Lang Leve de HELM!

ik heb ook altijd een helmpie op omdat:
- geen traanogen (met viezier dicht dan)
- geen f*cking irritnte kutvliegjes die je tegen je kop krijgt
- geen (of minder snel) last van politie
- geen last van regen/ wind enzo
- en natuurlijk bescherming

en dat me haar niet meer zit boeit niet,of je neemt ff een petje mee,of je neemt een kammetje met evt. gel mee (wel uitkijke,want die gelpotje knappen zeer snel : rolleyes : )
 
Originally posted by SR-MARC-SR
Over dat verhaal van die gast die geen riem omhad en naar de achterbank was geslingerd.
Nog een voorbeeld:
Dat gezin in zwitserland in die tunnel, dat meisje dat niet is overleden is eruit geslingerd had volgens mij dus echt geen gordel om, en de rest, tja zeer spijtig.
Maar de gordels zijn bij de meeste dingen in het voordeel, soms in je nadeel.
Je helm daarentegen altijd in je voordeel.
Af en toe als ik 20 meter rijd ofzoof voetstaps dan doe ik geen helm op p.s. dat is de tijd dat ik scooter rijd pas 2x voorgekomen.
Als je voetstaps rijd op een weggetje waar geen auto's rijden..
tja
dan vind ik het niet zow'n probleem..
maar als je nou een scooter hebt die 80 digi rijd... TJA dan MOET je gewoon een helm op..

als ik dat meisje was zou ik willen dat ik wel een gordel om had...
 
ik ook ff verhaaltje.....

Je hoeft niet veel te verwachten. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn scooter.

Gewoon lange weg waar je halverwege af kon slaan.
Wij wouden (waren met 3 scooters, waarvan ik de middelste was) rechtdoor maar er was zo`n ouwe vent die moest zo nodig zonder in zn veelste grote spiegels te kijken of ffies achterom te kijken zomaar afslaan.
Ik vloog net met mijn scooter bij zn stuur langs en hij lag meteen plat.
Ik schoof (reed 70km/h) iets van 15mtr door over de weg (waar allemaal van die lekkere steentjes op lagen :(

Het enige wat die gast had was een scheurtje in zn jas en hij had wat bloed op zijn hand (hij was dan wel iets van 70jr ofzo)
Uiteindelijk kwam het er op neer dat hij de schuld kreeg, dus ik hoefde zijn schade niet te betalen (hij was meteen naar de dokter geweest etc. dus tel maar op !)
Ik kreeg alleen boete omdat ik opgevoerde scooter had.

Dit is allemaal iets van 8 maanden geleden.
Heb sinds die tijd echt enorm veel problemen met mn scoot gehad.
Maar die gast is dus ff zo leuk geweest om 1 of andere bond er achteraan te sturen (je moet wat als je zo oud bent...)
Ik weet verder ook niet precies wat die bond gedaan heeft maar het komt erop neer dat ik uiteindelijk toch de schuld krijg en de kosten van de bond moet betalen.
Totaal bedrag: Fl. 3500,- !!
Mijn verzekering zal er nogmaals achteraan gaan maar ik heb weinig hoop.

En de boete die ik toen kreeg was Fl. 300,-
Deze hadden we rond kerst overgemaakt maar door de drukte is dat niet goed aangekomen bij de politie (of wie dat ook maar krijgt)
Vandaar dat ik dus voor de rechtbank moest komen maar dit hoefde volgens mijn verzekering niet omdat we bewijs hadden (afschrift) dat we wel optijd betaald hadden.
Kreeg ik maandje geleden opnieuw boete van Fl. 300,- omdat we niet voor de rechtbank waren verschenen !!

Als je al die zooi dus optelt: Fl. 3500,- + Fl. 600,- + minstens 500,- schade (misschien niet allemaal door dat ongeluk maar toch) zit je op een bedrag van Fl. 4600,-

Het zal bij jou waarschijnlijk niet zo vreemd lopen als bij mij maar reken er echt niet op dat je maar een cent krijgt.
 
Re: bedankt allemaal!

Originally posted by SRally
Als je verder goed kan rijden (dat denkt natuurlijk iedreen van zichzelf) kun je ongelukken voorkomen. Ik rijd zelf al 5 jaar scooter (1 keer gevallen bij een ongeluk wat door een automobilist werd veroorzaakt en waarbij ik op klinkers in de regen vol in de remmen moest en toen had ik nog een Amico met rommels voor. Daarna nooit meer wat gebeurt)en 3 jaar auto en weet dus al aardig (maar ja is nog niks natuurlijk met mensen die het al 20 jaar hebben) hoe DOM mensen in het verkeer bezig kunnen zijn.

mja alleen voor deze reden moet je al een helm dragen, je kan wel zo goed rijden als je wilt, als je geschept word door een auto van achter ofzo maakt het niet uit of je kan rijden. Stel dat gebeurt, en je hele smoel is kapot. Je kon er zelf niks aan doen maar toch loop je de rest van je leven met dat hoofd. Is toch gewoon dom dat je dan geen helm ophad |(

[edit] typo's [/edit]
 
Last edited:
Originally posted by Tha Bomb


mja alleen voor deze reden moet je al een helm dragen, je kan wel zo goed rijden als je wilt, als je geschept word door een auto van achter ofzo maakt het niet uit of je kan rijden. Stel dat gebeurt, en je hele smoel is kapot. Je kon er zelf niks aan doen maar toch loop je de rest van je leven met dat hoofd. Is toch gewoon dom dat je dan geen helm ophad |(

[edit] typo's [/edit]

Tuurlijk is zo.

Er zijn wel 100 situaties te bedenken waarbij eventueel misschien iets zou kunnen gebeuren. Zelf heb je veel in de hand, maar (helaas) niet alles.
 
Originally posted by SRally


Deal 5 rootjes. Mail me maar voor me gironummer. Mag je het komen storten.

Krijg jij het als ik zeur. Maar aangezien je mij niet zult horen.
En ik draag toch wel een helm ZOALS IK NU AL 5 KEER EXPLICIET heb gezegt.

Of mensen kunnen niet lezen, of ze zijn dom, of je zijn 14.

Niet iedereen (you know who you are)

Best leuk wat zo'n topic voor discussie kan opleveren! (niet leuk bedoelt ofzo, gewoon serieus)
Als je goed op je bek gaat zonder helm, en je beschadigd je hoofd of iets in de buurt, lijkt het me logisch dat je ervan baalt dat je zo stom bent geweest om je helm niet op te zetten. Je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel??? Je kunt echt niet zeggen dat je er geen spijt van hebt als het fout is gegaan...
Iedereen die dit niet begrijpt, mag wat mij betreft tegen de muur...
 
Back
Top