Nee is niet je acceleratie pomp , je vlinderklep bestuurt deze schuif door middel van vacuum , die boven het membraam komt die aan de schuif gemonteerd zit , deze beweegt omhoog bij verhogen van vacuum en de naald geeft een grotere doorgang van je hoofd sproeier vrij . Waardoor de motor harder gaat lopen. De acceleratie pomp wordt mechanisch door de halve maan van je vlinderklep bedient , en is dat opstaande stangetje met een rubbertje er om heen . Wat je nog zou kunnen proberen is een kleinere stationair sproeier te monteren , weet je welke maat er nu inzit?
Wat er ver gezocht is , is dat de motor via het vacuum slangetje wat naar je benzine kraantje gaat , benzine krijgt , het kraantje zou dan inwendig lek kunnen zijn . Dit kun je uitsluiten door een rechtstreeks een benzine toevoer naar je carb te maken met een fles met benz met een slangetje , en je vacuum leiding dicht te maken voor even . Deze dus niet op de kraan laten zitten.
Beste, ik heb de carburateur die erop zat volledig gedemonteerd en schoongemaakt, nadien er weer gemonteerd, nu is de toeren 10% verminderd maar nog altijd hoog, maar de achterwiel draait niet constand mee, soms keer wel dan 20 sec niet.
Er zit een sproeier in van 80.
Ik heb de benzine slang die op de carburateur zit even los gemaakt voor benzine controle en zo gestart, en er komt normaal benzine uit de slang, dus vacium en benzine toevoer ziet er ook normaal uit.
Maar bij het begin als ik hem start maakt hij een geluid van, klak kluk klak precies dat hij gaat uitvallen en als ik geen gas geef valt hij toch uit, alleen als ik wat gas geef komt de toeren van bijna uitvallen naar hoge toeren en daar blijft ie ook.
En als ik er een stukje mee rij is alles precies normaal tot ik rem en stop, dan gaat de toeren weer tot zeer laag dat hij bijna stilval en de klak klak klak geluid hoor, dan geef ik een beetje gas bij en dan gaan de toeren tot normaal en zonder dan weer gas bij te geven gaan de toeren weer zeer hoog van zijn eigen.
Mvgr