This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kymco dj 80cc loopt niet

WesselDB

New Member
Hallo,
Ik heb een kymco dj, ik heb er pas een 80cc metrakit onder gezet met een 17.5 cabrateur en spruitstuk. Ik probeer hem te starten alleen af en toe slaat die net wel aan maar dan valt die gelijk uit. Bijna elke keer als ik kick komt er geen leven in de kymco dj.

Ik snap niet wat het probleem is terwijl alles gewoon goed op zijn plek zit naar mijn weten.

Weet iemand een oplossing en wat ik kan doen om hem aan de praat te krijgen.

Geef eens wat meer gegevens met zo'n algemeene bla bla, van hij start niet, kan niemand je helpen.

Hoofdproeier?
Luchtfilter?
Uitlaat?
Compressie?
Vonk?
Membraan?

Wordt de bougie nat na een paar vergeefse startpogingen?
Wat heb je zelf al geprobeerd/geconstateerd/uirgesloten?

Oja sorry voor de weinige informatie,

Er zit een Sproeiertje 85 in.
Heb er nu geen luchtfilter op, ik heb er eventueel een grote powerfilter bij.
Uitlaat is een leovince terugloop uitlaat omgelast.
Compressie heeft die als ik mijn hand voor de cabretuer doet.
de bougie vonkt en de bougie is na een paar keer starten gewoon nat.
Membraan heb ik niet veranderd.
Heb 1:40 gemengd en de benzine slangetjes correct aangesloten.

Ik heb zelf al weer de cilinder opengehaald en gecheckt, daarna weer ingesmeerd met wat 2 takt olie. Ga vanmiddag even remreiniger halen en proberen of die daarmee start.

als die niet op remreiniger start ligt het dus niet aan de benzine. Dus dan zal ik verder moeten kijken naar een ander probleem.

Zonder filter krijg je wel een armer mengsel, kan zijn dat hij daardoor niet start, probeer eens met het powerfilter dan heb je tenminste iets aan luchtweerstand maar zelfs daarmee kan het mengsel met een 84er sproeier te arm zijn.
Update: heb er remrijniger ingespoten toen starte hij bijna maar hij geeft poffen uit de uitlaat af en toe dus dat vindt ik ook raar.

Ligt aan de luchttoevoer, te veel of te weinig, geloof mij maar gr Johnnie.

Johnnie met als NN Halal icm de door u gekozen omnivoor diersoort, een contradictio.
Indien ik zo vrij mag zijn deze besluitvorming breder te trekken van uw diagnose naar een verbeteringsbijdrage houd ik mijn hart vast.
Groet,