La souris vespelini afrem probleem

Erick-pl

New Member
Heb dit weekend een la souris vespelini gekocht van 2015 met 2058 op de teller ( ben geen ervaren scooter rijder) maar is het normaal dat als je een krap bochtje neemt je gas moet blijven geven omdat hij anders op z’n kant gaat .
Lijkt dan alsof de scooter heel erg op de motor afremt en niet vrijloopt.
Is dit normaal????
 
Advertisement - register to remove this

Bij motorrijles leer je om met de achterrem bij te remmen en gas te geven om bijvoorbeeld te keren.
bij scooterrijles niet dan?
ik doe dit op m'n Kymco ook, uit gewoonte van wat ik op de motor deed en omdat de gang er gauw uit gaat door de wrijving van de banden.
ik weet niet hoeveel ervaring je op andere scooters hebt?
 
Bij motorrijles leer je om met de achterrem bij te remmen en gas te geven om bijvoorbeeld te keren.
Klopt heb m’n motor rijbewijs al 30 jaar, maar in dit geval hoef je de voor of achterrem helemaal niet te gebruiken omdat de scooter uit zichzelf heel erg afremt in een bochtje.
Dit voelt dus niet fijn of veilig vandaar mijn vraag of dit normaal is .
Heb dus het idee dat de koppeling niet vrij komt met het loslaten van het gas..
 
je hebt je motorrijbewijs al 30 jaar, maar praat over het gebruik van de voorrem in een kort bochtje?! :fearscream:
door de kleine wieltjes met relatief brede bandjes rollen ze niet zo goed door als een motor. ik hou standaard het gas er een beetje op en doseer de snelheid met de achtterrem.
 
je hebt je motorrijbewijs al 30 jaar, maar praat over het gebruik van de voorrem in een kort bochtje?! :fearscream:
door de kleine wieltjes met relatief brede bandjes rollen ze niet zo goed door als een motor. ik hou standaard het gas er een beetje op en doseer de snelheid met de achtterrem.
je hebt je motorrijbewijs al 30 jaar, maar praat over het gebruik van de voorrem in een kort bochtje?! :fearscream:
door de kleine wieltjes met relatief brede bandjes rollen ze niet zo goed door als een motor. ik hou standaard het gas er een beetje op en doseer de snelheid met de achtterrem.
Dit gaat over een scooter probleem en over mijn rijvaardigheid op een motorfiets ( natuurlijk gebruik je geen voorrem in een een korte bocht, tenminste niet als je niet op je bek wil gaan…..
 
Als je het gas loslaat moet bij een bepaald toerental van de Vario/vsnaar/koppelingspoulie, hoe je het ook wilt bekijken, de koppeling worden vrijgegeven.
Als de scooter dan flink afremte en dat je bijna bij stilstand het idee hebt dat de scooter toch nog doorduwt kan het zijn dat de koppeling blijft "plakken".
Dus ik zou toch even de carterkap eraf halen koppelingsschoentje en trekveertjes bekijken het boeltje schoonmaken zou dit vervuild zijn door slijtstof en eventueel schoentjes en binnenkant van de koppelingsbel beetje opschuren en ontvetten met wat remmenreiniger.
 
sorry voor die opmerking over je voorrem in de bocht.
maar dat afremmen doet ie alleen in een bocht? niet rechtuit? zou ik eens kijken of er geen dwarse speling op je wielen zit, waardoor vervolgens je remmen aanlopen.
maar een scooter is qua rij-eigenschappen helaas ook geen motorfiets..
 
Als je het gas loslaat moet bij een bepaald toerental van de Vario/vsnaar/koppelingspoulie, hoe je het ook wilt bekijken, de koppeling worden vrijgegeven.
Als de scooter dan flink afremte en dat je bijna bij stilstand het idee hebt dat de scooter toch nog doorduwt kan het zijn dat de koppeling blijft "plakken".
Dus ik zou toch even de carterkap eraf halen koppelingsschoentje en trekveertjes bekijken het boeltje schoonmaken zou dit vervuild zijn door slijtstof en eventueel schoentjes en binnenkant van de koppelingsbel beetje opschuren en ontvetten met wat remmenreiniger.
Bedankt voor je reactie, daarvan ik wat mee , heb niet veel verstand van scooters maar dat moet lukken
 
Back
Top