Aaahah, das al een begin.Ik zou de carb even loshalen en kijken of de gasschuif wel goed dicht gaat.
Ja je hebt gelijk maar dat ga ik sowiezo doen na het oplossen van het probleem, want moest ik het nu vervangen gaat hij weer afslijten omdat de achterwiel constant draait met te hoge toerental en iedere keer op en neer gaat en iedere keer tegen de grond sleept.misschien niet relevant maar ik zou je achterband ook even vervangen
Stationair schroef is al volledig uitgedaaid zoals je kunt zien.Heb hem net vergeleken met die van mij, is alleen wel een andere brommer maar carb ziet er vrijwel hetzelfde uit, en die van mij lijkt toch iets verder dicht te staan. Kan je de stationairschroef niet verder uitdraaien? en heb je een beetje speling op je gashendel? Je hoort deze een paar milimeter te kunnen draaien voordat hij aangrijpt
Jaa die draait goed open,Trouwens. Ik bedenk me nu ineens dat je geen gasschuif maar een gasklep hebt. Het ding wat je op een neer schuift is de acceleratiepomp. Snap nogsteeds niet waarvoor dat ding is.
Maar aan de andere kant van je carb zie je een schijf. Als je de gashendel open draait zie je die open draaien
Nee is niet je acceleratie pomp , je vlinderklep bestuurt deze schuif door middel van vacuum , die boven het membraam komt die aan de schuif gemonteerd zit , deze beweegt omhoog bij verhogen van vacuum en de naald geeft een grotere doorgang van je hoofd sproeier vrij . Waardoor de motor harder gaat lopen. De acceleratie pomp wordt mechanisch door de halve maan van je vlinderklep bedient , en is dat opstaande stangetje met een rubbertje er om heen . Wat je nog zou kunnen proberen is een kleinere stationair sproeier te monteren , weet je welke maat er nu inzit?Het ding wat je op een neer schuift is de acceleratiepomp.
Beste, ik heb de carburateur die erop zat volledig gedemonteerd en schoongemaakt, nadien er weer gemonteerd, nu is de toeren 10% verminderd maar nog altijd hoog, maar de achterwiel draait niet constand mee, soms keer wel dan 20 sec niet.Nee is niet je acceleratie pomp , je vlinderklep bestuurt deze schuif door middel van vacuum , die boven het membraam komt die aan de schuif gemonteerd zit , deze beweegt omhoog bij verhogen van vacuum en de naald geeft een grotere doorgang van je hoofd sproeier vrij . Waardoor de motor harder gaat lopen. De acceleratie pomp wordt mechanisch door de halve maan van je vlinderklep bedient , en is dat opstaande stangetje met een rubbertje er om heen . Wat je nog zou kunnen proberen is een kleinere stationair sproeier te monteren , weet je welke maat er nu inzit?
Wat er ver gezocht is , is dat de motor via het vacuum slangetje wat naar je benzine kraantje gaat , benzine krijgt , het kraantje zou dan inwendig lek kunnen zijn . Dit kun je uitsluiten door een rechtstreeks een benzine toevoer naar je carb te maken met een fles met benz met een slangetje , en je vacuum leiding dicht te maken voor even . Deze dus niet op de kraan laten zitten.
Ik heb met remreiniger rondom de carburateur /spuitstuk/luchtfilter volledig en grondig gespoten en nergens valse lucht kunnen ontdekken.Ik heb hierboven niet alles in detail gelezen en misshien heeft iemand anders dit reeds opgemerkt maar het lijkt erop dat je scooter ergens valse lucht trekt als ik de tekst lees van post#16.
En bij de vacuumnippel van de vacuumpomp/vacuumkraan?Ik heb met remreiniger rondom de carburateur /spuitstuk/luchtfilter volledig en grondig gespoten en nergens valse lucht kunnen ontdekken.
En bij de vacuumnippel van de vacuumpomp/vacuumkraan?
Vacuum slang geen barstjes ?