Kymco agility 80cc gaat maar 65 gps

Bassievrucht

Active Member
Ik heb dus een kymco agility (12 inch) van iemand overgekocht, het is een 80cc "full" malossi (ik doe full tussen "" omdat die dus geen malossi vertanding heeft).

Nu het probleem: de scooter gaat maar 60 a 65, trekt goed vlot en rijd verder erg goed, maar ik vind de top snelheid wel wat laag.

Setup;
Standaard carb met sproeier 86 en luchtschroef op 2,5 slag
Standaard luchtfilter (lucht ingang ietsje opgeboord)
Malossi 80cc
Malossi 80cc kop
Malossi nokkenas voor 80cc
Malossi multivar
Malossi membraan (in carburateur denk?)
Turbokit uitlaat (db killer er nog in)
Ontgrensde cdi

Rollen, vario, vsnaar en koppeling zijn allemaal nog goed, trekveren moeten wel ietsje zwaarder, maar die zijn niet van invloed op topsnelheid.

Hij rijd ongeveer zo; trekt redelijk hard door naar de 40kmpu, begint dan overtoeren te maken tot ongeveer 50/55kmpu, daar lijken ze een soort te verdwijnen, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. En dan gaat die dus door naar de top van 65 ongeveer.

Dus hierbij mijn vraag, zou dit niet veel harder kunnen gaan en weten jullie wat ik er nog aan kan doen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

6,1 zou lichter zijn dan standaard, in een multivar hoort eerder zwaarder dan lichter.. ik ben benieuwd
6,3/6,5 gram zit er nu in.
Post automatically merged:

Ok ik ben dus even naar de scooterzaak gegaan en heb 6.7, 8.0 en 8.5 gram rollen gehaald, met ze allemaal doet die hetzelfde, met 8.5 trekt die wel ietsje lekkerder dan met de rest. Dus aan de rollen kan het niet liggen denk ik. Evt nog andere zaken die ik kan onderzoeken?
 
Last edited:
Standaard carb met sproeier 86 en luchtschroef op 2,5 slag... geeft aan dat de Hoofdsproeier te groot is .
te grote Sproeier heeft meer lucht nodig , vandaar 2,5 slag open .
Zet er eens een kleinere sproeier in , 84 of 82.
 
Standaard carb met sproeier 86 en luchtschroef op 2,5 slag... geeft aan dat de Hoofdsproeier te groot is .
te grote Sproeier heeft meer lucht nodig , vandaar 2,5 slag open .
Zet er eens een kleinere sproeier in , 84 of 82.
Ik heb 82 en 84 allebei al geprobeerd, met 86 rijd die het beste en trekt die het mooiste op, ik hou bij 4takt ook altijd de 2,5 slag open richtlijn aan en niet de 1,5 slag open zoals bij een 2takt.
 
65 gps is niet zo heel gek hoor. Je kan nog een verse v-snaar proberen, scheelt vaak ook wel een paar kilometer.

Jammer alleen dat er een duur malossi pakket op zit, ik haal hetzelfde met alleen een chinese cilinder van een paar tientjes.
Ik kan inderdaad nog wel een andere snaar proberen maar het lijkt mij dat dit allemaal wel harder moet kunnen dan 65. 70 minimaal wel maar dat haalt die niet eens.
 
Heb geen idee welke gewicht rollen er in zitten, ik gok zo de standaard die bij de multivar zaten (6,1gr was dat vgm)


Ik heb er 6,5 grams voor een 60 / 65cc kit erin zitten.. Die van jou lijken mij wat te licht.
En je hebt een andere drukveer nodig. Die origineel hoort niet meer erin te zitten bij 80cc.
Post automatically merged:

65 gps is niet zo heel gek hoor. Je kan nog een verse v-snaar proberen, scheelt vaak ook wel een paar kilometer.

Jammer alleen dat er een duur malossi pakket op zit, ik haal hetzelfde met alleen een chinese cilinder van een paar tientjes.

Daarom dat al vind ik dat malossi niet op zo`n `Gy6` blok thuis hoort. Teveel betalen voor hetzelfde resultaat.
 
Kymco met CVK heeft geen luchtschroef maar mengselschroef: letterlijk mengsel van benzine met beetje lucht (open=rijker)
Post automatically merged:

Malossi membraan (in carburateur denk?)
weet je niet? of is het gewoon een verkoopverhaal en zijn andere onderdelen dat ook?!

en je "v-snaar nog goed" heb je 'm ook opgemeten? vooral de breedte (die het meeste verliest, kan nog wel eens wat kosten (als ik andersom met 1 mm bredere nieuwe snaar op std Kymco 4 km/u win, hoeveel laat jij dan liggen?
 
Last edited:
Ok ik heb dus maar even een nieuwe vsnaar gehaald en 8,5gr rollen gebaseerd op jullie advies. Deze vsnaar was zelfs 2/3mm breder. Na het erin zetten van de onderdelen trekt die wel harder en lekkerder op, maar de top is nog steeds hetzelfde. Ik begin langzaam de vertanding te verdenken.
 
Back
Top