La Souris 2019 OBD

Robbi2023

New Member
Hoi allemaal,

Ik ben een newbie, ik heb op MP een La Souris scooter gekocht uit 2019. Deze wil na een aantal maanden niet meer starten, dus ik dacht dan kan ik met een OBD2 reader wel de foutcode uitlezen, maar als ik deze aansluit, krijg ik een melding “Vehicle not connected” of iets dergelijks.

Mijn vraag is, is het mogelijk om zo’n voertuig uit te lezen en zo ja met welk apparaat?

Alvast hartelijk dank!
 
Advertisement - register to remove this

Blijkbaar komt de pin-out van je apparaat niet overeen met de pin-out van je scooter of beide spreken niet dezelfde "taal".
Welke ECU zit in deze brommer?
Als er al iets uit te lezen valt, zou ik op z'n minst verwachten dat je motormanagementlampje brandt of knippert!

Wat heb jezelf al geprobeerd of uitgezocht buiten dan die obd2-scanner proberen aan te sluiten?

Wordt de bougie nat/vochtig na een paar tevergeefste startpogingen?
Vonkt de bougie?
Indien het een injectie is hoor je de brandstofpomp even bij het op contact zetten?
Is de 12V boordspanning wel aanwezig, maw doet je remlicht, je elektrische start, je knipperlichten en je claxon het?
Zit er een kickstart op deze scooter en krijg je de scooter hier ook niet mee gestart?
 
Last edited:
als het géén injectie is, is een scooter veel simpeler om zelf even na te gaan wat Sparky schrijft dan dat je gaat lopen prutsen met OBD.
 
Back
Top