Dj Kymco Yes 50 (80cc Metrakit)

MAkAVeLLi1

Well-Known Member
Ik heb nu een Dj kymco yes 50 met een nieuwe 80cc metrakit cilinder
en een polini vario set
alleen het probleem is ik wil em hard laten optrekken zonder een kromme uitlaat eronder te zetten dus met een gewone onbegrenste standaard uitlaat
hij trekt nu opzich wel redelijk snel op alleen hij komt moeilijk over de 60k/m op de k/m teller en met de kromme uitlaat heb ik daar geen probleem bij maar toch wil ik een niet kromme uitlaat gebruiken iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

70cc bedoel je , slag is 41,4, boring 47 , dus net geen 72 cc :p

maargoed , boeit ook even niet .. :)

wat voor sproeier en wat voor variogewichten? ik heb met kymco dj ook vaker met std uitlaat met 70cc (polini/MK/Malossi) gereden en dat wil prima , maar de sproeier moet je ook weer iets kleiner erin zetten en meestal zwaardere gewichten in verhouding tot de andere uitlaat.
 
MAkAVeLLi1 said:
Uhm het is een 80cc metrakit cilinder
en de lichste rollers van polini zitten erin
en er zit een sproeier van 95 in

lieve schat :* van Metrakit bestaat er alleen een gietijzeren 47mm dus 71,80 cc , dat kun je van mij aannemen...

95 sproeier lijkt me vreemd , Peugoet/Gurtner sproeiers gaan namelijk alleen in even aantallen normaal , ik had er volgens mij 92 in met std uitlaat.

de lichtste rollen van polini in 16x13 zijn 2,7 gram , het lijkt me sterk dat die erin zitten , probeer eens rond de 5,5 gram
 
melf #50 said:
lieve schat :* van Metrakit bestaat er alleen een gietijzeren 47mm dus 71,80 cc , dat kun je van mij aannemen...

95 sproeier lijkt me vreemd , Peugoet/Gurtner sproeiers gaan namelijk alleen in even aantallen normaal , ik had er volgens mij 92 in met std uitlaat.

de lichtste rollen van polini in 16x13 zijn 2,7 gram , het lijkt me sterk dat die erin zitten , probeer eens rond de 5,5 gram

uhm nee is echt 80cc staat erzelf op ben naar die zaak gegaan

kijk maar op http://www.J-P-S.nl
en de rollers die ikerin heb zitten is niet zo licht gewoon ook rond de 5,5 ergens
 
volgens mij klopt dat niet helemaal dan, Metrakit geeft namelijk alleen een 47mm versie op.

MAAR , daar gaat het verder ook niet om , draait ie veel toeren dan?

met een std vario zit er 8,5 gram in , als je dan een 70cc monteerd zal dat meestal iets lichter uitvallen ,dus 7,5 a 8 gram, met andere vario ga je nog lichter , dus mischien dat je met iets van 6,5 gram wel redelijk uit komt , wat voor drukveer zit erin?

ik weet niet meer waar ik met std uitlaat en polini vario mee reed ,dus dat kan ik niet meer zeggen
 
Het gaat er niet om wat MK 'geeft', het gaat erom wat MK 'gaf'. De cylinder is namelijk uit productie, maar nog wel her en der te koop. Met 50mm boring, wat ook op de doos staat, kom je dan aan ruim 80cc.
 
nou heb ik nog steeds niet de goeie antwoord op mijn vraag
ik heb nu weer een paar dagen gereden en het schommelt een beetje
1x haalde ik 80k/m en nu schommelt hij tussen 65k/m en 70k/m
en als de motor koud is en ik start de scooter
dan wil ik gas geven maar dan trekt hij niet gelijk op infeite helemaal niet hij gaat dan maar 5k/m en pas na 2minuten zo rijden gaat hij langzaam sneller en als de motor warm is dan pas begint hij te rijden en als ik dan de scooter uitzet en dan weer opstart dan gaat hij wel gelijk maar niet als de motor koud is. :S
 
sproeier is juist goed lijkt mij 95 en hoe stel ik de vario in dan? ik heb zelf die dingen niet inelkaar gezet maar die gast die dat heeft gedaan snapte er zelf ook daarna geen reet meer van want hij heeft meer kymco's gedaan en die hebben nooit zo gedaan maar hoe stel ik het perfect af dan?
 
rollen afstellen gewoon..

volgens mij reed ik met iets van 92 sproeier , mja dat is een kwestie van testen , kan maar zo zijn dat de sproeier te groot is , of te klein kan ook nog.
 
Back
Top