Lagers?

razorr

Aapke!
Hey,ik heb nog niet zo lang evo 70 ,doplers as,rotor enz
maar goed,ik haalde dus pas me vario eraf,dus ik dacht laat ik eens kijken of er speling op as zit(dus aan de vario kant)
dus nu kan ik hem 1mm ofzo niet veel naar boven en onder,en naar links ,rechts duwen
klopt het dat er altijd een klein beetje speling op zit?
zodat als ie warm gereden is,de lagers iets zijn uitgezet,en daardoor een speling meer op zit?
ik hoor geen ratelend/gierend geluid,of wat dan ook wat op gare lagers moet lijken

ik hoop dat het gewoon dat ie warm moet worden.

ik hoor het wel

jeffrey

en als het niet zo is? beter niet meer gaan rijden of wel?(word dan geen lely:()
 
Advertisement - register to remove this

lijkt me dat het niet zo best is. ik heb hetzelfde robleem met de zip sp van mn vriendin gehad. daar moest een nieuwe as in omdat je de nieuwe lagers zo om de as kon leggen. maar dat hoeft in jouw geval niet zo te zijn natuurlijk.
 
heb ik ook wel eens gehad.. kon zo de krukas een klein beetje bewegen nadat ik de vario eraf had gehaald. Linker krukaslager was toen kapot. Nu check ik het nog wel eens en er zit echt absoluut 0,0 voelbare speling meer op..
 
damn,iemand die dat weet of de lagers dan wat uitzetten?
heb wel eens gehoord dat bv c4 lagers dat je dan langer moet warm draaien ofzo? ,zelf weet ik het niet of het c4`s zijn
maar als bv c3 is moeten ze dan ook iets uitzetten?,en dus de speling weg is?


want het is toch altijd,als de lagers verrot zijn/of aardig gaar beginnen te worden,dat je echt zo ratelend/gierend geluid hoort?
 
die lagerspeling is niet zo groot dat je dat met de hand kan voelen door ff aan de krukas te zitten :)

die van mij kapte er toen trouwens mee.. Krrrrrrrrrrrrrrrrrrr *plof :) linker lager helemaal aan puin.
 
Ondanks dat zowel C3 als C4 lagers een bepaalde speling hebben omdat ze uitzetten, is dat zeker niet met de hand te voelen. Speling = lager kapot
 
oke,maar goed,heb net gjb gebeld,en sprak Leo,hij zei van nee dat hoort zo dat je hem zowel van links naar recht en van boven naar beneden kan bewegen,het is ook niet veel hoor,gewoon evenveel kan je bewegen van boven naar onder als recht naar links,toen vroeg ik,dat het zeker bij c4lagers ook wat mee te maken heeft? hij zei van wel..

als je hem niet kan bewegen,gaat het niet goed ofzo zo iets zei die,dus het is normaal van dat je hem ietsje kan bewegen,en als het warm word zet uit en =speling weg
dat vroeg ik ,en dat zei hij

ik hoor het wel van jullie,:)

jeffrey

nee niet haalbaar,heb nooit echt carters uitelkaar gehaald dus:( en omdat nu dan nog te doen voor lely ,weet ik zeker niet of ie dan nog goed in elkaar komt,maar die leo zei dat het nromaal was
 
Ja ik weet het niet meer,ik ga vanavond wel testen en dan als ie warm is nog voelen.

vaag dat die leo dan weer zegt is normaal,en iemand die ik ken zelfde prob heb,en weer iemand zegt ook weer normaal

damn heb ik dat nu :(ding zit net inelkaar,kwa kappen dan,lagers en as etc zitten ook nog niet zo lang in elkaar en dus ook niet lang mee gereden..
 
Volgens mij is het niet zo slim om te gaan kijken op speling als je blok nog heet is:rolleyes:. Het lijk mij dat het aardig pijn kan doen zo'n hete carterdeksel of een gloeiende krukas.
 
Uhm dit is gewoon typisch een gevalletje stuk gelopen lagert, speling mag, echter daar zijn grenzen voor en die liggen zkr niet verder dan 0,2mm kan ze wel opzoeken in het skf lagerboek mocht je dat echt willen weten. en je loopt zo het risoco nog veel meer kapot te maken bv je carter omdat je lager misschien zo'n grote weerstand opbouwd dat ie in het carter gaat bewegen en dan ben je verder van huis, dit heb ik zelf eens bij een vriend gezien.

Dus trek alles van je carter af en zet er of zelf nieuwe lagers in of laat dat doen dat is ongeveer 1 dagje werk (als je het laat doen) als je het zelf doet ongeveer 4 uur werk.
 
bij mijn oude blok wel met std. cilinder had ik ook speling.. zelfde geval als jou. mja je hoorde echt veel bijgeluiden enzo.. en veel trillingen, maandje ervoor had ik blokje gekocht en opgebouwd en het blok dit weekend verwisselt. als ik jou was zou ik niet meer gaan rijden.. zonde van je evo en carters als er iets fout gaat. of je rijdt em gewoon niet goed warm ;) veel suc6 iig.
 
Nou,net nog even gekeken,Heb dus gekeken voordat ik deze topic opende,toen de scooter dus -koud- was,nou het is in iederengeval geen 1mm,je ziet hem ook amper bewegen ik heb hem dus aan het uiteinde gevoeld,(voel je het meest toch?),omdat as op langste punt het meest voelt zeg maar..

maar goed als je hem naar boven en naar beneden link-recht dan voel je het meer tenminste heel echt klein stukje tok,hoor je dan wel zacht maar hoor je wel..
ja kan het ook amper zien op het uitende als je hem beweegt,je voelt het meer.
maar als je hem ietje voelt dat hoor wel he?


runing_sp wat bedoel je nou met of je rijd em gewoon niet goed warm?
de scooter zelf bedoel je?
of bedoel jij,van dat ik het pas moet voelen als ik dus een stuk heb gereden

Dus

-Je voelt meer dat er speling op zit je ziet het amper.
-Geen geratel/geruis onder het rijden.
-raar dat die leo van gjb zegt dat het normaal is?
-nogmaals je voelt het ietsje en hoort dan tok(zachtjes)
-

beetje klote gaat dus niet lukken voor lelystad,ALS me lager naar de klote is
 
Ja oke,maar wat ik niet snap
-het is toch zo dat lager uitzet bij warmte? en er moet lijkt mij altijd wel "iets" speling op zitten dus 0.3 max ofzo

-je ziet het amper bewegen tis meer dat je het voelt
ik hoop het maarja

wat kan de oorzaken zijn dat bv die lager naar de klote is?
 
Back
Top