Kymco dj yes start alleen met hand op luchtinlaat

Samvh

Well-Known Member
Zoals de titel doet vermoeden krijg ik mijn scooter niet goed aan de praat. Het is een scooter uit 2005 en ik probeer hem weer een beetje normaal te laten lopen. Ik heb de carburateur en het luchtfilter schoongemaakt en de bougie vervangen. De scooter krijgt te veel lucht. Hij start dus niet met het luchtfilter erop (zelfs niet met de luchtschroef helemaal uit). De enige manier om de scooter te starten is door je hand op de luchtinlaat van de carburateur te leggen (wel met een klein gaatje tussen de vingers) en dan te starten. Ik weet even niet zo goed hoe ik dit moet oplossen. Zou dit met een te grote/kleine sproeier te maken kunnen hebben? Wat zou ik anders kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
 
Advertisement - register to remove this

Dus als je het luchtdebiet beperkt door je hand op de carb. te leggen start hij wel.
Mijn eerste gedachte is de scooter krijgt te weinig benzine.
Echter ik weet niet of de scooter ooit wel goed heeft gelopen of dat je deze in deze staat hebt gekocht.

Wat was trouwens de reden waarom je de carburateur en luchtfilter hebt schoongemaakt.
Heb je de luchtfilter en carburateur wel goed teruggeplaatst?

Trekt de carburateur/spruitstuk niet ergens valse lucht?
Weet je zeker dat er geen vuiligheid in de sproeiers zit?
Heb je de sproeiers doorgeblazen of doorgestoken?
 
Met een hand op de luchtinlaat start hij wel inderdaad. Hij valt overigens wel weer uit als ik stop met gas geven of als ik mijn hand van de carb haal. Ik heb de scooter zo gekocht dus ik weet niet of de scooter met deze setup goed gelopen heeft. Volgens de vorige eigenaar is alleen de prop uit de uitlaat gehaald.

De carb was erg vies en de vorige eigenaar zei dat hier waarschijnlijk het probleem lag. Ik heb geen compressor, dus ik moest genoegen nemen met doorsteken van de sproeier. Ik heb de onderdelen van de carb ook nog een uurtje in de benzine laten liggen. De carb en het luchtfilter zijn weer goed aangesloten. De pakkingen van de carb en het spruitstuk zagen er nog goed uit, dus hij lijkt geen valse lucht te trekken. Is er een manier hoe ik dat goed kan testen? En als het geen valse lucht is, zou een grotere sproeier dan de oplossing kunnen zijn? De stationairschroef afstellen is ook lastig aangezien de scooter iedere keer uitvalt. Kan ik deze het beste helemaal indraaien om te testen?
 
Dat je geen Compressor heb OK.. maar met een Fietspomp kom je ook al ver, vaak word alleen de sproeier door geblazen en NIET de sproeierbuis ( waar de sproeier inzit).
Dat je stationair niet kan afstellen lijkt mij sterk .
Je heb 2 schroeven : 1 Stationair schroef , 2 Luchtschroef.
Dus eerst zorgen dat de scooter stationair blijft lopen (met een hoger toerental , dan stel je de luchtschroef af.

Valse lucht kan op diverse plaatsen plaats vinden , bijv , bij de krukas keeringen.
Valse lucht kan je opsporen met Remmenreiniger , of Deodorant die goed fikt.

Als scooter loopt , alles goed inspuiten , spuit je op een plek en scooter gaat anders lopen , dan weet je waar het lek zit.
Sproeiermaat zal rond de 70 zitten.
 
Back
Top