Nieuwe carburateur Kymco DJ Yes

Samvh

Well-Known Member
Hi,

ik heb net een nieuwe carburateur gekocht voor mijn Kymco Dj Yes uit 2005. Nu kwam ik er achter dat de carburateur een klein beetje anders is dan de carburateur die er nu op zit. Zoals je op de foto's van de oude en de nieuwe carburateur kunt zien, heeft de nieuwe een extra buisje wat uit de carburateur komt. Het gaat om het buisje onder de opening waar de gasnaald in gaat. Op de oude carburateur lijkt het of dit gat is dichtgemaakt. Ik vermoed zelf dat het iets met de vacuum te maken heeft. Waar is dit buisje voor? En kan ik deze carburateur gebruiken op mijn scooter? Alvast bedankt!

Groet,

Sam
 

Attachments

  • foto1.JPG
    foto1.JPG
    92 KB · Views: 10
  • foto2.JPG
    foto2.JPG
    105 KB · Views: 7
  • foto3.JPG
    foto3.JPG
    56.9 KB · Views: 8
  • foto4.JPG
    foto4.JPG
    122.6 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

..Lijkt i.d.d op een Vacuum aansluiting voor brandstof pomp/klep.

Stukje slang opzetten , boutje in de slang , zodat het afgedopt word .

Ik hoop voor je dat het een beetje kwaliteit`s Carburateur is ... sommige after market Carburateur`s zijn lastig of bijna niet goed af te stellen.
 
Ik heb nu inderdaad het buisje afgedicht met elektriciteitstape. Misschien binnenkort een wat permanentere oplossing zoeken. De scooter start weer na een half jaar, en de afstelling is redelijk. Het is een oud ding, dus als ie rijdt ben ik tevreden. Maar het kan dus geen kwaad als dat buisje goed dicht zit?

Verder ben ik erachter gekomen dat de scooter op dit moment 60 loopt(blauw plaatje). Dit kost me een hoop geld als ik gepakt word, dus ik ben van plan om de scooter af te voeren. Dit wil ik doen door de prop en/of de varioring er terug in te zetten. Heb je tips welke van de twee ik het beste kan doen?
 
Back
Top