Kymco zeer hoge toeren

umbrow

Active Member
Beste leden,
Mijn kymco maakt zeer hoge toeren als ik hem start.
Ik heb deze al allemaal geprobeerd :
- Regelmoer op de carburateur.
- luchtschroef
- remreiniger overal geprobeerd op valse lucht
- gaskabel gecontroleerd ofdat hij ergens blijft hangen.
Maar ik kan het niet vinden.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?
Mvgr

( hier een video ervan )
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat lijkt me Het proberen wel waard. Maar ik zou eerst de carb die er nu zit even nalopen. Kan me niet voorstellen dat het ergens anders aan ligt
 
Okee,
Ik zal morgen er eens werk van magen, want het weer is aan het verslechten en tzal beginnen regenen denk ik.
Mvgr
Post automatically merged:

misschien niet relevant maar ik zou je achterband ook even vervangen;)
Ja je hebt gelijk maar dat ga ik sowiezo doen na het oplossen van het probleem, want moest ik het nu vervangen gaat hij weer afslijten omdat de achterwiel constant draait met te hoge toerental en iedere keer op en neer gaat en iedere keer tegen de grond sleept.
Mvgr
 

Attachments

  • IMG_20220511_203912.jpg
    IMG_20220511_203912.jpg
    106.7 KB · Views: 13
Als je je luchtfilterslang losmaakt van je carb , kan je erin kijken en zien of de gasschuif helemaal naar beneden gaat.
 
Heb hem net vergeleken met die van mij, is alleen wel een andere brommer maar carb ziet er vrijwel hetzelfde uit, en die van mij lijkt toch iets verder dicht te staan. Kan je de stationairschroef niet verder uitdraaien? en heb je een beetje speling op je gashendel? Je hoort deze een paar milimeter te kunnen draaien voordat hij aangrijpt
 
Heb hem net vergeleken met die van mij, is alleen wel een andere brommer maar carb ziet er vrijwel hetzelfde uit, en die van mij lijkt toch iets verder dicht te staan. Kan je de stationairschroef niet verder uitdraaien? en heb je een beetje speling op je gashendel? Je hoort deze een paar milimeter te kunnen draaien voordat hij aangrijpt
Stationair schroef is al volledig uitgedaaid zoals je kunt zien.
 

Attachments

  • IMG_20220511_230430.jpg
    IMG_20220511_230430.jpg
    91.9 KB · Views: 12
Trouwens. Ik bedenk me nu ineens dat je geen gasschuif maar een gasklep hebt. Het ding wat je op een neer schuift is de acceleratiepomp. Snap nogsteeds niet waarvoor dat ding is.

Maar aan de andere kant van je carb zie je een schijf. Als je de gashendel open draait zie je die open draaien
 
Trouwens. Ik bedenk me nu ineens dat je geen gasschuif maar een gasklep hebt. Het ding wat je op een neer schuift is de acceleratiepomp. Snap nogsteeds niet waarvoor dat ding is.

Maar aan de andere kant van je carb zie je een schijf. Als je de gashendel open draait zie je die open draaien
Jaa die draait goed open,
Ik ga nu een andere carburateur proberen , en zien wat het geeft
 

Attachments

  • IMG_20220511_232444.jpg
    IMG_20220511_232444.jpg
    103.9 KB · Views: 11
  • IMG_20220511_232440.jpg
    IMG_20220511_232440.jpg
    105 KB · Views: 10
Ik heb een nieuwe carburateur geprobeerd, maar het probleem blijft,
Dus de carburateur kunnen we al uitsluiten.
Ik heb nog eens met rem reiniger overal goed gespoten voor valse lucht, en die is er ook niet te speuren.
Iemand nog een idee ?
 
Het ding wat je op een neer schuift is de acceleratiepomp.
Nee is niet je acceleratie pomp , je vlinderklep bestuurt deze schuif door middel van vacuum , die boven het membraam komt die aan de schuif gemonteerd zit , deze beweegt omhoog bij verhogen van vacuum en de naald geeft een grotere doorgang van je hoofd sproeier vrij . Waardoor de motor harder gaat lopen. De acceleratie pomp wordt mechanisch door de halve maan van je vlinderklep bedient , en is dat opstaande stangetje met een rubbertje er om heen . Wat je nog zou kunnen proberen is een kleinere stationair sproeier te monteren , weet je welke maat er nu inzit?
Wat er ver gezocht is , is dat de motor via het vacuum slangetje wat naar je benzine kraantje gaat , benzine krijgt , het kraantje zou dan inwendig lek kunnen zijn . Dit kun je uitsluiten door een rechtstreeks een benzine toevoer naar je carb te maken met een fles met benz met een slangetje , en je vacuum leiding dicht te maken voor even . Deze dus niet op de kraan laten zitten.
 
Nee is niet je acceleratie pomp , je vlinderklep bestuurt deze schuif door middel van vacuum , die boven het membraam komt die aan de schuif gemonteerd zit , deze beweegt omhoog bij verhogen van vacuum en de naald geeft een grotere doorgang van je hoofd sproeier vrij . Waardoor de motor harder gaat lopen. De acceleratie pomp wordt mechanisch door de halve maan van je vlinderklep bedient , en is dat opstaande stangetje met een rubbertje er om heen . Wat je nog zou kunnen proberen is een kleinere stationair sproeier te monteren , weet je welke maat er nu inzit?
Wat er ver gezocht is , is dat de motor via het vacuum slangetje wat naar je benzine kraantje gaat , benzine krijgt , het kraantje zou dan inwendig lek kunnen zijn . Dit kun je uitsluiten door een rechtstreeks een benzine toevoer naar je carb te maken met een fles met benz met een slangetje , en je vacuum leiding dicht te maken voor even . Deze dus niet op de kraan laten zitten.
Beste, ik heb de carburateur die erop zat volledig gedemonteerd en schoongemaakt, nadien er weer gemonteerd, nu is de toeren 10% verminderd maar nog altijd hoog, maar de achterwiel draait niet constand mee, soms keer wel dan 20 sec niet.
Er zit een sproeier in van 80.
Ik heb de benzine slang die op de carburateur zit even los gemaakt voor benzine controle en zo gestart, en er komt normaal benzine uit de slang, dus vacium en benzine toevoer ziet er ook normaal uit.
Maar bij het begin als ik hem start maakt hij een geluid van, klak kluk klak precies dat hij gaat uitvallen en als ik geen gas geef valt hij toch uit, alleen als ik wat gas geef komt de toeren van bijna uitvallen naar hoge toeren en daar blijft ie ook.
En als ik er een stukje mee rij is alles precies normaal tot ik rem en stop, dan gaat de toeren weer tot zeer laag dat hij bijna stilval en de klak klak klak geluid hoor, dan geef ik een beetje gas bij en dan gaan de toeren tot normaal en zonder dan weer gas bij te geven gaan de toeren weer zeer hoog van zijn eigen.
Mvgr
 
Ik heb hierboven niet alles in detail gelezen en misshien heeft iemand anders dit reeds opgemerkt maar het lijkt erop dat je scooter ergens valse lucht trekt als ik de tekst lees van post#16.
 
Ik heb
Ik heb hierboven niet alles in detail gelezen en misshien heeft iemand anders dit reeds opgemerkt maar het lijkt erop dat je scooter ergens valse lucht trekt als ik de tekst lees van post#16.
Ik heb met remreiniger rondom de carburateur /spuitstuk/luchtfilter volledig en grondig gespoten en nergens valse lucht kunnen ontdekken.
Post automatically merged:

Waar kan ik nog controleren op vanse lucht ?
 
Last edited:
Back
Top