laptop kopen: waar moet ik op letten?

let op de aldi aanbieding

Medion is een goed merk uit duitsland


ik heb hier nu 2 medion`s staan een P3 450 en een P4 2,66

nog nooit problemen mee gehad

en het ziet er nog fraai uit ook

ze hebben meestal het nieuwste van het nieuwste erin zitten.

komt er binnenkort weer een

ze zijn echt goed .
 
Ik ben gewoon erruugg te spreken van de inspiron series van dell.
Ikzelf heb een half jaartje geleden een inspiron 5150 business gekocht met P4 (nee geen mobile) / 512 mb ram / 80gig schijf / 15 inch scherm (1600*1200) / wifi...
Hij doet lekker +-4 uur op batterij dus zit wel ok...
Zoals hier al gezegd is kijk je beter uit voor een betere (maar ook duurdere) laptop dan zo'n aldi ding.

Je koopt gewoon waar voor je geld en op laptop gebied is het niet zo makkelijk om te upgraden (ook duur) dus dan moet je niet besparen op de initiele aankoop.
 
in de computer totaal nummer 3 Maart 2003

stond dat de Medion computers niet in testen worden meegenomen omdat ze niet vergelijkbaar zijn door het prijs kwaliteits verhouding

plus dat deze vaker extra en betere hardware hebben voor een lagere prijs omdat je niet voor her merk betaald


nog iets:

Aldi - notebooks.

Ik heb even uw top 10 van notebooks bekeken.
U hebt alleen bekende merken opgenomen.
Op zichzelf niet verkeerd, maar ik vind dat u misschien te weinig rond kijkt.
Op de nederlandse markt worden ook minder bekende, vooral duitse modellen verkocht.
Gericom en Medion zijn de 2 populaire merken.
Complete notebooks voor een lage prijs.
Ik vraag me daarom af waarom u deze 2 merken ook niet onder de loep neemt en naast bekende merken zet om te zien of ze nog mee kunnen huppelen of niet.
Ze zijn meestal te koop bij Mediamarkt en soms ook bij de ALDI.

Gerjan Keizer





Merk pc`s en de zogenaamde KLONEN
laten zich niet goed met elkaar verge-
lijken. De prijs/Prestatie-verhouding
van kloon books is over het algmeen
beter. Onlangs is de top 10 opgesplitst
in 2 top-5 tests. Hierdoor kunnen we
meer vergelijkende tests rond verschillende
themas publiceren en u zult regelmatiger
complete merk en kloon tests lezen in
Computer Totaal. Helaas is de productie-
planning van een maandblad te lang om
actiemodellen van de Aldi te bespreken.

Computer! Totaal




Dus die medions zijn echt niet slecht
verder zit er een hele goede hulp lijn bij
voor als iets niet lukt

is hij stuk word hij GRATIS opgehaald en thuisbezorgd.
 
Originally posted by Vassago
Onderbouwing is wel leuk ?

Zo te zien weet jij het beter dan mijn studiemateriaal...:rolleyes:
In theorie heb je 100% gelijk, maar als mensen die in een speciaalzaak zelf merken dat er iets aan verschilt zullen zij waarschijnlijk wel gelijk hebben. Zij zijn er dagelijks ook mee bezig ;)

Ik heb zelf een budget van 2 000 euro om deze zomer een laptop aan te schaffen voor schoolbegruik. Denk dat ik daarmee een redelijk goed apparaatje kan gaan kopen :D
 
Originally posted by DME3
In theorie heb je 100% gelijk, maar als mensen die in een speciaalzaak zelf merken dat er iets aan verschilt zullen zij waarschijnlijk wel gelijk hebben. Zij zijn er dagelijks ook mee bezig ;)

Ik heb zelf een budget van 2 000 euro om deze zomer een laptop aan te schaffen voor schoolbegruik. Denk dat ik daarmee een redelijk goed apparaatje kan gaan kopen :D

Ik weet ook dat Joor in computerafdeling zit. Ik zeg ook zeker niet dat hij onzin praat, maar een onderbouwing is wel leuk. :)Ikzelf heb prima ervaringen met het B-merk, terwijl mensen die ik ken alleen maar problemen hebben met de A-merken. Oftewel, dan klopt er in mijn ogen iets niet. Vooral niet als de producten van de A-merken duurder zijn dan mijn B-product.
 
Originally posted by Vassago
Ik weet ook dat Joor in computerafdeling zit. Ik zeg ook zeker niet dat hij onzin praat, maar een onderbouwing is wel leuk. :)Ikzelf heb prima ervaringen met het B-merk, terwijl mensen die ik ken alleen maar problemen hebben met de A-merken. Oftewel, dan klopt er in mijn ogen iets niet. Vooral niet als de producten van de A-merken duurder zijn dan mijn B-product.

zo'n ervaringen zijn natuurlijk van apparaat tot apparaat afhankelijk en dat maakt het dan juist weer zo moeilijk om te oordelen.

Een laptop is geen homogeen product dus er kan altijd wat schelen aan een bepaald component van een apparaat waardoor het dus niet goed werk.

Wij zitten hier op corporate niveau nu overal op dell latitude C640 en optiplex GX260.

Dan spreek ik over 500 dell's die ik hier moet onderhouden en ik baseer me dan daarop om te zeggen dat het best wel robuuste machines zijn.
Als ik zie wat er allemaal gebeurt met die dingen? :rolleyes:

Trouwens als je dell neemt moet je rekening houden met de 2 lijnen die ze hebben lopen.

Langs de ene kant is er de latitude lijn die eigenlijk gericht is op het zakelijk gebruik. Deze lijn wordt niet zo snel up to date gebracht en je kan er dus langer support / parts voor krijgen.

Langs de andere kant is er de inspiron lijn die eigenlijk dan weer op de consumer markt is gericht. Alle nieuwste snufjes zijn er in opgebouwd en het design van de pc wordt geregeld geupdate wat dus meebrengt dat je pc sneller een verouderd type is.
Je kan dan ook minder lang updates / parts bestellen dus het is een beetje afhankelijk van wat je neemt.
 
Heb zelf compaq gehad...........Was aardig bagger en was niet echt stevig.

Heb ook Toshiba Satelite ding gehad, ding loopt supergoed en is flink stevig.

Waar je imo bij de aankoop van een laptop heel goed op moet letten is de koeling.
 
Originally posted by Twan
Dell laptops zijn goede laptops, asus ook maar die vreten te veel accu.

Als je er 1 koopt moet je er gewoon op letten dat je voldoende geheugen hebt, de rest kun je er zelf wel bij verzinnen.

Precies wat ik bedoel. Doen of je goekoop bent en dan een veel goedkopere desktop-processor inbouwen.
 
Originally posted by DME3
In theorie heb je 100% gelijk, maar als mensen die in een speciaalzaak zelf merken dat er iets aan verschilt zullen zij waarschijnlijk wel gelijk hebben. Zij zijn er dagelijks ook mee bezig ;)

Ik heb zelf een budget van 2 000 euro om deze zomer een laptop aan te schaffen voor schoolbegruik. Denk dat ik daarmee een redelijk goed apparaatje kan gaan kopen :D

Voor dat geld heb je echt een prima ding :D
Mn pa heeft laast een hp gekocht , 3.0 hyperthreading enz
1650e
 
Originally posted by Gijs
Je moet er op letten dat je geen compaq koopt...

Uitgerekend gebruik ik een Compaq laptop ,en ben er op zich tevreden mee. Uiteraard is een ''vaste'' pc beter ivm de harde schijf. Maar op dit moment gebruik ik voorlopig het Compaq laptopje (Aangesloten op netvoeding ipv batterij). In afwachting van een nieuwe desktop pc.

100_0055_2.JPG
 
Toevallig, dit topic. Ben nl. zelf ook me bezig te oriënteren op gebied van de laptop.

Mijn oog is op het volgende gevallen:

Aspire1350_normal.jpg


Acer Aspire 1352XC

AMD Athlon XP 2200+, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 14.1TFT, 256MB RAM, 20GB HDD, DVD&CDRW, NiMH, 56K modem, Lan, no FDD

Specs

Prijs? € 966,- bij Expert. Ik heb 'r daar al 860 van kunnen maken. Zonder BTW is 'ie 615 euro. Misschien dat ik een bekende in de persoon van ondernemer lief aan kan kijken :)

Ik zal 'm denk ik vooral gebruiken voor niet al te ingewikkelde/zware programma's. Bussnelheid ligt volgens mij op 366 of 400 mhz.

Wat zeggen jullie?

Michiel
 
Ik heb een Nec Versa P520 (ja dat ding van de TU), en ding bevalt echt super. Werk er sinds 1 september vrijwel elke dag mee (en ook redelijk intensief, vaak uren achterelkaar autocadden en ondertussen MSN/forum/kazaa/DC++/enz.), en heb er nog geen 1x problemen mee gehad.

Specs zijn 1.4 (of was het 1.5?) Centrino (dus ook WiFi, wat echt goed werkt, kan overal op de TU draadloos inetten, zelfs buiten op het grasveld), 512mb DDR, 40 gig schijf, 15" tft, combi DVD/cd brander, en verder the usual stuff....

Dat Centrino kan ik je echt aanraden, echt extreem relaxt. Batterij gaat met gemak 4à5 uur mee (ligt er natuurlijk aan hoe je m gebruikt; typ je wat in word of kijk je er dvd's mee, scheelt nogal in batterijverbruik). Ook wordt ie een stuk minder warm, je kan er gewoon mee op je schoot werken enzo (al doe je dat bijna nooit maar ok), terwijl je zo'n gewone P4 3.0 oid echt niet op je schoot kan houden, wordt bloedheet (heeft een vriend van me dus)... En met een Centrino platform heb je ook automatisch WiFi...
 
R@zzle, kheb em ook in de winkel staan... draait opzich wel lekker hoor :) je kan er best wat mee. mn zwager heeft dezelfde en draait er photoshop en dergelijke op, en dat gaat prima...

Joene, idd, centrino is gewoon op dit moment het heersende op gebied van laptops/notebooks... ik zou zowiezo dat in mn lap willen hebben, voor de rest maakt het me vrij weinig uit :)
 
Loserdoggies nieuwe flaptop is ook gearriverd, Compaq/Hp nx9010. 2,8ghz :)
Ik vertel volgende week wel hoe hij bevalt. Ondertussen ff wennen aan het toetsenbord :)

ltr
 
Hoe bevalt 'ie Michiel? ;)

R@zzle said:
Toevallig, dit topic. Ben nl. zelf ook me bezig te oriënteren op gebied van de laptop.

Mijn oog is op het volgende gevallen:

Aspire1350_normal.jpg


Acer Aspire 1352XC

Specs

Prijs? € 966,- bij Expert. Ik heb 'r daar al 860 van kunnen maken. Zonder BTW is 'ie 615 euro. Misschien dat ik een bekende in de persoon van ondernemer lief aan kan kijken :)

Ik zal 'm denk ik vooral gebruiken voor niet al te ingewikkelde/zware programma's. Bussnelheid ligt volgens mij op 366 of 400 mhz.

Wat zeggen jullie?

Michiel
 
HP vindt ik master..

Dell zit onderling heel veel verschil in, let op wat je wil besteden, en waar je je laptop voor nodig hebt.

Wat wil je besteden als ik vragen mag, als je iets meer hebt te besteden koop dan in 1 keer een goeie met 3 jaar garantie oid, dan maakt het geen fuck uit wat je koopt :)

edit: medion heeft ook heel goede dingen, duitse makelij, alleen moeilijk om aan onderdelen te komen, mja boeit nie als je hem koopt met garantie..
 
Back
Top