Kymco New Dink

Pimo00

Active Member
Vandaag 25-05-24 een New Dink gekocht.
Had een jaar buiten onder een zeil gestaan en dat was te zien ook.
1e eigenaar en de scoot is van 2015.
Er werd gezegd Hij loopt niet maar we kunnen het ook niet testen want de accu is kapot.
Stoute schoenen maar aangetrokken en gekocht.
Geprobeerd met de kick te starten maar helaas.
Thuis heb ik nog een auto accu staan en het daar dus maar ff mee proberen.
Gekeken of hij een vonk had: yes Benzine: yes en starten maar.
Gelijk lopen Mooi dus
Ding is geheel standaard dus net aan 47 km op GPS Maar vreselijk traag optrekken. (Ben mijn 70 cc gewend natuurlijk)
Andere variobus erin en wat mij wel gelijk opviel hoe vreselijk klein de vario is.
Ik denk dat ik een X mijn multivar ga proberen uit mijn Grand Dink en dan kijken wat hij doet
Met varioring dus 47 GPS en zonder Ruim 56 GPS dus dat is al een verbetering.
Toeren tal is wel wat lager geworden (Nu rond de 7000RPM) bij 56 km/u (op top dus)
Dit moet dus sneller.
Dus misschien meer cc's en een onbegrensde CDI.
Ik vind de Grand Dink wel mooier en robuuster er uit zien.
Wel zullen wel zien wat het wordt.
Het verbruik van de new dink is wel weer gunstiger.

Heeft de new Dink een GY6 blok eronder liggen of een 139QMB/QMA
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Koppeling en multivar van de Grand Dink overgezet op de New Dink
Trekt wat beter maar is zeker geen snelheids duivel.
Duurt wat lang voor hij op top is
Set up =
50cc 4 takt
multi var gladde bus met 6 grams rollen en koppeling met witte druk veer en standaard trekveren
18mm carb met 90 sproeier (Zou volgens WPHB 96 moeten zijn) Bougie in het midden wat wit.
Max top is ongeveer 60 km p/u GPS
dus erg standaard
Verbruik is wel geweldig 1: 40
100cc is besteld GY6 cilinder met boring 50mm
Nu maar kijken wat hij gaat doen
 
Back
Top