dankje2 x ja.
Op youtube staan plenty filmpjes hoe je het onderhoud kunt uitvoeren, maar daar zal je zelf ook wel achter zijn gekomen.
ps
Het kan ook erg handig zijn om het werkplaatshandboek van de new dink te downloaden.
Ik had hem van de website van scootertuub, maar volgens mij staat hij ook hier onder 'resources'.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Hier kan ik wel iets mee. Werkplaatsboek heb ik ook inmiddels. Betreft overigens een schadescooter. Zover ik kon nagaan alleen schade (klein scheurtje en krassen) aan zijkant van voorkap en afgebroken bevestigingspunten van de voorkap. Ik wil deze scooter opknappen voor mijn zoon maar ivm beperkte middelen wil ik dit zelf proberen te doen. Carberateur heb ik inmiddels los op het blok liggen. Gaskabel en slangen nog niet losgehaald. Wel olie ververst, nieuwe bougie en variobus vervangen. Snaar en binnenzijde zijn als nieuw. Dat wil idd nog niet zeggen dat de cilinder geen klap heeft gehad maar dat ziet er niet zo uit. Heb je nog een tip hoe ik het eenvoudigst de bezine uit mijn tank kan laten lopen? Ik heb nu een volle tank E10.je moet je blokje pas afstellen na een ritje waarbij hij goed warm is, hierbij is het belangrijk dat je je scooter niet af laat slaan (haal eventueel de schroeven van je zadelbak alvast los)
als je je scooter laat afslaan moet je hem weer starten en 2/3 min wachten tot de automatische choke uit staat.
mengselschroef (links onderin) helemaal dichtdraaien en dan 1.5 slag uit met een schroevendraaier
Stationairsschroef zo afstellen dat hij rond de 1900 tot 2100 rpm blijft draaien op de bok, hierbij is het niet belangrijk of je achterwiel draait of niet.
je blokje moet echt warm zijn voor je goed kan afstellen, je kan eventueel even de stekker van de choke even loskoppelen als hij constant afslaat bij afstellen.
als dit niet werkt zal ik eerst je carbarateur goed schoonmaken dus ook vlotter en sproeiers, hou je sproeier tegen de zonlicht aan kan je gelijk kijken of er iets blokkeert wat meestal het geval is na lang stilstaan, dus ook je stationairsproeier even nakijken, haal een bus remreiniger bij de action en spuit even alles af in de carb ook doorgangetjes enzo
check ook welke hoofdsproeier er in zit, er hoort 90 in te zitten in een dink en volgens mij 34 stationairs sproeier
als je de carb schoon heb gemaakt dan moet je de vlotter weer vullen met benzine en aangezien bij een dink de tank onderin ligt kan dit soms wel even duren, ik zou gewoon even een minuutje kicken en dan kijken of hij al start.
NOOIT EURO 95 TANKEN, dit verkracht je kleppenseals waardoor dus geen vacuum meer is en valse lucht kan aanzuigen en misschien is dit ook wel jou probleem?
Altijd E5 of euro 98.
in noodgevalletjes kan je wel een liter of 2 euro 95 tanken maar ik zou nooit voltanken met 95 en langduring laten stilstaan, altijd even met 98 vullen en even kleinstukje rijden.
Klepreiniger heeft geen nut als er al 95 mee getankt is en rondgereden
mocht de info hierboven niet helpen dan zou ik hem even naar de scooterboer brengen want misschien is je cilinderkop lek door het verkeerd tanken van benzine en dat kan je beter iemand laten doen met ervaring en de juiste middelen, het is tevens een vrij nieuw blok zoals je zelf aangeeft dus dit wil je niet verpesten door zelf te sleutelen
Slang die lang genoeg is in de tank hangen tot op de bodem.bezine uit mijn tank kan laten lopen
kan zijn ja dat je 10 jaar lang zonder problemen E95 heb getankt, E95 is geen E10Vind het wel spookverhalen over E10.
E10 is pas sinds oktober 2019 verplicht aangeboden, dus pas 2 jaar.
Als je al 3 jaar E5 tankt is er geen E10 in je tank terechtgekomen.
Toevallig in Amstelveen?studentenhuis
sorry ff niet op website gewest. Nee niet in AmstelveenToevallig in Amstelveen?
Aantal millimeters heb ik zojuist opgemeten en indrukken van naald en hele unit gaat ook goed. Resistance etc kan ik nog niet meten omdat ik de apparatuur nog niet heb. Nog een tip om sproeier eruit te krijgen? Toch geen omgekeerd schroefdraad?De choke kun je testen , dat hij er goed uitziet zegt niets over de werking , staan filmpjes op you tube. De gas schuif werkt op onderdruk dus dat hij niet beweegt met de gasklep is normaal , alleen als de motor loopt en je gas geeft beweegt hij .
Net als bij een dolle schroef: met een 1 of 2mm boortje uitboren en met een linkse tap eruit draaien.Nog een tip om sproeier eruit te krijgen?
Ik Zou ik m evt ook in kunnen laten zitten. Of zit daar ook vaak vuil in? Ik lees op forums ook dat ik beter een 88 hoofdsproeier er in kan zetten. Er zit nu een 90 in. Of zal dat niet het probleem kunnen zijn? Scooter is verder origineel. Alleen varioring is eruit. loopt normaal gespreken rond 58 km/u (Kymco New Dink 2017)Net als bij een dolle schroef: met een 1 of 2mm boortje uitboren en met een linkse tap eruit draaien.