lachgaskit

Status
Not open for further replies.
jeps zijn anders en idd normaal bij de fogger.. opzich moet dat nog geen ramp zijn dat ze na de solenoids zitten.. Het zal vast werken maar dan nog zit ik met de vraag van de sproeierverhouding..

Was trouwens van plan een fogger te gaan halen een deze dagen..
 
Is totaal niet te vergelijken met het nx systeem zoals het er naar uit ziet.
Ik heb geen ervaring met deze (nos) kit, maar ik zou zeker NIET de sproeier 100 vervangen voor een 20 omdat dat bij de nx kit zo is.

Ik zou even wachten op iemand die er wel ervaring mee heeft voordat je de kit instaleerd. :)
 
Is totaal niet te vergelijken met het nx systeem zoals het er naar uit ziet.
Ik heb geen ervaring met deze (nos) kit, maar ik zou zeker NIET de sproeier 100 vervangen voor een 20 omdat dat bij de nx kit zo is.

Ik zou even wachten op iemand die er wel ervaring mee heeft voordat je de kit instaleerd. :)

Bedankt.. idd aangezien er 100 uit de fuel kwam lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat er 20 in moet en zou verhouding totaal niet kloppen.. hoop toch stiekem nog dat iemand reageerd die ervaring mee heeft.. Zoals ik zei duurt het nog enkele weken voor ik hem zou gaan testen :)


Nick
 
Lijkt een heel oud kitje op een of andere manier .... Al evt gezocht naar een NOS inporteur in Nederland ?

Oud maakt me niet veel uit zou hem toch graag willen testen en later als er niet het gewenste uitkomt iemand anders blij mee maken met NOS maar voor niet al te hoge prijs :)

Ik las hier vorige pagina van jordy dat AJcorvette oid in de nos handel zit.. dus heb hun zojuist een mailtje gedaan ben benieuwd wat hier geantwoord op word.. zodra ik meer weet laat ik het weten

Niet te min dat hier niet meer gereageerd hoeft te worden op me vraag :)

alle info is welkom

Nick
 
Hey Nick,

Anders wil ik wel even voor je langs gaan en informeren,
moet me fles ook nog laten vullen dus moet er zo ie zo heen.
 
Ik had vroeger ook een NOS systeem, nat, grote blauwe fles. Zelfde als Heiko nu nog heeft, we kochten de kits samen. Hier zaten gewoon normale sproeiers in, en die zaten natuurlijk gewoon in de spuitkop (fogger, nozzle, wat is het verschil?). Net als bij NX systemen. De originele sproeiers waren/zijn bij Fred Motoren sowieso te koop, daar kocht ik het systeem ook, maar die zien er hetzelfde uit als NX. Het ligt dus best wel aan jou type systeem denk ik.

Maar uhm, heb jij wel een fogger? Hoe ga jij het inspuiten? Ik zie niks bruikbaars op je foto liggen eigenlijk

Oja, is het trouwens wel NOS? Het staat wel op die sticker natuurlijk, maar ik zie totaal geen overeenkomst met de solenoids die ik had bijvoorbeeld, of de waterpomp. Ziet er allemaal erg anders uit...

Wat staat er voor tekst op de solenoids?
 
Last edited:
Hey Nick,

Anders wil ik wel even voor je langs gaan en informeren,
moet me fles ook nog laten vullen dus moet er zo ie zo heen.

Hee jordy ik heb ze al mailtje gedaan weet nie in of ze daar beetje actief op reageren dus je zou best mogen vragen voor me > de_superbaby@hotmail.com ;-]



Ik had vroeger ook een NOS systeem, nat, grote blauwe fles. Zelfde als Heiko nu nog heeft, we kochten de kits samen. Hier zaten gewoon normale sproeiers in, en die zaten natuurlijk gewoon in de spuitkop (fogger, nozzle, wat is het verschil?). Net als bij NX systemen.

Maar uhm, heb jij wel een fogger? Hoe ga jij het inspuiten? Ik zie niks bruikbaars op je foto liggen eigenlijk

Bedankt voor je reactie.. de blauwe nos fles ken ik zoals gideon al zei zal dit (denk ik) wel iets ouwere uitvoering oid zijn.. Een fogger wou ik gaan halen bij AJcorvette idd heb hun daar mailtje over gedaan :)

Nick
 
Dit is zo ie zo een heel ander type.
Er worden ook geen gevlochten leidingen gebruikt, ik weet ook niet wat erop de fles staat.
Meestal staat op de fles hoeveel bar erin zit. De aansluitingen zijn ook geheel anders.

Laat me even weten of je wat van hun gehoord hebt ja of de nee...
 
Dit is zo ie zo een heel ander type.
Er worden ook geen gevlochten leidingen gebruikt, ik weet ook niet wat erop de fles staat.
Meestal staat op de fles hoeveel bar erin zit. De aansluitingen zijn ook geheel anders.

Laat me even weten of je wat van hun gehoord hebt ja of de nee...



Zal ik doen jordy


Kreeg zojuist een pm.. van "themax"


Heb hier op dit Forum nog niet genoeg post om te kunnen reageren in je topic dus doe het ff op deze manier

-Je getoonde benzinepomp komt van een inject scooter

grtn John





...
 
Hmm na het berichtje van themax zat ik zonet is te brainstorme..

Ik heb een foto gevonden die op mijn setje lijkt en idd de benzine pomp die ik heb is idd anders.. kan het zo zijn dat een van de vorige eigenaren idd zoals john (themax) zei een random benzinepompje gepakt heeft en hier mee heeft getest dat daardoor de benzine sproeier zo groot is ? kan best onzin zijn wat ik zeg maar togh graag meningen hierover :)

Alvast bedankt
 
Kan. Echter zoals hierboven al is vermeld heeft er niemand ervaring met die ouchiewallie kit die je hebt. Dus ik denk dat je hier toch echt zelf informatie over zult moet gaan vergaren.

Persoonlijk zou ik hem op marktplaats droppen en zelf gewoon voor een NX/NOS kit gaan, welke in de reguliere scooterscene voorkomt, zodat je evt. wat hulp kunt krijgen van anderen.

Of je gaat gewoon zelf wat aanpielen met deze kit, en sloopt vervolgens je 2F4R :p
 
Kan. Echter zoals hierboven al is vermeld heeft er niemand ervaring met die ouchiewallie kit die je hebt. Dus ik denk dat je hier toch echt zelf informatie over zult moet gaan vergaren.

Persoonlijk zou ik hem op marktplaats droppen en zelf gewoon voor een NX/NOS kit gaan, welke in de reguliere scooterscene voorkomt, zodat je evt. wat hulp kunt krijgen van anderen.

Of je gaat gewoon zelf wat aanpielen met deze kit, en sloopt vervolgens je 2F4R :p


Haha je hebt wel gelijk.. togh jammer van het setje was klein en lief 8P fles ligt nu bij de spuiter dus strax strak in de lak verkopen en voor de nx gaan :) iig bedankt hoef verder geen hulp hier :)


Nick
 
Misschien toch een beetje info/hulp van Koen.

Het kitje hierboven te zien is er eentje het merk "Wizards of NOS".
Dit is makkelijk te herkennen aan de solenoids;
n20_solenoidl.jpg

van www.noswizard.com

3 belangrijke dingen bij deze kitjes;
De sproeiers zitten aan de solenoids en niet aan de frogger zoals bij NOS of NX. Hier zit volgende theorie achter; Tussen de gesloten solendoid en de frogger zit lachgas op +/- atmosferische druk. Als je dan op de knop duwt dan moet het verse lachgas eerst tot aan de frogger+sproeier stromen alvorens je een stabiele situatie hebt. Als de sproeier aan de solenoid zit heb je dit probleem niet. Dit is theorie en zal bij een scooter met korte leidingen waarschijnlijk weinig uitmaken.

Een tweede ding is dat je bij deze kits geen frogger hebt.
Je hebt 2 injectoren die op de juiste manier in de inlaat moeten worden geplaatst om een goede werking te verzekeren.
Op deze manier;
nozzle.gif

nozzle2.gif

Of bij wat minder plaats;
nitrou3.jpg


Bij deze kits is de verhouding tussen gassproeier en benzinesproeier afhankelijk van de benzinedruk. Als je hierover op de site wat meer gaat zoeken vind je wel iets.
 
Uhm..... Beetje rare vraag denk ik maar dit is echt zon ooooooooohhhhhhkej?? moment:p

Welke kant pomp die brandstofpomp van NX ook alweer op? bij t plastic tuutje erin of eruit?? DJ ook al gebeld maar die wist t zo 1,2,3 ook niet uit zn hoofd :p


Mvg, Kees
 
De pomp richting is aan de kant waar je de + - op zet. dat is de kant waar die het naar je fogger toe spuit.
 
Zo, ik snap even iets niet..

Ik heb afgelopen weekend heel het weekend aan me scooter besteed, en ook de nodige uurtjes om mijn nx systeem in orde te krijgen..
De kit werkt.. Maar toch ook weer niet helemaal.
Als ik het systeem aanzet dan begint te benzinepomp te pompen.. Maar als ik daarna het knopje voor de solenoids indruk.. Dan spuit hij geen benzine in :S

Weten jullie mischien waar het aan kan liggen? Beide solenoids klikken gewoon open..
 
slaat de pomp echt helemaal uit?
Of gaat ie gewoon een stuk langzamer draaien?

wel genoeg stroom in de accu neem ik aan?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top