Heren,
Mn zoon zocht een scooter voor weinig..(dat was al teveel)
Ik zoeken op MP en hier in de buurt stond een Kymco Agility 2009 met 10k op de teller.
apparaat is verkocht als defect voor 150 euro.
Volgens de verkoper, een aardige kerel, zou er een nieuwe cilinder en zuiger gemonteerd zijn.
allemaal top.. t zal me wat.
Mn zoon wilt er graag de 72cc kit op hebben.die had ik toevallig nog liggen..
Voor de rest blijft alles origineel, ik denk voor nu..
Als eerst maar eens de cilinder demonteren... kom ik erachter dat ik het blok onder de scooter vandaan moet halen bij de Agility..
Bij mn Super8 gebruik ik een spanband om ruimte te maken.[door t achterwiel over t zadel en aantrekken maar}
dan maar de carter bouten eruit.. ik wil toch alles met kopervet en op moment vast zetten.
Eerste blik op de cilinder........... juist jah.. die was 5k geleden zeker nieuw.
De kleppendeksel eraf... helemaal droog. geen spat olie.
De kop en cilinder gemonteerd ... nu de zuiger.
oke... waar is die ring gebleven?
Dan maar de olie aftappen... komt nog geen 300 ml uit.((de olie in de fles op de achtergrond komt uit t blok)).. magneet erdoor heen en jah hoor veel ijzer!
Maar ondertussen vraag ik me af waar de oliefilter is...
Met mn vinger in t gat en ja hoor... helemaal in t olie kanaal gepropt!
Met zoveel bagger erop dat daar geen druk olie doorheen komt! ff nieuwe gehaald hier om de hoek. (7,50!)
Alles in elkaar... de carburateur....
de cilinder en kop heb ik eerst geplaatst met de pasbussen.. daarna de bouten erin (met beetje vet) 2 moertjes opelkaar en ff aantrekken en dan de bout aantrekken tot 8NM (aantrekmoment carterbout)
Ding zat verkeerd in elkaar.. jaja en vol bagger.
Schoon gemaakt.. sproeier 84 erin en monteren maar.
Stator en rotor helemaal schoongemaakt.. tank leeggehaald gespoeld met IPA 99% en nieuwe peut erin.
10w40 4 takt 900ml erin.
Carb vol laten lopen en toen....... 1 kick en VOILA... dat geeft een goed gevoel..
Vooral wanneer er 5 opschoten jongeren je op de vingers staan te kijken.
Zoonlief vond het een goed idee om zn cdi te zagen.... ZUCHT...
Heb er 1 besteld bij K-parts.. 19 euro!! onbegrensd !!
En werkt SUPER!
Wat hij heeft uitgegeven voor de scooter...
Cilinderkit .. 38 euro.
Bendix 16 euro
Remlicht kapje ;-) (heb gelezen dat dat een hoop problemen kan opleveren) 8 euro
Cdi.. 19 euro KLIK-----> CDI K-PARTS
Verder nieuwe remolie... wat daar inzat is me nog steeds een raadsel. stinkt wel als de neten.
Ook zal er veel vocht aan de binnenkant van t klepje. ik heb t de leiding leeg laten lopen en door gepompt.
Nog ff een tip voor ontluchten ... de remhendel moet je laten 'springen' inknijpen en los laten schieten.. 3 x dan ingeknepen houden en dan ontluchten en verder.
DOEKEN OVER JE KAPPEN !!! en gvd niet eigenwijs zijn!
10 min werk!
Transmissie olie was nog erg netjes... maar ook vernieuwd. (100ml)
nu nog een 11 amp accu bestellen.. dan gaat de boel net wat fijner rond. grotere cilinder meer power nodig..
ook heb ik de kappen gespoten. geen wereld werk want zoonlief zal het wat bommen en rijden is belangrijker.
en wat gouwe accenten...staat goed bij zn meissie ;-)
Al met al .. waar het nou omgaat...
Voor een kleine 300 euro en anderhalve dag werk heb je een stel wielen onder je kont waar je nog jaren van kan genieten.
Het is dan wel geen nieuwe... maar goed .. het is ook geen auto. airco hebben we allemaal niet.. elec ramen ook niet... Bose audiosysteem ontbreekt...
en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
MAAR!!!... stomme ding loopt 85 op de teller. en daar doet ie 14 seconde over... met die cheapass No-buget cdi.
5 gram rollen.
MET de oude vario... snaar EN koppeling.
verzekering kost hem (18) 16 euro in de maand. (omdat ie van 2009 is,?)
krijg NU net de terug koppeling dat ie super rijdt! en met 2 personen gaan ze 'plat' 70.
alleen gaat ie over de 90....... met die wielletjes...
dit was t ff ...
ik zal zeker nog de edit knop gebruiken!!!
nog ff wat aanhaal momenten in Newton meters (die ik vond en gebruikt heb)
olieplug 25NM
transmissie vul- drainplug 20NM
cilinder/kop -----> eerst kruislings naar 13NM dan kruislings naar 15NM (alleen voor luchtgekoeld)
kleppen gesteld op 0.10 - 0.10 ik vind dat t wel wat strakker mag maar hun rijden veel lange stukken dus goed zat zo!
van MP en NIEUW! momentsleutel 75 euro en de tol (190NM) 60 voor de body.
en gewoon omdat t kan... een zeer handige link voor onderhoud van je Kymco...
de handleiding is dan wel voor een Agility50 maar is VOLGENS mij van toepassing op alle GY6 blokjes.
wel een dingetje van mij kant... omrekenen van Kilogram-Force meter naar NewtonMeter voor mn moment sleutel gaf wel rare momenten aan.
b.v Cylinder head nut 1.8~2.2kgf-m ik zou dan 2.0 omrekenen..... dat is (19.6133) 20 NewtonMeter. DAT LIJKT MIJ ERG VEEL!! but i read it in the fucking manual?
WERKPLAATS HANDLEIDING KYMCO-GY6
Mn zoon zocht een scooter voor weinig..(dat was al teveel)
Ik zoeken op MP en hier in de buurt stond een Kymco Agility 2009 met 10k op de teller.
apparaat is verkocht als defect voor 150 euro.
Volgens de verkoper, een aardige kerel, zou er een nieuwe cilinder en zuiger gemonteerd zijn.
allemaal top.. t zal me wat.
Mn zoon wilt er graag de 72cc kit op hebben.die had ik toevallig nog liggen..
Voor de rest blijft alles origineel, ik denk voor nu..
Als eerst maar eens de cilinder demonteren... kom ik erachter dat ik het blok onder de scooter vandaan moet halen bij de Agility..
Bij mn Super8 gebruik ik een spanband om ruimte te maken.[door t achterwiel over t zadel en aantrekken maar}
dan maar de carter bouten eruit.. ik wil toch alles met kopervet en op moment vast zetten.
Eerste blik op de cilinder........... juist jah.. die was 5k geleden zeker nieuw.
De kleppendeksel eraf... helemaal droog. geen spat olie.
De kop en cilinder gemonteerd ... nu de zuiger.
oke... waar is die ring gebleven?
Dan maar de olie aftappen... komt nog geen 300 ml uit.((de olie in de fles op de achtergrond komt uit t blok)).. magneet erdoor heen en jah hoor veel ijzer!
Maar ondertussen vraag ik me af waar de oliefilter is...
Met mn vinger in t gat en ja hoor... helemaal in t olie kanaal gepropt!
Met zoveel bagger erop dat daar geen druk olie doorheen komt! ff nieuwe gehaald hier om de hoek. (7,50!)
Alles in elkaar... de carburateur....
de cilinder en kop heb ik eerst geplaatst met de pasbussen.. daarna de bouten erin (met beetje vet) 2 moertjes opelkaar en ff aantrekken en dan de bout aantrekken tot 8NM (aantrekmoment carterbout)
Ding zat verkeerd in elkaar.. jaja en vol bagger.
Schoon gemaakt.. sproeier 84 erin en monteren maar.
Stator en rotor helemaal schoongemaakt.. tank leeggehaald gespoeld met IPA 99% en nieuwe peut erin.
10w40 4 takt 900ml erin.
Carb vol laten lopen en toen....... 1 kick en VOILA... dat geeft een goed gevoel..
Vooral wanneer er 5 opschoten jongeren je op de vingers staan te kijken.
Zoonlief vond het een goed idee om zn cdi te zagen.... ZUCHT...
Heb er 1 besteld bij K-parts.. 19 euro!! onbegrensd !!
En werkt SUPER!
Wat hij heeft uitgegeven voor de scooter...
Cilinderkit .. 38 euro.
Bendix 16 euro
Remlicht kapje ;-) (heb gelezen dat dat een hoop problemen kan opleveren) 8 euro
Cdi.. 19 euro KLIK-----> CDI K-PARTS
Verder nieuwe remolie... wat daar inzat is me nog steeds een raadsel. stinkt wel als de neten.
Ook zal er veel vocht aan de binnenkant van t klepje. ik heb t de leiding leeg laten lopen en door gepompt.
Nog ff een tip voor ontluchten ... de remhendel moet je laten 'springen' inknijpen en los laten schieten.. 3 x dan ingeknepen houden en dan ontluchten en verder.
DOEKEN OVER JE KAPPEN !!! en gvd niet eigenwijs zijn!
10 min werk!
Transmissie olie was nog erg netjes... maar ook vernieuwd. (100ml)
nu nog een 11 amp accu bestellen.. dan gaat de boel net wat fijner rond. grotere cilinder meer power nodig..
ook heb ik de kappen gespoten. geen wereld werk want zoonlief zal het wat bommen en rijden is belangrijker.
en wat gouwe accenten...staat goed bij zn meissie ;-)
Al met al .. waar het nou omgaat...
Voor een kleine 300 euro en anderhalve dag werk heb je een stel wielen onder je kont waar je nog jaren van kan genieten.
Het is dan wel geen nieuwe... maar goed .. het is ook geen auto. airco hebben we allemaal niet.. elec ramen ook niet... Bose audiosysteem ontbreekt...
en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
MAAR!!!... stomme ding loopt 85 op de teller. en daar doet ie 14 seconde over... met die cheapass No-buget cdi.
5 gram rollen.
MET de oude vario... snaar EN koppeling.
verzekering kost hem (18) 16 euro in de maand. (omdat ie van 2009 is,?)
krijg NU net de terug koppeling dat ie super rijdt! en met 2 personen gaan ze 'plat' 70.
alleen gaat ie over de 90....... met die wielletjes...
dit was t ff ...
ik zal zeker nog de edit knop gebruiken!!!
nog ff wat aanhaal momenten in Newton meters (die ik vond en gebruikt heb)
olieplug 25NM
transmissie vul- drainplug 20NM
cilinder/kop -----> eerst kruislings naar 13NM dan kruislings naar 15NM (alleen voor luchtgekoeld)
kleppen gesteld op 0.10 - 0.10 ik vind dat t wel wat strakker mag maar hun rijden veel lange stukken dus goed zat zo!
van MP en NIEUW! momentsleutel 75 euro en de tol (190NM) 60 voor de body.
en gewoon omdat t kan... een zeer handige link voor onderhoud van je Kymco...
de handleiding is dan wel voor een Agility50 maar is VOLGENS mij van toepassing op alle GY6 blokjes.
wel een dingetje van mij kant... omrekenen van Kilogram-Force meter naar NewtonMeter voor mn moment sleutel gaf wel rare momenten aan.
b.v Cylinder head nut 1.8~2.2kgf-m ik zou dan 2.0 omrekenen..... dat is (19.6133) 20 NewtonMeter. DAT LIJKT MIJ ERG VEEL!! but i read it in the fucking manual?
WERKPLAATS HANDLEIDING KYMCO-GY6
Attachments
Last edited: