euro.

Het uitreken van de bijtelling snap ik nu geloof ik wel,
ik zit dacht ik in de belastingschaal dat ik 33% belasting betaal.

Als een auto 10.000 euro kost, even kort gezegd. Dan moet ik daar 22% bijtelling per jaar over betalen, en daar 33% belasting over?

en wat kan ik me voorstellen van dat leasebedrag van 412 euro?

iemand die dit wel snapt?
 
Advertisement - register to remove this

412 euro is niet al te veel voor een lease auto.

Bij leasen koopt de leasemaatschappij de auto die jij een bepaalde periode wilt rijden. De leasemaatschappij rekent uit wat die auto kost per maand, en het maakt uit hoeveel jaar jij de auto rijdt en hoeveel km jij per jaar rijdt. Daar komt een kostenplaatje uit, een beetje winst erbij en je hebt een leasebedrag per maant. Maar neem maar van mij aan, voor 412 rij jij niet echt een super auto.

En bijtelling NETTO is inderdaad: aanschafprijs x je belastingtarfief x 22% (aankomend jaar 25%)
 
Het klinkt misschien vervelend maar google er eens op, hier is echt zoveel over te vinden.

Een bedrag van 412 euro kan prima wat zijn, als je bedrijf de brandstof niet meeleast maar dit apart regelt (zoals bij mijn bedrijf, in de nieuwe situatie).
Vaak is het zo dat je zo'n 10 a 20% boven het normbedrag mag gaan zitten, dit moet je zelf bijdragen.
 
Kost zo'n leasebak 400+ euro per maand ja :eek:

Dan zou ik het wel weten, doen wat Arne doet, leasebak houden voor werk (geen bijtelling) en zelf nog iets er bij kopen...

400 per maand, tering zeg...
 
Die 400 per maand is wat zijn werkgever wilt betalen voor zijn leaseauto, die betaal je niet zelf. Maar 412, ik ging er van uit met brandstof etc. En daar rij je een ibiza mee misschien.
 
Die 400 per maand is wat zijn werkgever wilt betalen voor zijn leaseauto, die betaal je niet zelf. Maar 412, ik ging er van uit met brandstof etc. En daar rij je een ibiza mee misschien.

Ah zo.. Maar als ik ff reken kost het je dan dus 170 euro als je uitgaat van een auto van 20k, je 25% op moet tellen bij je loon en daarover dan 40% betaald. Nog steeds aardig wat, maar al verteerbaar. Maar het lijkt me dat je voor een tankpas nog meer bij je loon moet optellen...
 
Dan is bij een dealer werken toch beter :W Ik ga bijtelling betalen over een bedrag van 17.030,- Gaat me ongeveer 95,- per maand kosten incl. brandstof :D
Voor dit bedrag mag ik elke auto rijden die ze hebben staan. Of dat nou een Legend is van 75.000,- of een Civic van 30.000. Ik blijf het zelfde bedrag betalen.

Mjin huidige auto kost me nu zo'n 300,- in de maand incl. brandstof excl. onderhoud.

Je hebt alleen niet echt een vaste auto. Maja op den duur neem je toch steeds dezelfde demo mee, en als die keer weg is pak je een ander :) Verkoop je um bestel je weer nieuwe.
 
Kost zo'n leasebak 400+ euro per maand ja :eek:

Dan zou ik het wel weten, doen wat Arne doet, leasebak houden voor werk (geen bijtelling) en zelf nog iets er bij kopen...

400 per maand, tering zeg...

Mijn 407 kostte me netto 430 per maand (ook 100 euro eigen bijdrage)

Dat vond ik dus echt VEEL te veel.
 
ik betaalde voor mijn 14 jaar oude astra al bijna 400 euro per maand (incl. benzine :P)

Ik heb ook een tankpas, maar deze is apart bij Total geregeld, de leaseperiode is 4 jaar. Een ibiza 1.9tdi FR zou prima zijn hoor :W

Weet iemand of je in het midden van een leaseperiode kan aangeven dat je er niet meer prive in wilt rijden? dat ik dus over 2 jaar zeg dat ik de komende 2 jaar niet meer prive wilt rijden en KM registatie bijhoud?
 
Heeft niks met het contract te maken, want de bijtelling regel je met de belastingdienst. Volgens mij is het wel mogelijk om te wisselen, daar zijn ook formulieren voor geloof ik. En als je niet prive rijdt moet je inderdaad een kilometerregistratie bijhouden om aan te kunnen tonen dat je niet meer dan 500 km (op jaarbasis) prive hebt gereden.
 
Ik rij voor mijn bedrijf in een Peugeot Partner 1.6 Hdi i.c.m. Full Operational Lease op basis van 30.000km per jaar gedurende 48 maanden (4jaar)

Rij je meer kilometers, gaat je lease bedrag omhoog, rij je minder, dan natuurlijk omlaag, en verkort je je looptijd dan gaat hij volgens mij ook weer omhoog... Maar dat laatste weet ik niet zeker.

Ik betaal nu 379 ex btw, maar dat is dan wel inclusief wegenbelasting, allrisk verzekering, onderhoud+banden en pechhulp in europa.

Die auto kost nieuw ongeveer 19.000 incl. btw en bpm, dus dan weet je ongeveer wat voor auto je uit kunt zoeken...

Er bestaan ook websites waar je veel informatie vind over leasebedragen e.d. ook kun je hier en daar een lease bedrag uitrekenen mocht je intresse hebben in een bepaalde auto.

Gewoon even zoeken dus
 
Maar een 2dehands parner is denk ik wat meer waar dan een 2dehands ibiza van gelijke nieuwprijs en kilometers.

Maar 19.000 daar heb je niet echt veel ibiza voor geloof ik. Zeker geen sneller uitvoering als een FR oid.
 
Partner meer waard? Grijs kenteken is afgeschaft, en het aantal particulieren die een "busje" rijdt is wel wat afgenomen, dus je doelgroep qua verkoop is kleiner...
 
Partner meer waard? Grijs kenteken is afgeschaft, en het aantal particulieren die een "busje" rijdt is wel wat afgenomen, dus je doelgroep qua verkoop is kleiner...

Klopt, mijn auto zal over 3 jaar waarschijnlijk naar een ander bedrijf gaan, particulier is dit belastingtechnisch niet aantrekkelijk.. Ik praat nu wel over een nieuwe auto, weet niet hoe het met lease prijzen van gebruikte auto's zit, maar ik ben afhankelijk van dat ding omdat ik een mobiel bedrijf heb, en dus wil ik gewoon nieuw rijden, en na de looptijd neem ik gewoon weer een nieuwe, en dan heeft deze auto er 120.000 opstaan
 
ik betaalde voor mijn 14 jaar oude astra al bijna 400 euro per maand (incl. benzine :P)

Ik heb ook een tankpas, maar deze is apart bij Total geregeld, de leaseperiode is 4 jaar. Een ibiza 1.9tdi FR zou prima zijn hoor :W

Weet iemand of je in het midden van een leaseperiode kan aangeven dat je er niet meer prive in wilt rijden? dat ik dus over 2 jaar zeg dat ik de komende 2 jaar niet meer prive wilt rijden en KM registatie bijhoud?

Ja dat kan. Dat regel je met de belastingdienst. Kun je overigens alleen per kalenderjaar wijzigen (dus per 1 januari)
 
Let er wel op dat ze komend jaar FLINK strak gaan controleren, de belastingdienst. Op zaterdagmiddag naar de bouwmarkt met je VW caddy of peugeot partner kan resulteren in brief op je deurmat waarna je je km's moet verantwoorden. Kan je dat niet krijg je alsnog een naheffing.

Tenminste, als ik de nieuwsberichten mag geloven :+
 
Back
Top