speedjunk
Well-Known Member
LC MBK MINIBIKE PROJECT
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
hey,
kvind ni echt nodig om telkens uit te legge wie ik ben. Dat staat wel bij mn andere projecten.(nog ff op site zette)
FOX RA-TUNING
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/fox-ra-tuning-132058/
MHR QUAD
MHRX PROJECT
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/mhrx-project-132061/#post2184590
LC CITTA
METALLIC BLUE TOMOS
POLINI SP
lange tijd geleden zoon polini wedstrijdscooter nagepaint.
Opdit moment zijn bij mij eik nog 2 projecten in procedure. De mhrx project en mhr quad.
Alleen ik kwam in de schuur een brommertje tegen met echt de perfecte motorblokkie voor mn blata 2.5 minibike. Waarom ik die andere 2 niet eerst afmaak? Nou et zit zo. Ik doe nu HBO WTB in DenBosch en heb dus teweinig tijd en zin om die kappen voor die mhrx te maken. Polyestere en schure is namelijk niet zo geweldig.
Dit project daarintegen zal niet zoveel saaie tijd kosten.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
01-01-07
Om te beginnen zal ik ff een rondleiding geven door mn nieuwe werkplaatsje.
afgelopen weken heb ik ieder weekend een beetje lope zage en timmeren. Tis altijd handig om gewoon een hobby hokje @ home te hebben. Dat had ik eerst ook wel maar dat wis in de tuin in een niet goed geïsoleerde hok. De nieuwe werkplaats zit in de kelder. Dit is zeker voordelig qua temperatuur. En in de zomer heb je geen airco nodig want de koele grond houd de temperatuur wel lekker omlaag. Dit geld andersom voor in de winter.
De werkplaats is nog niet 100% afgerond. Maar dat is bij mij met alles. Zolang et maar goed functioneert. Aan de mn werkplaatsje moet namelijk:
- Electriciteit en verlichting aansluite.
- Decoratie mbv traanplaat.
(paar keer staat me duim erop ivm fel licht)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
02-01-07
Wat is de bedoeling?
De bedoeling is eigenlijk dat ik op een goedkope en leuke manier een megasnelle minibike krijg. In principe zou ik gewoon voor 400euro zoon watergekoelde 40cctje kunne kope. Maar tis leuker om gewoon lekker zelf met de onderdelen die je hebt een motortje te fixe. Er komt zoiezo een 70cc cilindertje r op. Mn Doel is ook om meer dan 12pk te scoren. Dit omdat hier in de buurt veel van die 12pk blata's rijden. En dan is et wel leuk om r lekker tussendoor te rijde.
Kheb al een paar ideeën hoe ik de overbrenging en koppeling ga make. Eik gewoon dezelfde principe als bij een normale minibike. gewoon Krukas>Koppeling>Tandwiel>Ketting>Tandwiel>Achterwiel.
hier binne kort nog meer info over.
nu gaak slape :+
hier de foto van de slachtoffers
MBK 51??
BLATA 2.5
MOTOrBLOK MBK 51
Vanmiddag toch maar weer ff bezig geweest. Moet eigenlijk hard leren voor tentamens. Maarja ik wil ook gewoon ff vakantie hebbe.
MOTORBLOK BLATA
GILARDONI 40CC
FF gekeken hoe ik de motorblok erin ga zette.
Het komt allemaal wel heel krap te zitten. Zeker de uitlaat (blauw)
Daarom miss dat de achterbrug verlengt moet worden.
----------------------------------------------------------------------
ONTWERP OVERBRENGING
Functie
De functie van de overbrenging is eenvoudig. Gewoon roterende kacht vd krukas overbrengen naar de achterwiel.
Onderdelen
- Koppeling imitatie verstelbaar.
- koppelinghuis
- ophanging vd
koppelingshuis
--------------------------------------------------------------------
ONTWERP UITLAAT
Zoals je begrijpt zal een een uitlaat voor deze bike gefixt moete worden, maar hoe??
Dit ga ik in 4 stappen doen:
Normaal
Ik ben al enige plannen aan het maken over de uitlaat. Maar Toch zal ik gewoon beginnen met een yasuni c16 ofzo waar minimale aanpassingen aan gedaan zijn. Als het goed is zal deze zo op de cilinder passen, Wel zal het een raar gezicht hebben.
Eigen ontwerp (prototype)
Toen ik op 5HAVO zat hadden PWS over 'Scootertuning' gedaan. En hier hadden we dus de theorien van blair en bell onderzocht en proberen te begrijpen. Doormiddel van dit PWS en Blair heb ik de maten van deze uitlaat kunnen berekenen. Ben benieuwt of het ook wat is. Want de meeste getallen in zijn formules waren van die constante getallen die doormiddel van tests en heel veel nadenken kunnen achterhalen.
En jah deze theorie is ook nog een heel oud. (net keek ik ff beter en zal al meteen een stom foutje, maarja et ging ook eik alleen omde vorm die de uitlaat zal hebbe.
Zelf gemaakt met berekening v specialist (nog ff uitzoeken wie dat goed kan)
Dit lijkt mij et meest geschikt. Als ik zegmar gewoon de maten krijg vd uitlaat die bij de cilinder hoort. Dan kan ik er zelf nog wel wat van knutsele.
ABTUNING
Als ik bij ab tuning een uitlaat opmaat laat maken kost dat me minimaal 250 euro excl demper. Wel wat geld maar het resultaat is het waard.
Dit is de laatste stap die ik zal doen. Ook zal ik dit pas doen als ik een hele goede setup heb. Ik ga bv niet een uitlaat late make voor een brakke cilinder ofzo..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
hey,
kvind ni echt nodig om telkens uit te legge wie ik ben. Dat staat wel bij mn andere projecten.(nog ff op site zette)
FOX RA-TUNING
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/fox-ra-tuning-132058/
MHR QUAD
MHRX PROJECT
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/mhrx-project-132061/#post2184590
LC CITTA
METALLIC BLUE TOMOS
POLINI SP
lange tijd geleden zoon polini wedstrijdscooter nagepaint.
Opdit moment zijn bij mij eik nog 2 projecten in procedure. De mhrx project en mhr quad.
Alleen ik kwam in de schuur een brommertje tegen met echt de perfecte motorblokkie voor mn blata 2.5 minibike. Waarom ik die andere 2 niet eerst afmaak? Nou et zit zo. Ik doe nu HBO WTB in DenBosch en heb dus teweinig tijd en zin om die kappen voor die mhrx te maken. Polyestere en schure is namelijk niet zo geweldig.
Dit project daarintegen zal niet zoveel saaie tijd kosten.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
01-01-07
Om te beginnen zal ik ff een rondleiding geven door mn nieuwe werkplaatsje.
afgelopen weken heb ik ieder weekend een beetje lope zage en timmeren. Tis altijd handig om gewoon een hobby hokje @ home te hebben. Dat had ik eerst ook wel maar dat wis in de tuin in een niet goed geïsoleerde hok. De nieuwe werkplaats zit in de kelder. Dit is zeker voordelig qua temperatuur. En in de zomer heb je geen airco nodig want de koele grond houd de temperatuur wel lekker omlaag. Dit geld andersom voor in de winter.
De werkplaats is nog niet 100% afgerond. Maar dat is bij mij met alles. Zolang et maar goed functioneert. Aan de mn werkplaatsje moet namelijk:
- Electriciteit en verlichting aansluite.
- Decoratie mbv traanplaat.
(paar keer staat me duim erop ivm fel licht)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
02-01-07
Wat is de bedoeling?
De bedoeling is eigenlijk dat ik op een goedkope en leuke manier een megasnelle minibike krijg. In principe zou ik gewoon voor 400euro zoon watergekoelde 40cctje kunne kope. Maar tis leuker om gewoon lekker zelf met de onderdelen die je hebt een motortje te fixe. Er komt zoiezo een 70cc cilindertje r op. Mn Doel is ook om meer dan 12pk te scoren. Dit omdat hier in de buurt veel van die 12pk blata's rijden. En dan is et wel leuk om r lekker tussendoor te rijde.
Kheb al een paar ideeën hoe ik de overbrenging en koppeling ga make. Eik gewoon dezelfde principe als bij een normale minibike. gewoon Krukas>Koppeling>Tandwiel>Ketting>Tandwiel>Achterwiel.
hier binne kort nog meer info over.
nu gaak slape :+
hier de foto van de slachtoffers
MBK 51??
BLATA 2.5
MOTOrBLOK MBK 51
Vanmiddag toch maar weer ff bezig geweest. Moet eigenlijk hard leren voor tentamens. Maarja ik wil ook gewoon ff vakantie hebbe.
MOTORBLOK BLATA
GILARDONI 40CC
FF gekeken hoe ik de motorblok erin ga zette.
Het komt allemaal wel heel krap te zitten. Zeker de uitlaat (blauw)
Daarom miss dat de achterbrug verlengt moet worden.
----------------------------------------------------------------------
ONTWERP OVERBRENGING
Functie
De functie van de overbrenging is eenvoudig. Gewoon roterende kacht vd krukas overbrengen naar de achterwiel.
Onderdelen
- Koppeling imitatie verstelbaar.
- koppelinghuis
- ophanging vd
koppelingshuis
--------------------------------------------------------------------
ONTWERP UITLAAT
Zoals je begrijpt zal een een uitlaat voor deze bike gefixt moete worden, maar hoe??
Dit ga ik in 4 stappen doen:
Normaal
Ik ben al enige plannen aan het maken over de uitlaat. Maar Toch zal ik gewoon beginnen met een yasuni c16 ofzo waar minimale aanpassingen aan gedaan zijn. Als het goed is zal deze zo op de cilinder passen, Wel zal het een raar gezicht hebben.
Eigen ontwerp (prototype)
Toen ik op 5HAVO zat hadden PWS over 'Scootertuning' gedaan. En hier hadden we dus de theorien van blair en bell onderzocht en proberen te begrijpen. Doormiddel van dit PWS en Blair heb ik de maten van deze uitlaat kunnen berekenen. Ben benieuwt of het ook wat is. Want de meeste getallen in zijn formules waren van die constante getallen die doormiddel van tests en heel veel nadenken kunnen achterhalen.
En jah deze theorie is ook nog een heel oud. (net keek ik ff beter en zal al meteen een stom foutje, maarja et ging ook eik alleen omde vorm die de uitlaat zal hebbe.
Zelf gemaakt met berekening v specialist (nog ff uitzoeken wie dat goed kan)
Dit lijkt mij et meest geschikt. Als ik zegmar gewoon de maten krijg vd uitlaat die bij de cilinder hoort. Dan kan ik er zelf nog wel wat van knutsele.
ABTUNING
Als ik bij ab tuning een uitlaat opmaat laat maken kost dat me minimaal 250 euro excl demper. Wel wat geld maar het resultaat is het waard.
Dit is de laatste stap die ik zal doen. Ook zal ik dit pas doen als ik een hele goede setup heb. Ik ga bv niet een uitlaat late make voor een brakke cilinder ofzo..
Last edited: