Ja dankjewel maar wil eerst zelf weten wat het kan zijn want voorrijkosten en wellicht 500 verder zijn wil ik eerst inschatting maken en zelf eventueel wat doen.meschien kunnen deze meer dan ons dan link
Ik heb net filmpje bekeken over de driehoek van bezine/lucht, compressie en ontsteking. Zal morgen even checks uitvoeren om wat uit te sluiten.heeft u al deze is bekeken ? link
Ja je hoort hem rondgaan dus lijkt niet in eerste instantie de oorzaak zijn. bougies er niet uit kunnen halen vandaag maar zijn vorige week vervangen en geen verbetering. Zal morgen wel de vonk even controleren zoals ik nu in filmpje heb gezien. Hij zag vorige x er gewoon coffee bruin uit dus lijkt goed te ontsteken. Als hij nat blijft wat betekend dat dan? Geen vonk if verkeerde balans in lucht en benzine?Als je elektrisch start hoor je hem wel rond gaan?
Paar keer starten en is de bougie dan nat?
Maar bij 110km de cilinder al vervangen?
Daarbij start hij van de week wel maar lastig en bij paar x proberen en moesten we wel gas bijgeven. Is het dan logisch aan te nemen dat verhouding benzine/lucht niet goed is? Dus zal morgen carburateurvloeistof inspuiten en proberen te starten als hij dat doet dan lijkt dat wellicht het probleem. Gek genoeg rijd hij verder weg goed (genoeg) al lijkt totaal vermogen minder te zijn als hij rijdIk heb net filmpje bekeken over de driehoek van bezine/lucht, compressie en ontsteking. Zal morgen even checks uitvoeren om wat uit te sluiten.
Post automatically merged:
Ja je hoort hem rondgaan dus lijkt niet in eerste instantie de oorzaak zijn. bougies er niet uit kunnen halen vandaag maar zijn vorige week vervangen en geen verbetering. Zal morgen wel de vonk even controleren zoals ik nu in filmpje heb gezien. Hij zag vorige x er gewoon coffee bruin uit dus lijkt goed te ontsteken. Als hij nat blijft wat betekend dat dan? Geen vonk if verkeerde balans in lucht en benzine?
wat betreft cilinder is vervangen bij 3200 kilometer inclusief accu.
Ja opvoeren gedaan is plug&play en nu losgekoppeld om oorzaak te achterhalen. Overigens is geen snorfiets uitvoering. Uitlezen konden ze niet maar dat is info die ik kreeg bij garageEens met bovenstaande post van Bulldog.
Daar komt nog bij dat La Souris helemaal geen eigen systeem heeft.
Wat wel verschilt met d.i.v. andere Chinese scooters, is dat het een echte EFI is en een andere ECS/ECU heeft als we kennen.
Naar een Dellorto kastje hoef je dus niet te zoeken, want die zit er niet in. (info staat ook elders op het forum)
Jouw scooter maakt gebruik van een Rongmao ECU, i.c.m. een gasklephuis i.p.v. een carburateur.
Ter info, zie ook: ECU unit EU4 35km injectie dellorto Rongmao org. sco china 4t (zandri.nl)
Dus uitlezen, fouten eruit halen en e.v.t. meer aanpassingen moet wel degelijk kunnen.
Opvoeren schijnt ook niet zo moeilijk te zijn wat ik heb gelezen & gezien, zie ook:
Montage Speedconverter met afstandsbediening Rongmao ECU | La Souris, Senzo opvoeren - YouTube
Ja daar twijfel ik wel aan en zeker gelet op eerdere ervaringen nu met de garage waar we hebben gebracht. Twijfel nu namelijk of cilinder toen echt vervangen moest worden, beetje jammer van de 500 euro reparatieZijn de kleppen wel goed gesteld?
Als die niet goed staan kan ie ook slecht starten.
Hoe kan je checken of kleppen goed gesteld zijn? Als ik carb vloeistof inspuit en wel start dan is klep niet goed afgesteld? Of iets andersJa opvoeren gedaan is plug&play en nu losgekoppeld om oorzaak te achterhalen. Overigens is geen snorfiets uitvoering. Uitlezen konden ze niet maar dat is info die ik kreeg bij garage
Post automatically merged:
Ja daar twijfel ik wel aan en zeker gelet op eerdere ervaringen nu met de garage waar we hebben gebracht. Twijfel nu namelijk of cilinder toen echt vervangen moest worden, beetje jammer van de 500 euro reparatie
O ja had link bekeken en ook via hen besteld werkt top. Dat is jammer genoeg niet het probleemLink was puur ter voorbeeld, zo ook: ECU unit EURO4 E4 45KM vol injectie systeem EFI Rongmao voor opvoeren China Scooter, La Souris | Senzo | Riya | China Scooter Onderdelen
En wellicht is hier ook wel wat te vinden, zie: Taizhou Rongmao Electrical Appliance Co., Ltd. (rongmaodq.com)
Eerlijk gezegd wist ik niet precies of er carburateur of gasklephuis maar het is dat laatste, de reden van carbvloeistof gebruik is te checken of hij dan wel start als ik die inspuit bij gasklephuis. Zo ja dan lijkt het de benzine toevoer niet goed te zijn.Je hebt het ook steeds over de carburateur en carb/quickstart-vloeistof?
Zit er dan toch een carburateur gemonteerd of toch een gasklephuis?
De link hierboven qua kleppen stellen dateert uit de 80e jaren, kan best zijn dat dit (jouw) type scoot (heb ik nog niet gelezen) gebruik maakt van stelplaatjes v.w.b. de in en uitlaatklep(en).
Welk type La Souris betreft het hier precies, en wat voor codering staat er op het motorblok te lezen?
Het betreft de RS model van la souris van 2020Eerlijk gezegd wist ik niet precies of er carburateur of gasklephuis maar het is dat laatste, de reden van carbvloeistof gebruik is te checken of hij dan wel start als ik die inspuit bij gasklephuis. Zo ja dan lijkt het de benzine toevoer niet goed te zijn.
Ik ga nog laatste poging wagen bij laatste garage waar ze tot nu toe reparaties hebben uitgevoerd al is het alleen al omdat de scooter gestrand is wat verder uit de buurt dus vind ik dat ze hem nu moeten maken zonder verdere kosten want ze lijken er niet in te slagen hem gewoon te laten rijden. De poging laat ik nog even voorbij gaan om dit zelf te doen al vind ik de beschrijving erg duidelijk en handigIn principe is het hetzelfde die handleiding, kan je gebruiken bij veel scooters, alleen misschien ander gereedschap ja, en die maten wat daar instaan gebruiken ze ook in veel huidige scooters.
Over de stelplaatjes staat niets in de handleiding.
En het gereedschap wat je nodig hebt kom je achter als je alles open haalt, en effe google.
Ik heb al genoeg zo gesteld, lopen allemaal goed.
En anders googelen, staan genoeg filmpjes op YouTube.
In principe is het hetzelfde die handleiding, kan je gebruiken bij veel scooters, alleen misschien ander gereedschap ja, en die maten wat daar instaan gebruiken ze ook in veel huidige scooters.
Over de stelplaatjes staat niets in de handleiding.
En het gereedschap wat je nodig hebt kom je achter als je alles open haalt, en effe google.
Ik heb al genoeg zo gesteld, lopen allemaal goed.
Dit lijkt me ook, de scooter is weliswaar tweedehands gekocht maar ik meen toch dat fabrieksgarantie overdraagbaar is.Verder is het een beetje vreemd dat een scooter, welke maar 110 km op de teller heeft staan, geen garantie heeft!?